Autor Wątek: [Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc  (Przeczytany 12092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Luty 2015, 21:12:43 »
mapę zawsze można wgrać . w dieslu uzyskuje się większe przyrosty bez modyfikacji mechanicznych bez problemu osiąga się +30 koni . w benzynie faktycznie jest trudniej ale z drugiej strony benzyna ma większy potencjał lecz wszystko zależy od producenta .
w oplach np zwiększa się moc składając silnik dół z 3,0 v6 a góra z 2.5 v6 z wałkami z 3.0
w starych biemdablju składa się strokera dół 2.7 seta góra z 2.5
nie wiem jak jest w hyundaiu . sądze ,że lepsze rozwiązanie to swap na większy silnik lub zmiana auta na taki z większym silnikiem .

no chyba ,ze chcesz uzyskać moc na swoim silniku to np rozwiercenie głowicy i większe zawory inne wtryski , wydajniejsza pompa ,  a idąc w abstrakcje to odprężenie silnika i uturbienie .

przy serii (zmieniony wydech i dolot)  mapa da ci z 20 kucy nie więcej . no ale za to silnik zyska na elastyce .

przekalkuluj to czy się opłaca

chociaż wiesz mieć jedynego takiego hyundaia w polsce kusi :D

xonik5

  • Gość
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Luty 2015, 21:31:52 »
Nie pisałem wcześniej, ale moim celem jest głównie wypasić auto wizualnie. Co do mechaniki to nie potrzebuję 123124 KM, bo  o to mi nie chodzi, autko ma się dobrze zbierać i (jak na początku zamykało licznik 220) ma mieć dojście do 190-200 bez większego stęknięcia (wiem porywam się z motyką..) no i wiadomo komfort jazdy czyli zawieszenie i wygłuszenie z car audio.

Co do prac z silnikiem to tak jak pisałem stożek, wydech (wycięcie kata), chip. Co do prac wizualnych to "body" (set albo custom), felgi, zawieszenie, szyby, światło. Co do prac z komfortem to wygłuszenie, car audio, zawieszenie.

Zdaję sobie sprawę z kosztów i chciałbym ograniczyć, ale wiadomo ;]. Co do silnika to niestety zostanę przy tym moim 1.4. Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś ciekawe propozycje związane z mieszaniem w mechanice to słucham uważnie.

Dzięki za doping z autkiem będę starał się umieszczać tutaj albo gdzieś indziej informacje o postępach i kwocie. Ogólnie na Polskic forach/YT brakuje jakiegoś dobrego opisu, bo ludzie kitrają wszystko nie chcąc się dzielić. Ja też nie będę wszystkiego publikował tak żeby moje autko było "wyjątkowe", ale postaram się zrobić opis w taki sposób aby zadowolić każdego/większość.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Luty 2015, 21:37:40 »
czekam na efekty .

powodzenia

załóż nowy temat i opisz swoje auto od stanu z dziś i dodawaj modyfikacje

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Luty 2015, 07:22:09 »
Hyundaie są takie bardziej poważnymi samochodami :P

Czemu nie kupiłeś BMW, VW, Hondę ? Takie auta dopiero z przyjemnością przerabia się.

Ale gdzie Hyundaia przerabiać :P Mały dostęp do części tuningowych, małe pojemności silnikowe (mowa o 1,4 - 1,6)  oraz wysokie koszty części zamiennych.

Jaki chcesz mieć komfort jazy ? :P Na tych naszych ulicach ? :P Samo założenie alufelg spowoduje, że będziesz czuł na tyłku każdą nie równość :P

Jak masz jasne auto to przyciemnij lampy i szyby, dodaj tłumik końcowy i wytnij kata. To jedyne sensowne rozwiązanie :) A poprawi wygląd i dźwięk w uchu :)

Oczywiście jak chcesz bawić się w kapitalkę tuningową to proszę bardzo :) Nikt tutaj ci nie zabrani majstrować przy swoim samochodzie :) Tylko jak mówiłem... Wpakujesz tysiące i to ci się nie zwróci już nigdy ...

:)

xonik5

  • Gość
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Luty 2015, 21:56:05 »
Nie kupiłem BMW, bo (bez urazy dla normalnych użytkowników tej marki) większość ludzi jeżdzących nimi to takie karki albo pseudo kibice. Co do VW to jest ich dużo i są to dupowozy typowo z niemiec dla Polaka, który używa ich do jazdy do pracy (jak dla mnie symbol takiego "sknery" który uzbierał na swojego cacanego VW), no i jest tych VW w Polsce tyle, że zrobienie czegoś ciekwaego to jest takie samo albo i większe wyzwanie  co zrobienie tego hyundaia. Co do hondy to w sumie nie wiem jakoś mi się nie widzą te stare hondy te nowe owszem ale są drogie, a ja dopiero firmę rozkręcam ;]

Ten model Hyundaia został kupiony w sumie nie przeze mnie ale z myślą o mnie i za moją kase więc zostanę przy nim ;] "Taki mamy klimat", to co opisałem wyżej to moje zdanie nie każdy musi je popierać więc nie widzę potrzeby krytykowania mojego zdania, bo oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie jest ono może nawet w 60% zgodne z prawdą, ale coś jest na rzeczy, prawda?

Co do komfortu to chciałbym zmniejszyć szumy podczas jazdy, poprawić dźwięk auta i fakt, że będzie "wyjądkowe" i ludzie (nie tyle kobiety) co wszyscy będą się za nim oglądać to jest to czego chcę ;]

Co do kasy to nie zrobie wszystkiego jednocześnie tylko stopniowo jedno po drugim, bo po 1 szkoda wywalać kasy na raz, może wszystko się nie spasować jak trzeba i nie będę wiedział co jest nie tak (przy robieniu systematycznym będę mógł to wyłapać) i fakt, że do efektu końcowego doszedłem stopniowo po części swoją "ciężką" pracą to da dużą satysfakcje (bo chcę też w tym aucie pogrzebać na tyle na ile będę potrafić). No i wiem, że się cena nie zwróci, ale co tam.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #20 dnia: 20 Luty 2015, 08:47:59 »
Ja jak skladalem rok kasę na samochód to w głowie miałem tylko golfa IV.  O tym samochodzie marzyłem.

Na skladalem kasę i długo szukałem dobrego egzemplarza. Każdy miał defekt.

Jeden był po dzwonie i był spawany do polowy.  Drugi miał przebieg 180tys (prosto z niemiec) a klekotal jak by miał z 400tys przebiegu.  Reszta to odpisowane na odpier.....

Honda...  Miałem okazję jeździć Civic 7. Mega ciche auto :-P jak stałem na światłach to myślałem ze silnik zgasł :-P taki cichutki. Silniczek 90 koni a dawał rade.

Co do szumów to wyglusz lepiej maskę i całe wnętrze.  Na pewno będzie miodzio :-P


Ja w moim będę przyciemniac szyby (tył to będzie masakra)  oraz tylne lampy

Chciałem kupić nowe lampy xenonowe ale w USA kosztują ok 2000zl na nasze

Jeszcze pomyślę nad chipem.  Ktoś tu na forum chyba ma w Accencie.

Marzy mi się przednia maska i bagażnik w oklejeniu carbonem :-P do tego alufelgi i auto mega się zmieni

xonik5

  • Gość
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Marzec 2015, 22:50:42 »
Siemanko.


Do końca miesiąca mam zamiar samodzielnie wygłuszyć autko i zmienić filtr na stożkowy przedtem zrobie kompleksowe zdjęcia auta i postaram się opisać i nagrać wszystkie dźwięki, jazdę autem itd.

Moje pytanie jest takie czy do tego accenta będzie pasować kolektor sportowy z "kia rio"? Widziałem filmik na YT gdzie koleś miał kolektor sportowy (ni chui nie da się zdobyć do accenta chyba, że na zamówienie) i w komentarrzu odpowiedział komuś, że kolektor ma od KiA Rio. Zastanawiam się czy ktoś się zna na tym i może to jakoś potwierdzić.

Co do reszty zmian w aucie to będę sukcesywnie robić co 2-3 tysiące km czyli raz na 1,5-2 miesiące tak aby wiedzieć gdzie jesta jakaś usterka albo coś trzeba zmienić. Wszystkie części trzeba będzie sprowadzać ze stanów albo z  turcji :/ niestety u nas w Polsce czy w UE nie ma nic co może być pod ten model, a na zamówienie to 2 krotnie przerasta wartość auta...

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Marzec 2015, 14:13:15 »
xonik5, jaki stożek będziesz montować?

Nie zapomnij o izolacji przed ciepłym powietrzem.

Jak po nagrzaniu auta zacznie ssać ciepłe powietrze to kaplica :-P

Ja planuje zrobić drugie podejście ze stozkiem.  Zamontuje bezpośrednio w puszczce filtra powietrza. Będzie spokojnie brać zimne powietrze.  A co do dźwięku to może coś zmieni.

Wcześniej miałem taki filtr stożkowy.  Auto miało odejście i dźwięk jak sportowy wóz :-P no ale auto ciaglo max 100km/h ( przez podawanie za dużej dawki powierza) i auto paliło jak smok.

Offline skali

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 441
    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001998647968
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Marzec 2015, 14:59:07 »
Po co wam te stożki? Wyjmijcie całkowicie filtr powietrza i bd to samo. Jak bawić sie w tuning mechaniczny to tylko porządnie albo wcale. Kolektor ssący, wałki,wtryski, filtry, nowe mapy silnika, ECU, wydech. Przyszykuj 30 koła napisz do Zasteca, spormile, czy VTG i leć swoim hyundai`em na montaż i strojenie. bajo

xonik5

  • Gość
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Marzec 2015, 18:16:49 »
Co do tuningu mechanicznego to chce zrobic znacznie wiecej ale tak jak pisalem jedno po drugim, bo jak wszystko na hura zrobie i cos nie bedzie gralo to nie bede wiedzial co jest nie tak. Co do stozka to jeszcze nie wiem jaki, co do oslony to wiem i wizialem takie rzeczy i latwo to zrobic. Co do 100km/h to po prostu musisz zwiekszyc ilosc paliwa dostarczanego do silnika.

Odnosnie kolektora to jeszcze nikt mi nie odpowiedzial xD

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Marzec 2015, 21:18:20 »
skali, Na prawdę mądre :P

Cytuj
Wyjmijcie całkowicie filtr powietrza i bd to samo


Bez filtra paliwa/stożka pył, piach i inne śmieci dostaną się do turbiny i na pewno w szybkim  tempie padnie :P

xonik5,
Cytuj
po prostu musisz zwiekszyc ilosc paliwa dostarczanego do silnika


Zwiększyć ? Myślałem, że wystarczająco brało po założeniu stożka :P Kreska z połowy baku bardzo szybko schodziła w dół :)

xonik5

  • Gość
[Accent MC] Tuning optyczny Accent III 08 Sedan - pomoc
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Marzec 2015, 12:51:23 »
Zeby nie bylo takiej akcji ze nie mozesz jechac szybciej niz 100/h to musisz zwiekszyc ilosc dostarczanego paliwa xD bo robi sie prawie to samo co kiedys mialem w gazie czyli mialem ustawione ze powyzej 3.5 tys obrotow mi podawal mniej gazu wiec zbieral sie wolniej bo mial wiecej powietrza niz paliwa wyrownujac to zbieralby sie szybciej ale i paliwa wiecej by bral, taka moja logika czy dobra wydaje mi sie ze nawet bardzo xD