Forum > i40 VF
[i40 VF] Wibracje podczas jazdy
gajosm:
Dzień dobry! Mam ten sam problem, sprawdzone przeguby więc pewnie coś ze skrzynią będzie. Lepiej żeby nie bo pewnie drogo. Jakby ktoś u Pana sprawdził to prosiłbym o info.
[ Dodano: 2017-06-14, 18:27 ]
Może wystarczy coś wyregulować a nie wymieniać?
muzyk9999:
Odwołując się do pierwszego posta autora tego tematu, chciałbym napisać, że choć mam o wiele, wiele starsze auto, bo to też Hyundai, tyle że Sonata z 1995 r., to tego typu objawy występowały też u mnie (skrzynia automatyczna). Część z nich dała się wyeliminować prawie całkowicie, a inne mają - co zauważyłem - pewną zależność.
Wiem, że mam mniej biegów od Was, bo tylko 4. Ale zastanawiam się, czy ciut powyżej przedziału 70-80 km/h nie przełącza się Wam bieg?
W każdym razie u mnie na 4 przełącza najszybciej (przy spokojnym rozpędzaniu auta) przy prędkości około 60 km/h. Jak bym jechał 55 km/h to auto wyraźnie zacznie się trząść, dopóki albo nie zwolnię, albo nie przyspieszę (tak aby przełączył z 3 biegu na 4).
Co do szarpnięć przy redukcji biegu, bardzo mocno to odczuwałem przy zmianie z 4 na 3. Czy też gdy - przy rozgrzanym silniku - przełączał na wyższy bieg, z 3 na 4.
Przed wymianą oleju, kupiłem najdroższy i najlepszy do mojej skrzyni automatycznej. Po wymianie i dopełnieniu oleju do właściwego poziomu, po każdorazowej jeździe czułem, że redukcja czy też wrzucanie biegów stawało się coraz bardziej komfortowe. Tak po mies. czy dwóch, było już coraz lepiej. Wiadomo, autko ma już swój wiek. Ale wszystko w nim działa pomimo tylu lat.
Co tam - skrzynia ma tylko... 22 lata. :)
gajosm:
No właśnie jestem w trakcie wymiany olei może rzeczywiście pomoże jak coś dam znać. 8-)
gajosm:
Wymieniłem wszystkie oleje i drgania jak były tak są przy 70-90 km/h. Do tego zaczęła drżeć co jakiś czas kierownica i stukać strasznie, drgania i stukot kierownicy nie są jakoby stałe tylko co jakiś czas są potem prowadzi się elegancko potem znowu są. Nie wiem o co chodzi z tym autem mechanicy twierdzą że układ jezdny jest ok więc skąd te problemy???
waszek_rmc:
Stukot kierownicy tez u mnie występuje, mechanik u którego robię wszelkie wymiany ma w swojej flocie (wynajem) i40 z 2014 roku (2 szt), w każdej to samo. Nie wiedzą o co c'mon :)
Może to jakiś luz w układzie kierowniczym, jakaś śruba którą trzeba dokręcić... najbardziej odczuwalne na jakiś poprzecznych uskokach.
Nawigacja
[#] Następna strona