Autor Wątek: Przepał  (Przeczytany 5113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jgnatz

  • Gość
Przepał
« dnia: 13 Wrzesień 2008, 02:55:23 »
Witam,
 Krótko opiszę problem:
 Samochód Hyundai Matrix 1,6 23000 km, 2005 rok
 instalacja seqent BRC 24
 
 Zurzycie paliwa trasa spokojna jazda około 11 l
 autostrada cały czas około 140 (w/g nawigacji) 15,5
 Miasto około 14
 
 Benzyny palił sporo mniej właściwie nigdy nie przekroczył 10,5 l
 Instalacja LPG była wielokrotnie regulowana z laptopem na kolanach, Podczas jazdy i nic!
 Ciągle przepał.

 Proszę o informację, czy ktoś czegoś podobnego doświadczył? Troche mi żal kasy, którą wydałem na instalację jeśli auto ma tyle spalać.

 Poradźcie proszę co zrobić

 Jgnatz

BartBartez

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Wrzesień 2008, 09:32:11 »
JA mam BRC w Coupe 2.0. 14 litrów czasami uda mi się osiągnąć ale to przy bardzo ostrym deptaniu. Normalnie to jest około 11 litrów. Coś Ci skopali "monterzy".

Ogólnie auto na gazie pali około litra więcej niż na benzynie

Jgnatz

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Wrzesień 2008, 12:30:57 »
Właśnie takie mam przeczucie. Pozostaje tylko pytanie - co? Czy jest możliwe, że któryś z fizycznych elementów jest niedopasowany do tego konkretnego silnika? Czy to może nadal jest sprawa softwarowa?

Może ktoś zna jakiś dobry warsztat w Łodzi, gdzie mogli by przeprowadzić stosowną diagnostykę i sprawdzić, czy to rzeczywiście tak ma być?

Poza tym zachęcam wszystkich którzy mają LPG w matrixie do wypowiedzi.
Pozdrawiam,

BartBartez

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Wrzesień 2008, 20:41:09 »
Nie znam się na gazie (bo mam już czwarte autoz gazem BRC i nigdy nie musiałem nic w tym grzebać) ale wydaje mi się, że to sprawa oprogramowania. Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że któryś wtrysk jest cały czas otwarty. A jak auto jeździ? Czujesz różnicę między gazem a benzyną?? A sprawdzali szczelność instalki? Może gaz po prostu się ulatnia??

Jgnatz

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Wrzesień 2008, 22:33:38 »
Instalka sprawdzona wiele razy. Wszystko idealnie szczelne. Samochód jeździ na gazie równie dobrze jak na benzynie. Bez problemu rozpędza się na autostradzie do 175 km/h (wg nawigacji). Ubytek mocy jest widoczny ale nie przeszkadza.

Komplednie brakuje mi pomysłu co to za licho?!

BartBartez

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Wrzesień 2008, 17:14:58 »
Cytat: "Jgnatz"
Ubytek mocy jest widoczny ale nie przeszkadza

No właśnie. Nawet w Scoupe (1,5 88KM) praktycznie nie czułem różnicy między gazem, a benzyną

IgoReCzeK

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Wrzesień 2008, 22:15:58 »
Witam. Moja sugestia jest taka, że zostały źle dobrane wtryskiwacze do Twojego silnika, czy nie zostały zastosowane czasem wtryski do silników większej pojemności ( o większej wydajności )?. Przy źle dobranych wtryskiwaczach ( podających za dużo gazu ) spalanie gazu będzie większe a nieprawidłowo dobrane proporcje LPG/powietrze będą skutkowały odczuwalnym spadkiem mocy. Proponuję po rozgrzaniu silnika sprawdzić zawartość spalin. Jeśli w spalinach będą znajdowały się frakcje niedopalonego gazu, to znaczy że jest jak napisałem. Jeśli natomiast nie, to trzeba szukać innej przyczyny, być może tkwiący w oprogramowaniu sterownika. W przypadku sterownika można wymieniać oprogramowanie. Czasem zakupiony sterownik posiada stare oprogramowanie z błędami w mapach, co ogranicza skutecznie jego możliwości i mimo ustawienia optymalnych parametrów nie działa poprawnie. Chciałem nadmienić, że nie jestem diagnostą instalacji LPG i to co napisałem powyżej jest jedynie sugestią do podjęcia kroków w ewentualnym usunięciu usterki. :-) Bo mamy w Twoim przypadku ewidentnie z nią do czynienia. Spalanie 14l./100km przy silniku 1600 cm³ nie jest optymalnym w przypadku instalacji sekwencyjnej. W moim przypadku zmiana softu na nowszą generację i dostawcy LPG skutkowała zniknięciem wszelkich problemów z instalacją jaką miałem tuż po montażu. Pozdrawiam Igor.

Jgnatz

  • Gość
Dzięki...
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Wrzesień 2008, 08:09:27 »
Bardzo dziękuję, za rzeczową i wyczerpująca informację.
Czy można jakoś samodzielnie sprawdzić, np przez odczytanie symbolu, jakie wtryskiwacze faktycznie zastosowano?
Co do softu:
- nie do końca rozumiem, czy to co sugerujesz to upgrade czegoś w rodzaju "biosu" sterownika do gazu? Jeśli dobrze zrozumiałem moich gazowników to do tej pory ich praca polegałe na dynamicznym sporządzeniu mapy wtrysków. Polegało to na zebraniu danych - jazda autem po mieście a następnie na wytworzeniu mapy odpowiedniej do konkretnego silnika na podstawie zebranych danych a potem na uploadzie ich do sterownika od gazu.
- Podczas jazdy z laptopem na kolanach gazownik skomentował zebrane dane w taki oto sposób. Wygląda na to, że korekcja, którą wprowadza sterownik jest minimalna w granicach 1-3% zatem wygląda na to, że wszystko jest ok. Jako profan nie potrafię zinterpretować tej wypowiedzi.

Chciałbym teraz zebrać dane na temat mojej instalacji i pojechać do innego warsztatu, żeby sprawdzili instalację. Pozostaje pytanie, czy mogę to zrobić w ramach gwarancji w dowolnym warsztacie posiadającym "papiery" od BRC na montaż ich instalacji, czy może jeśli chcę bezpłatnie regulować gaz to jestem skazany ciągle na ten sam warsztat?

Pozdrawiam,
Jgnatz

Jgnatz

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Wrzesień 2008, 09:09:12 »
Coś odkryłem:
moje wtryskiwacze są w kolorze pomarańczowym. Wyczytałem gdzieś na necie, że wtryskiwacze brc występują w 3 kolorach (odpowiednio od najmniejszej do największej wydajności) - żółty, pomaranczowy i niebieski:
Wydajności są podane w tabeli zanjdującej się pod adresem:

http://www.kopi-autogaz.pl/doc/SEQUENT24.doc

Wygląda na to, że u mnie zastosowano opcję środkową (1200) nie potrafię natomiast stwierdzić czy jest to opcja max czy normal. Matrix ma 107 koni czyli około 79 kW. co daje 19,75 kW na cylinder. Zatem wygląda na to, że najbliżej tej opcji są wtryskiwacze w wersji 1200 - normal dla silnika wolnossącego.

Na wtryskiwaczach hest symblo 12642 - moze ktoś potrafi to zinterpretować?

Pozdrawiam,
Jgnatz

IgoReCzeK

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Wrzesień 2008, 23:13:05 »
Cytat: "Jgnatz"
nie do końca rozumiem, czy to co sugerujesz to upgrade czegoś w rodzaju "biosu" sterownika do gazu?

Witam. Dokładnie tak. Może okazać się, że mapowanie wtrysków nowszych generacji będzie przez starszy system operacyjny sterownika utrudnione w pewnych przedziałach prędkości obrotowej silnika. Co do pozostałych pytań, to niestety wykracza to już poza mój zakres wiedzy i najlepiej skonsultować się z innym warsztatem, który ma praktykę w montowaniu instalacji LPG firmy BRC. Nie zalecam dokonywać zmian w instalacji w innych warsztatach przed upewnieniem się co do warunków gwarancji. Po przeczytaniu instrukcji powinieneś mieć zamontowane wtryskiwacze Genius 1200 typ normal dla silnika wolnossącego, co i tak przewyższa możliwości silnika, ale z tabeli faktycznie są one najbliższe wartościom nominalnym. Nie wiem tylko jak się upewnić czy to właśnie dokładnie te wtryski masz zamontowane. Pozdrawiam Igor.

Zbinek

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Wrzesień 2008, 01:39:30 »
Mam i30 cw 1600cm3 122 konie i również seqent 24 poza miastem 10/100 miasto 12-13/100. Właśnie jestem w okresie walki z serwisem o dokładniejszą regulację bo też wydaje mi sie za dużo, ale po waszych wypowiedziach to już nie wiem

IgoReCzeK

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Wrzesień 2008, 09:48:47 »
Cytat: "Zbinek"
Mam i30 cw 1600cm3 122 konie i również seqent 24 poza miastem 10/100 miasto 12-13/100

Witam. Brakuje istotnych informacji do porównania zużycia paliwa. ;/ Nasuwa się pytanie ile etyliny spala Twój samochód w podobnych warunkach drogowych? Generalnie zasada jest taka, że przy instalacjach LPG IV generacji różnica w spalaniu między etyliną a gazem wynosi +0,5l./100km lub +1,0l./100km na rzecz LPG z uwagi na mniejszą kaloryczność i ewentualne komunikaty z sondy λ z zapalaniem się kontroli Check Engine włącznie. Jeśli więc spalanie gazu w Twoim samochodzie zdecydowanie odbiega od tych wartości ( średnie spalanie etyliny +1,0 litr ), to trzeba trochę "popracować" na ustawieniami komputera (dobranie właściwej mapy wtrysku). Pozdrawiam Igor.

Jgnatz

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Wrzesień 2008, 23:49:37 »
Kolejne testy cały czas ten sam matrix 1.6
1. Autostrada Łodź -> Powid, mgła. 4 osoby na pokładzie. Prędkość na autostradzie 130-140 wg nawigacji. Poza tym około 100 pomalutku miejskimi drogami. Razem na zbiorniku około 255 km, tankowanie - Witkowo LPG 33,45 czyli 13,11

2. Powrót Powidz -> Łódź, Kobntrolnie nalałem paliwa pod korek, by sprawdzić jak sie zachowuje zużycie na benzynie. Jechałem szybko, ale równo, bez klimy, 4 osoby na pokładzie, prdkość 130 - 180 wg nawigacji. odcinek 139km zużycie benzyny 15,45 co daje ca 11,11. Podczas takiej jazdy gacu auto bierze około 17-18 l.

Myślę, że to jednoznacznie wskazuje na przepał.
Adam

IgoReCzeK

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Wrzesień 2008, 07:22:27 »
Witam. Zaczynam się chyba cieszyć, że nie mam seqent BRC 24. Z tego co wiem podstawą w instalacjach sekwencyjnych jest umiejętność ustawienia mapy wtrysku. Z tego powodu właśnie zamontowałem instalację w spelunie z placem manewrowym gdzie błotko było po kostki. Za to podjechałem do niego po montażu 4 razy i na tym się skończyło. Poziom spalania LPG na poziomie PB95. Doprawdy nie mam pomysłu, by coś zasugerować. :/ Jedyna propozycja, to wymiana na wtryski innej firmy i przemapowanie komputera. Pozostaje jeszcze kwestia prawidłowego działania reduktora. <co?> Pozdrawiam Igor.

Jgnatz

  • Gość
Przepał
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Wrzesień 2008, 08:24:06 »
Witam,
 
 Mam drugi samochód CC 1.1 który eksploatuje na gazie od wielu lat. Instalacja zamontowana w tym aucie jest bardzo prosta. Spalanie w mieście około 8,5 -9 - trasa około 7 - czyli w normie. Instalacja jest wymaga częstych regulacji. W wiekszości przypadków mozna to zrobić na uko i ucho - śrubeczką i to załatwia s prawę.
 
 W Hyundaiu właściwie nie było innej opcji niż zainstalowanie instalcji sekwencyjnej. Silnik jest znacznie nowocześniejszy i wymagania są zgoła inne. Wiem, że do instalacji BRC sequent 24 montowane są również inne wtryski. Wg panów od LPG i znajomych - "gorsze" ;-). Nie wiem jak się spisują w innych matrixach.

Na razie pomysł mam taki. Pojadę do kompletnie innego warsztatu i poproszę o zrobienie pełnej diagnostyki instalacji. Zobaczymy co powiedzą. Mam nadzieję, że problem ze spalaniem nie wynika z jakiegoś "grubszego" błędu związanego z instalacją gazu w samochodzie.

Poza tym warto zauważyc przynajmniej 1 rzecz działającą na korzyśc sequenta - nie śmierdzi gazem z rury. To by sugerowało, że gaz jest jednak dopalany dokładniej.

Pozdrawiam,
Jgnatz