Autor Wątek: [Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra  (Przeczytany 21460 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Luty 2014, 15:06:06 »
Co wpływa na sterowanie cewką http://doc.hyundai-autoclub.ru/elantra/ "Electrical Troubleshooting Manual Lantra 1996" SD.pdf strona 40.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Luty 2014, 18:16:17 »
Gdzie w moim autku znajduje się ECU ? Dzisiaj miałem trochę czasu i chciałem wymontować ECU, myślałem że jest w słupku za schowkiem, ale nie znalazłem tam. Patrzałem na schematy i dużo nie wywnioskowałem, wydaje mi się że jest za panelem (dokładnie za popielniczką).

Chciałbym sprawdzić czy da się naprawić te ECU (wymienić kondensatory lub jakiś układ).

Offline greenpearl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Luty 2014, 18:32:53 »
lewy kick panel za skrzynką bezpieczników (prawie niemożliwe do wyjęcia bez demontażu deski rozdzielczej)

a innym tropem... Masz w swoim autku immobilizer?

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Luty 2014, 18:50:38 »
Nie mam

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Luty 2014, 19:17:32 »
Co ????? Sam demontowałem bez ruszania deski.
Wyciągasz dywanik i wsuwasz się pod deskę głową do góry i po prawej stronie zobaczysz ECU. Odkręcasz cztery śruby (10 lub 12) i wyciągasz ecu. Odpinasz wtyczkę i masz w ręce to czego szukasz.
Nie wiem jak z innymi ale u mnie ECU (Siemens) to jest jedna wielka bryła, elektronika zatopiona w plastiku i nierozbieralne.
Co do ewentualnych napraw, hmm.
Na "alledrogo" dostaniesz ECU do swojego auta już od 30zł. Spojrzyj przedtem dokładnie na numer katalogowy - na pewno znajdziesz bo patrzyłem przed chwilą i są różne.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Luty 2014, 20:59:55 »
No i miałeś racje u mnie też Siemens, nierozbieralny ;/

Na allegro znalazłem tylko dwa pasujące egzemplarze najtańszy za 87zł z wysyłką.
Ale bardzo podobny różniący się jedną literką jest za 60 zł z wysyłką.
Ja mam H103955111 C, ten tańszy ma na końcu D. Jakie to ma znaczenie ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Luty 2014, 21:10:11 »



Numer ECU  sprawdzaj po numerze zaczynającym się od 39110-

http://hyundai.epcdata.ru/elantra/19250/engine/elektronniy_blok_upravleniya_dvigatelem-2839011/elektronniy_blok_upravleniya_dvigatelem-39110/

[ Dodano: 2014-02-19, 21:18 ]
Sprawdź jeszcze przekaźnik na prawo od ECU on też jest połączony z cewkami.


Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Luty 2014, 21:29:12 »
OK, czyli mogę brać ten tańszy :) A przekaźnik sprawdzę jutro.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Luty 2014, 23:45:13 »
Podaj jaki masz numer VIN i jaki na tym ECU.
Przekaźnik sprawdź najpierw zanim wyjmiesz kompa i ciągłość przewodów odchodzących od niego.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Luty 2014, 16:47:05 »
Dzisiaj poszedłem sprawdzić ten przekaźnik i jest ok. Ale wziąłem jeszcze ojca żeby sprawdzić sygnały z ECU i o dziwo dzisiaj są już OK (nie wiem czy wyjęcie i włożenie ECU pomogło), ba nawet wszystkie iskry są !

Ale auto nie pali, świece mokre iskry są, ojciec podejrzewa że to rozrząd bo według niego iskra jest za późno (patrzał jak na tłok i na iskrę czy coś).

Panowie czy jest szansa że naprawię to samemu czy oddawać do mechanika ? I ile będzie to kosztować ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #25 dnia: 20 Luty 2014, 17:45:33 »
Do wymiany rozrządu trzeba odkręcić koło pasowe na wale korbowym co bez porządnego klucza pneumatycznego może  być niemożliwe.
Przy wymianie rozrządu trzeba wymienić pasek, napinacz, rolkę, uszczelkę pokrywy zaworów, olej i pewnie paski klinowe. Do wymiany pewnie będzie też łańcuszek spinający walki rozrządu i dwa ślizgi http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1874&highlight=%B6lizg . Na YT są filmy jak to wszystko wykonać.

Rozrząd
 http://hyundai.epcdata.ru/elantra/19250/engine/raspredelitelniy_val_i_klapani-2024011/remen_sinhr-24312/

Pokrywa rozrządu
http://hyundai.epcdata.ru/elantra/19250/engine/krishka_remennogo_privoda_i_maslyaniy_karter-20215/

Koło pasowe
http://hyundai.epcdata.ru/elantra/19250/engine/kolenval_i_piston-2023111/shkiv_kolenvala-23124A/

Uszczelka pokrywy zaworów
http://hyundai.epcdata.ru/elantra/19250/engine/krishka_golovki_cilindrov-2022411/krishka_v_sbore_koromislo-22410A/

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Luty 2014, 17:52:26 »
Ale skoro wcześniej palił to chyba sam mu się na postoju rozrząd nie przestawił.
Wykręć świece i zobacz czy na samych świecach masz iskrę podłączonych pod przewody i cewkę. Bo jeśli iskra jest słaba to zanim dotrze do świecy to się już dawno zgubi.
Skoro świece mokre to paliwo dociera. Brakuje tylko iskry i musi jej nie być bo już by coś się działo - tu nie ma cudów. Jeśli by był czujnik wału lub wałka walnięty to iskry by nie było.
Czujnik wału sprawdź według książki jeszcze czyli wykręć czujnik i rozepnij wtyczki.



Wtyczka czujnika, terminale 2 i 3 - rezystancja między nimi ma być w granicach
486-594Ohm w temperaturze 20st.C otoczenia.
Sprawdź go dokładnie bo nie ma sensu czepiać się rozrządu gdy na tym samym palił. Jeśli by się nawet przestawił to byś miał traktor, problemy z uruchomieniem ale byś uruchomił. Ważne jest że świece są mokre czyli nie ma iskry dalej.
Sprawdź czujnik i jego wtyczkę i kable idące od czujnika do ECU, bo czujnik daje sygnał bezpośrednio do ECU. Skoro ruszałeś komputer i poprawiła się sprawa z iskrą to coś może być też najprawdopodobniej z wtyczką lub samym ECU.
Rozrządu czepiałbym się na końcu.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Luty 2014, 18:29:13 »
Czujnik już patrzałem i jest ok, iskrę właśnie dzisiaj patrzałem na świecach i jest bardzo ładna, jutro/jutrze będę rozbierał rozrząd.

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Luty 2014, 19:07:51 »
Jak dla mnie szkoda czasu.
Skoro iskra jest i paliwo to czemu nie pali ?
Sterowaniem wtryskiem zajmuje się ECU zbierając informacje z czujników, głównie z wału kiedy dać wtrysk i iskrę i to wszystko. Paliwo masz więc odkładasz sprawy paliwa.
Twoim problemem jest iskra.
Dla mnie to czujnik wału lub ECU.
Wiem ze sprawdzałeś czujnik ale sprawdzałeś go na zasadzie: mierzyłem i wartości zmierzone są w granicach katalogowych czy może - coś tam się pokazało tzn. że działa ? Czujnik jest w miarę tani, ecu na podmianę też, rozrząd - na pewno jest dużo droższy. Żeby sprawdzić czy masz dobrze zgrany rozrząd to musisz zdjąć koło pasowe wału, osłony rozrządu górną i dolną. A koła pasowego łatwo nie zdejmiesz, już nie mówię o ponownym dokręceniu.
Rozrząd nie przestawił się sam. Jeśli przestawi się o jeden ząbek będzie ciężej zapalić ale odpali, nawet na dwóch garach odpali i będzie chodził. Gdyby przestawił się bardziej to już samym kręceniem rozrusznikiem zawory by dostały i na pewno byś to usłyszał, że coś jest nie tak.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
[Lantra J2] Nie odpala - tylko jedna iskra
« Odpowiedź #29 dnia: 22 Luty 2014, 18:20:27 »
Dzisiaj była ładna pogoda i zabrałem się z ojcem za rozrząd. Okazało się że wszystko jest OK, tylko czas traciłem. Żeby tak całkiem nie stracić tego czasu to już wymieniłem tuleje wahacza i stabilizator który miałem wymienić już wcześniej.

Ale do rzeczy, poskładałem wszystko. Próba odpalenia i po długim kręceniu i operowaniu przepustnicą samochód zapalił ! :shock:  Auto odpala teraz za każdym razem, ale pojawił się inny problem  :-(

Dziwnie chodzi tak trochę jak traktor, jest taki stukot co obrót jakby nie miał oleju albo coś z popychaczem czy coś. Ale jeździ i jakby miał większego "buta".