Autor Wątek: Wybrzuszenia Lakieru  (Przeczytany 4785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

paseczek

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« dnia: 26 Wrzesień 2008, 19:01:37 »
Witam
Kupując w lipcu mojego Poniczka, byłem oczarowany jego wyglądem. Teraz po trzech miesiącach, zauważyłem wybrzuszenia na lakierze wielkości monety.. Zdrapałem to wybrzuszenie i pod nim nie ma rdzy. Jest czarna blacha, nie biała jak to kiedyś widziałem pod lakierem. Gdy nakłułem to igłą, to lakier schodzi, nie trzyma się blachy. Oglądał mojego Pony kolega, który handluje samochodami. Na pytanie, czy jest to lakier oryginalny, przyglądał się z 15 minut i nie mógł jednoznacznie odpowiedzieć. Stwierdził że jak na 14 lat lakier jest za bardzo ładny. Z kolei nikomu by się nie opłacało całego samochodu malować, bo jest za duży koszt.
Co o tym Panowie sądzicie? Dodam że są one, na lewym przednim błotniku na dole przy drzwiach i na tylnych błotnikach nad kołami. W sumie kilka wybrzuszeń.
Co ja mam z tym robić?
Pozdrawiam

gooder

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marzec 2009, 23:16:43 »
miał zakola robione od rdzy - prosta odpowiedź :)

paseczek

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2009, 08:36:14 »
Cytat: "gooder"
miał zakola robione od rdzy - prosta odpowiedź :)

Tak też myślałem, że to od tego.
Dziękuję i pozdrawiam

gooder

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marzec 2009, 09:42:29 »
to super samochodzik ale niestety rdza na zakolach to standart :) ktoś kto to robił to nadbudował to szpachlą i potem pomalował , te bomble robią sie jak jest słaby albo za mało podkładu . Możesz coś z tym robić ale szkoda zachodu :)

Tigersoft

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwiecień 2009, 00:11:47 »
nie panowie, trochę robiłem jako lakiernik i blacharz i z opisu przedstawionego widzę to tak :

ktoś juz robił nadkola, a dokładniej wstawiał reperaturki. czarny lakier jest nakładany na nowe fabrycznie części, ale ten lakier ma za zadanie tylko na chwile powstrzymać rdzę, zeby elementy w magazynie nie rdzewiały.

ja widzę to tak:

ktoś wymianiał juz mu reperaturki, ale polakierował je bez wcześniejszego podkładowania, przez co właśnie lakier się nie trzyma. powinien zapodkładować całość przed lakierowaniem ale widocznie oszczędzał i nie zapodkładował tylko lakier położył... skoro lakier tak łatwo odchodzi to może nawet nie zmatował dobrze tego przed lakierowaniem ??
albo robił więc to partacz, alebo było robione przed sprzedażą ...

BartBartez

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwiecień 2009, 10:38:59 »
Cytat: "Tigersoft"
ten lakier ma za zadanie tylko na chwile powstrzymać rdzę, zeby elementy w magazynie nie rdzewiały

Z mojego skromnego doświadczenia wynika,że najlepiej ten lakier usunąć do gołej blachy

Tigersoft

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwiecień 2009, 11:10:11 »
no dokładnie. ten lakier ma bardzo słabą przyczepność nowego lakieru więc nawet jak było dobrze zmatowane to mogą czasem cyrki się pojawić :)

Ja nie zdzierałem go nigdy do końca, ale za to matowałem i grubo kładłem lakier podkładowy i wszystko było OK. Podkład ma dużą przyczepność :)

leroo89

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Wrzesień 2009, 12:53:31 »
Dopisze się tutaj żeby nie zakładać nowego tematu...
Mam do was pytanie co z tym zrobić?? :-/
Czy da rade zrobić z tym porządek jeszcze szpachlą :?: czy już raczej szpachla tu nic nie pomoże :?:


Lesiu

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Wrzesień 2009, 13:07:27 »
Cytat: "leroo89"
Czy da rade zrobić z tym porządek jeszcze szpachlą


leroo89, blacharz ze mnie żaden, ale z tego co widze na zdjęciach to ewidentnie jest to do oczyszczenia, prawdopodobnie do gołej blachy, jeżeli jeszcze jest, a pózniej to juz tylko szpachla, podkład i lakier. :)
Jeżeli się myle to proszę mnie poprawić .

leroo89

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Wrzesień 2009, 13:21:58 »
No właśnie na oko tez mi się wydaje że da rade ale jak zacznę oczyszczać i okaże się ze jest dziura na wylot no to będzie problem... :-(

Lesiu

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Wrzesień 2009, 13:41:41 »
leroo89, a powiedz mi, czy to jest pekniecie samego lakieru ?, czy blacha też już pękła ?

Ewentualnie włókno szklane + żywica i może udało by Ci sie odbudować ten kawałek nadkola.

leroo89

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Wrzesień 2009, 13:57:40 »
No właśnie nie jestem pewien :-|
Sprawdzałem palcem od wewnętrznej strony czy jest dziura no i niby nic nie wyczułem ale było tam dużo błota zaschniętego więc może się zapchała, jeszcze będę musiał to dokładne zbadać, no ale chyba zaryzykuje i oczyszczę to jak kupie potrzebne materiały i ewentualnie wtedy będę się martwił jak będzie dziurka :-P

Marek-B

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Wrzesień 2009, 19:42:18 »
Zacznij skrobać , to zobaczysz ile ci z tej blachy zostanie :)
Wyskrobiesz sobie spore dziursko na wylot.

leroo89

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Wrzesień 2009, 22:05:03 »
Cytat: "Marek-B"
Wyskrobiesz sobie spore dziursko na wylot.

No to mnie pocieszyłeś... :-|
Chce to zrobić sam żeby ograniczyć koszta bo wiadomo ze jak bym oddał do blacharza to zedrze ze mnie minimum 200zł :-/
Więc może jakieś propozycje :?:

Marek-B

  • Gość
Wybrzuszenia Lakieru
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Wrzesień 2009, 07:51:54 »
Niestety nie pocieszę cię . Miałem to samo . Jak zaczałem drążyć ta rdzę ...zostało tylko wyciąć sporo diaxem i nadrobić ubytki szpachlą z włóknem .
Widać na fotce ewidentnie ,że rant nadkola trzyma sie tylko na resztkach lakieru .