Ja w swoim wymieniałem zaraz po zakupie - w sensie sprzedawca zwrócił mi na skrzynię plus wymianę, wtedy kosztowała niecały 1100 zł (5 biegowa od benzyny), koszt części wtedy (3 lata temu) był baaardzo wysoki, nie mówiąc o dostępności części. Powodem zatarcia wewnątrz był brak oleju (więcej szczegółów nie znam, zaklinowała się na jednym z biegów podczas jazdy (wskoczył wsteczny zamiast 4) no i się posypało.
Na moje to lepiej szukać używki skrzyni, zalać nowym olejem o ile faktycznie remont Cię czeka.
Pełno teraz szrotów (3 lata temu mało było na rynku sportage i tucsonów) więc ze znalezieniem nie powinno być problemu... Wymiana na 6B to pewnie większa zabawa, tam jest dwumas, pewnie inne sprzęgło... cały wybierak musi byc inny... Tak na chłopski rozum to torchę chyba grzebania, zwłaszcza, ze nie było wersji 113KM ze skrzynią 6B
[ Dodano: 2017-08-21, 17:14 ]
Jak biegi ciężko wchodzą, to może elej spróbuj wymienić, koszt niewielki a może efekt będzie piorunujący:)