Naprawione bez wymiany prętów/ponownego hartowania....
Nakrętki wstawione z powrotem w miejsce, w którym prawdopodobnie były - w każdym razie całość działa tak, że po podniesieniu ręcznym klapy bagażnika do maksymalnej pozycji, bagażnik nie opada. Po otwarciu bagażnika sam do góry nie poleci, ale w tym modelu i z takim mechanizmem to on raczej nigdy tak nie działał. W każdym razie mnei satysfakcjonuje to, że jak już go podniosę to nie leci w dół.
Robota w sumie prosta, ale wymaga dwóch osób. Jak już się ogarnie "Co?", "Gdzie?" i "Jak?" to potrwa to może z 5minut, ale lepiej zarezerwować sobie tak z pół godziny czasu.
Instrukcja:
1. Kładziemy kanapę tylnią, przesuwamy fotele przednie do przodu i kłądziemy je również - dla wygody.
2. (Druga osoba trzyma bagażnik podniesiony w górze)
3. Wsuwamy się górną częścią ciała do bagażnika od strony auta
4. Ściągamy pręty z haczyka na środku (nie powinno być większych problemów z tym)
5. Ściągamy jeden z prętów z mocowania do klapy bagażnika (najłatwiej na prawie całkowicie otwartej klapie -> ale to każdy wyczuje jak druga osoba będzie otwierać-zamykać bagażnik)
6. Wstawiamy coś sztywnego o wysokości ~3-3,5cm jak najbliżej mocowania pręta do budy auta (tego pręta, którego ściągnęliżśmy z mocowania do klapy). Można tu użyć wszelkiego metalowego złomu jaki mamy pod ręką, ale najwygodniej jest jakby to był złom w jednym kawałku (u mnie z jednej strony jest jakiś metalowy walec, a z drugiej strony dwie nakrętki).
7. Mocujemy pręt z powrotem do klapy bagażnika
8. Powtarzamy kroki 4-7 dla drugiego pręta.
9. Mocujemy oba pręty na haczyku, doginamy haczyk w do góry by same nie spadały
10. Ustawiamy siedzenia w normalną pozycję i cieszymy się nieopadającym bagażnikiem.
Uwaga do kroku 7: powinno być o wiele trudniej odgiąć pręt by go zamocować z powrotem niż jak go odginaliśmy by go zdjąć. Jeśli jest za trudno to trzeba użyć większej siły, albo zmienić wstawiony element na niższy. Z drugiej strony za niski nie da oczekiwanego efektu.
Dlaczego to działa?
Wstawiony element wywołuje dodatkowe siły działające na pręt, a pręt przy otwartym bagażniku jest w równowadze statycznej (siły działające na niego równoważą się) -> siła działająca od pręta do klapy bagażnika jest większa by zrównoważyć zwiększoną siłę od budy do pręta.
Nie miałem przy sobie dziś aparatu robiącego dobre fotki, jak nie zapomnę to wrzucę kiedyś fotkę jak to wygląda "od środka".