Autor Wątek: Olej w skrzyni  (Przeczytany 6872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BartBartez

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Wrzesień 2008, 22:28:13 »
Cytat: "piotr1111"
Prawdę powiedziawszy słyszałem, że olej w skrzyni można nie zmieniać...

Ja również słyszałem, a nawet czytałem, ze nie warto zmieniać oleju w silniku. Filtrów też nie warto zmieniać bo przecież to chodzi tylko o napędzanie biznesu motoryzacyjnego.

Cytat: "piotr1111"
dwóch Makgajwerów z serwisu mówiło, że to zbędny wydatek

Jak dla mnie to oni mogą nawet wlać do skrzyni kujawski z pierwszego tłoczenia - przecież to ich skrzynie/silniki... Tylko po co pier.... takie głupoty innym osobom ??

kml

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Wrzesień 2008, 22:35:43 »
Cytat: "BartBartez"
Tylko po co pier.... takie głupoty innym osobom


Klucze do odpowiedzi na to pytanie są dwa słowa: Makgajwerów oraz serwis :>

piotr1111

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Wrzesień 2008, 17:48:34 »
Cytat: "kml"

Ja tam wole nie ryzykować, olej majątku nie kosztuje a na forum był całkiem nie dawno przypadek totalnego zgonu skrzyni i jednym z podejrzanych był prawdopodobnie niewymieniony olej.


Hm... no to chyba przy najbliżej wymianie oleju wymienię i ten w skrzynce... lepiej dmuchać na zimne...

Kris_DG

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Styczeń 2009, 13:53:20 »
Wyczytałem tu LINK żeby nie stosować do skrzyni biegów oleju GL-5. Dlaczego?? A czy można stosować oleje API : GL-4/5 ?? Czy lepiej 3/4?? GL-4 jest np Syntrans AT 75W90 ale producent poleca go do samochodów dostawczych MB.

kml

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Styczeń 2009, 13:58:57 »
Cytat: "Kris_DG"
Wyczytałem tu LINK żeby nie stosować do skrzyni biegów oleju GL-5. Dlaczego?? A czy można stosować oleje API : GL-4/5 ?? Czy lepiej 3/4?? GL-4 jest np Syntrans AT 75W90 ale producent poleca go do samochodów dostawczych MB.


Słuchaj, to sa wytyczne producenta zawarte w instrukcji, jeżeli uważasz inaczej to mozesz śmiało lać inny olej. jeżeli bardzo chcesz wiedzieć czemu nie to napisz do HMP i moze Ci odpowiedzą coś wiążącego no chyba ze masz u siebie skrzynie z dostawczego MB to mozesz lać Gl-5.

e-gen

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Styczeń 2009, 14:20:33 »
Cytat: "Kris_DG"
Dlaczego??

generalnie dlatego, żeby nie zniszczyć elementów wykonanych z metali kolorowych.

Kris_DG

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Styczeń 2009, 14:50:09 »
Kml powstrzymaj sie od złośliwości. W intrukcji nie pisze :NIE LAĆ GL-5. Pisze tak w linku który wkleiłem (o ile tam zajrzałes).
Autorem tych słów jest E-GEN dlatego cieszy mnie jego odpowiedz.
Ktoś jeszcze inny polecał olej castrola SYNTRANS do naszych skrzyń.

E-gen a co z olejami GL-4/5 ?? można ??


EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra

e-gen

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Styczeń 2009, 15:12:32 »
Cytat: "Kris_DG"
Autorem tych słów jest E-GEN dlatego cieszy mnie jego odpowiedz.

NIe jestem autorem tych słów - jedynie zacytowałem źródło czyli hmaservice.com

W instrukcji masz napisane żeby stosować GL-4. Nie jest napisane: GL-4/GL-5.
Można się domyślać, że producent oleju zastosował w produkcie opisanym jako: GL-4/GL-5 jakieś przeciwutleniacze które jakoś tam chronią elementy skrzyni wykonane z metali kolorowych. Pozostaje kwestia właściwości smarnych takiego oleju, na ciepło, na zimno itp.

kpawel

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Styczeń 2009, 15:27:00 »
Cytat: "Kris_DG"
EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra

Prawda!

Obok tego jest napisane API GL-4 SAE 75W/90

kml

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Styczeń 2009, 19:10:22 »
Kris_DG, zastanów sie chwile, jeżeli jest napisane lać GL-4 to czy musi być napisane że NIE wolno lać gl-5? Masz podany typ oleju jaki ma być i koniec. Po prostu.

wlad

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Styczeń 2009, 20:03:31 »
Cytat: "Kris_DG"
EDIT: Co ciekawe instrukcja zaleza wymiane tegoż oleju co 30tys km 2,15litra

co jeszcze ciekawsze angielska instrukcja nie mowi NIC o wymianie oleju przez pierwsze 100kkm :mrgreen:
jakos nie chce mi sie wierzyc w te 30kkm-zarowno w elantrze jak i wspomnianym accencie nic nie pisze o wymianie,natomiast w przypadku atosa jest wymiana co 30kkm.czyzby we wspomnianych 2 instrukcjach o tym zapomnieli-jakos w to nie wierze.
wymiana co 30kkm to tak samo jak wymiana oleju silnikowego co 5kkm-teoretycznie super sprawa,dopoki nie przeczyta sie ze swiezy olej wcale nie ma najlepszych wlasciwosci smarnych.

kml

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Styczeń 2009, 20:20:38 »
wlad, stawiam na to, że brak konieczności wymiany jest powiązany z faktem, że klimat na wyspach jest stabilniejszy oraz cieplejszy niż na kontynencie i być może uznali że to wystarczy.

--------tak naprawdę ale profilaktycznie można raz zmienić, zwłaszcza po kupnie samochodu.

Kris_DG

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Styczeń 2009, 00:27:44 »
@ KML: A czy jak instrukcja zaleza stosowanie płynu hamulcowego DOT 3 to nie można nalać DOT 4 ??

kml

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Styczeń 2009, 08:12:46 »
Cytat: "Kris_DG"
@ KML: A czy jak instrukcja zaleza stosowanie płynu hamulcowego DOT 3 to nie można nalać DOT 4 ??


Widzisz tylko, że tutaj jest różnica ponieważ efekt zmiany oleju na Gl-5 nie będzie taki sam bądź lepszy jak w przypadku DOT4. Jeżeli chcesz na siłę zmienić olej na inną klasę to nie ma problemu ale najpierw poczytaj forum i zastanów się czy ta zmiana, dla zasady, naprawde jest tym co jest dla skrzyni najlepsze.

Skrzynie w accencie 2 są same z siebie bardzo cienkie i ja bym sie po prostu bał na nich eksperymentować ale co kto lubi.

Kris_DG

  • Gość
Olej w skrzyni
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Styczeń 2009, 19:27:45 »
No widzisz własne po to jest forum żeby sie zapytać.
Bo jako że nigdy tego oleju nie wymieniałem mogłem pomyśleć ze skoro zalecają GL4 to GL5 bedzie jeszcze lepszy jak w przypadku plynu hamulcowego. Ok koniec tej dywagacji.