Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Przepał

<< < (3/4) > >>

Zbinek:
Mam i30 cw 1600cm3 122 konie i również seqent 24 poza miastem 10/100 miasto 12-13/100. Właśnie jestem w okresie walki z serwisem o dokładniejszą regulację bo też wydaje mi sie za dużo, ale po waszych wypowiedziach to już nie wiem

IgoReCzeK:

--- Cytat: "Zbinek" ---Mam i30 cw 1600cm3 122 konie i również seqent 24 poza miastem 10/100 miasto 12-13/100
--- Koniec cytatu ---

Witam. Brakuje istotnych informacji do porównania zużycia paliwa. ;/ Nasuwa się pytanie ile etyliny spala Twój samochód w podobnych warunkach drogowych? Generalnie zasada jest taka, że przy instalacjach LPG IV generacji różnica w spalaniu między etyliną a gazem wynosi +0,5l./100km lub +1,0l./100km na rzecz LPG z uwagi na mniejszą kaloryczność i ewentualne komunikaty z sondy λ z zapalaniem się kontroli Check Engine włącznie. Jeśli więc spalanie gazu w Twoim samochodzie zdecydowanie odbiega od tych wartości ( średnie spalanie etyliny +1,0 litr ), to trzeba trochę "popracować" na ustawieniami komputera (dobranie właściwej mapy wtrysku). Pozdrawiam Igor.

Jgnatz:
Kolejne testy cały czas ten sam matrix 1.6
1. Autostrada Łodź -> Powid, mgła. 4 osoby na pokładzie. Prędkość na autostradzie 130-140 wg nawigacji. Poza tym około 100 pomalutku miejskimi drogami. Razem na zbiorniku około 255 km, tankowanie - Witkowo LPG 33,45 czyli 13,11

2. Powrót Powidz -> Łódź, Kobntrolnie nalałem paliwa pod korek, by sprawdzić jak sie zachowuje zużycie na benzynie. Jechałem szybko, ale równo, bez klimy, 4 osoby na pokładzie, prdkość 130 - 180 wg nawigacji. odcinek 139km zużycie benzyny 15,45 co daje ca 11,11. Podczas takiej jazdy gacu auto bierze około 17-18 l.

Myślę, że to jednoznacznie wskazuje na przepał.
Adam

IgoReCzeK:
Witam. Zaczynam się chyba cieszyć, że nie mam seqent BRC 24. Z tego co wiem podstawą w instalacjach sekwencyjnych jest umiejętność ustawienia mapy wtrysku. Z tego powodu właśnie zamontowałem instalację w spelunie z placem manewrowym gdzie błotko było po kostki. Za to podjechałem do niego po montażu 4 razy i na tym się skończyło. Poziom spalania LPG na poziomie PB95. Doprawdy nie mam pomysłu, by coś zasugerować. :/ Jedyna propozycja, to wymiana na wtryski innej firmy i przemapowanie komputera. Pozostaje jeszcze kwestia prawidłowego działania reduktora. <co?> Pozdrawiam Igor.

Jgnatz:
Witam,
 
 Mam drugi samochód CC 1.1 który eksploatuje na gazie od wielu lat. Instalacja zamontowana w tym aucie jest bardzo prosta. Spalanie w mieście około 8,5 -9 - trasa około 7 - czyli w normie. Instalacja jest wymaga częstych regulacji. W wiekszości przypadków mozna to zrobić na uko i ucho - śrubeczką i to załatwia s prawę.
 
 W Hyundaiu właściwie nie było innej opcji niż zainstalowanie instalcji sekwencyjnej. Silnik jest znacznie nowocześniejszy i wymagania są zgoła inne. Wiem, że do instalacji BRC sequent 24 montowane są również inne wtryski. Wg panów od LPG i znajomych - "gorsze" ;-). Nie wiem jak się spisują w innych matrixach.

Na razie pomysł mam taki. Pojadę do kompletnie innego warsztatu i poproszę o zrobienie pełnej diagnostyki instalacji. Zobaczymy co powiedzą. Mam nadzieję, że problem ze spalaniem nie wynika z jakiegoś "grubszego" błędu związanego z instalacją gazu w samochodzie.

Poza tym warto zauważyc przynajmniej 1 rzecz działającą na korzyśc sequenta - nie śmierdzi gazem z rury. To by sugerowało, że gaz jest jednak dopalany dokładniej.

Pozdrawiam,
Jgnatz

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej