Autor Wątek: [Getz] [Getz] Hyundai Getz 1.1 Spadające napięcie, problem z obrota  (Przeczytany 3441 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rusek

  • Gość
Witam! Mój Hyundai znowu ma grymasy.

Opiszę historię.
Rano wstałem i postanowiłem podjechać na zakupy sklep jest około 2 km od miejsca zamieszkania, idziemy do samochodu wszystko w porządku wsiadamy i jedziemy, samochód odpalił bez najmniejszego problemu. Po 2-3 minutach jazdy aplikacja OliviaDrive Pro poinformowała mnie o spadku napięcia na poniżej 11V w czasie jazdy, jechaliśmy dalej i po zatrzymaniu się na światłach niespodzianka auto pierwszy raz się zadławiło, OliviaDrive poinformowała o napięciu około 10V przy ruszaniu auto zachowywało się jak z tempomatem, nie przekroczyło powyżej 3000 obrotów na z czasem obroty spadały po chwili maksymalna ilość obrotów nie mogła przekroczyć 2 500 i wartość ta stale spadała. Włączyłem więc światła awaryjne i zjechałem na stację benzynową. Na stacji auto zgasiłem. Niestety odpalić go już nie byłem w stanie, dopiero po około godzinnym postoju auto na chwilę odpaliło. Później pożyczono mi trochę energii i samochód ruszył po czym doczołgałem się bez świateł i bez liczników pod blok znajomego.

U znajomego sprawdziliśmy napięcie na akumulatorze które spadło do 5.4 V po zgaszeniu silnika i odczekaniu około 30 minut napięcie wzrosło do około 12V .

Potem powtórzyliśmy test i nagraliśmy filmik który ze względu na liczne telefony jest trochę pocięty :)

Przy odpaleniu napięcie spadło na 11V i na biegu jałowym bez dodatkowych obrotów jednostajnie spadało. Po dodaniu gazu napięcie spadało zdecydowanie szybciej co widać na nagraniu. Gdy napięciu spadło pojawił się problem z obrotami oraz praca silnika była nierówna.

Film:

Dodam że ostatnio wymieniałem świecę i jedna z nich się ułamała jednak udało się wszystko oczyścić z resztek świecy.
Proszę powiedzcie mi że to nie alternator!
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:06:51 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Hyundai Getz 1.1 Spadające napięcie, problem z obrotami i ładowaniem?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipiec 2017, 20:56:46 »
Dziwne albo zwarcie, brak masy lub alternator. Napięcie spada krytycznie co nie powinno się stać chyba nawet bez ładowania na chodzie silnika bez świateł.
Proponuję sprawdzić jeszcze napięcie na samym alternatorze. Bo te wahania nawet na 6V są dziwne i załatwi to szybko ten akumulator.

Rusek

  • Gość
[Getz] Hyundai Getz 1.1 Spadające napięcie, problem z obrotami i ładowaniem?
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lipiec 2017, 00:28:50 »
Witam! Ale co mogło by powodować zwarcie? Jedyne co ostatnio robiłem z elektroniką to świece i w zasadzie po wymianie świec był to mój drugi wyjazd tym autem, poprzedni również do sklepu około 10 km łącznie. Gdy jechałem w spokojne miejsce wymieniać świece napięcie jakie pokazywało jakie pokazywało OBD2 wynosiło podczas jazdy około 14.4 Dodam że NIGDY nic z elektroniką wcześniej się nie działo.
Aktualnie naładowałem akumulator do pełna prostownikiem, i teraz pytanie do Was ile Getz może pochodzić na w pełni naładowanym akumulatorze? Zakładając że nie będę używał nawiewów, klimatyzacji itp. jedynie światła mijania.

Offline misio

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[Getz] Hyundai Getz 1.1 Spadające napięcie, problem z obrotami i ładowaniem?
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lipiec 2017, 12:41:07 »


Obejrzyj filmik,  można łatwo dokonać wstępnej diagnozy elektryki.

Rusek

  • Gość
[Getz] Hyundai Getz 1.1 Spadające napięcie, problem z obrotami i ładowaniem?
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipiec 2017, 14:23:56 »
Zagadka rozwiązana, alternator się rozleciał z powodu korozji....
Odpadł kawałek obudowy przez co doszło do zwarcia i prawdo podobnie się spalił...