Ostatnie wiadomości

Strony: Poprzednia 1 ... 6 7 [8] 9 10 Następna
71
i40 VF / Odp: Jak dobrać czujnik parkowania?
« Ostatnia wiadomość przez ...kuba... dnia 17 Lipiec 2025, 18:19:15 »
Jeśli szukasz pod model który masz podany w profilu to 968903X000S6G jest pod rocznik 2011... najlepiej jak wyjmiesz swój czujnik i sprawdzisz nr. albo zadzownisz do ASO, albo tutaj podasz VIN i możemy Ci sprawdzić. Zdjęcie dobrze przedstawia, że mogą być różne czujniki, są też różne systemy... Asystent parkowania itd. Jak wiesz który czujnik nie działa u Ciebie to albo wypiąć go i sprawdzć nr, albo pokaż na zdjęciu który to i podaj VIN, lub zadzwoń do ASO.
72
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez jcost dnia 17 Lipiec 2025, 16:19:10 »
I jeszcze pytanie dotyczące pomiaru kompresji pracy silnika (sonda wkręcona zamiast świecy), wykres z filmu, czy pomiar był wykonywany na tym uszkodzonym zużytym silniku, czy na fabrycznie nowym. Pomiar na tym uszkodzonym może wskazywać wyniki, które są niezgodne z założeniami fabrycznymi.
73
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez daniello1234 dnia 17 Lipiec 2025, 14:43:57 »
Czym krótsze idcinki tym częściej.

Tym bardziej niskie obroty te panewki owalne cylindry  to ta super cudowna ekologia
Niby oszczędzasz ale potem ładnie dopacisz .

Nic sie temu  silnikowi nie dzieje  jak sie go podkreci na obrotach .

74
i40 VF / Jak dobrać czujnik parkowania?
« Ostatnia wiadomość przez mateusz_i40 dnia 17 Lipiec 2025, 14:17:02 »
Witam

Mój samochód czasami podczas jazdy wyświetla komunikat / alarm o przeszkodzie w obrębie przedniego zderzaka. Byłem u mechanika i dostałem diagnozę uszkodzonego czujnika parkowania, który należy wymienić. Niestety części nie ma w Europie i czas oczekiwania na ściągnięcie jest bardzo długi. Dostałem numer części i radę, aby samemu jej poszukać. Numer OEM części to 968903X000S6G.

Znalazłem sklep w Koreii, który sprzedaje takie czujniki i mam pytanie, bo schemat nie jest dla mnie jasny.

Tutaj strona oferty wraz z schematem:
https://crdi.online/products/sensor-assy-ultrasonic-bws-br-96890-3x000s6g-br-968903x000s6g-br-96890-3x000s6g-br-original-new?variant=46998711435496

Schemat przewiduje 6 czujników. 4 czujniki typu A oraz 2 czujniki typu B.

Kod dla czujnika A to 95700B, a kod dla czujnika B to 95710E.

Jak to się ma do numeru części OEM? Co dostanę składając zamówienie (sklep nie odpisał jak do tej pory). Czy wszystkie czujniki nie powinny działać tak samo i nie powinny mieć tego samego kodu produktu? Jeśli tak, to po co to rozróżnienie?
75
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez robaszek127 dnia 17 Lipiec 2025, 13:19:51 »
Przecież podczas wypalania dpf nie powinno się hamować silnikiem. A nawet na mieście trzeba trzymać najwyżej niższy bieg by były wyższe obroty silnika. Tak czy siak z tym dpf. Teraz w nowszych jeszcze mają gorzej bo montowane są GPFy w benzynowcach gdzie cyrki z nimi są podobne.
76
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez XT1097 dnia 17 Lipiec 2025, 12:20:13 »
Bez przesady... Obserwuj sobie wypalania, na Car Scannerze powinieneś to widzieć..
Wokół wypalania DPF jest tyle mitów że szkoda gadać. O tych wysokich  obrotach podczas hamowania silnikiem to pierwszy raz słyszę i nie traktuje tego poważnie.
77
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez elektron1234 dnia 17 Lipiec 2025, 10:07:23 »
Witam Wszystkich
Podoba mi sie Twoje myslenie Pozdrawiam
Tez mysle że to sprawa tylko i wyłącznie dbania o olej (czesta i rzadki olej )
Hyundai zaleca 0W30 lub 5W30 Osobiscie zalewam 0W30 ORLEN i "słysze" że silnik lepiej na nim pracuje
Ja jak swoje auto kupiłem olej nie był wymieniany 4 lata. i w ciagu roku wymieniłem 3 razy olej 1 0W30 na płukanie.2 za 2 miesiace 5W30.3 po roku spowrotem na 0W30. Wymieniłem tez 1 katalizator  na nowy bo sie oberwał (nawijasem mówiac już byl wymieniany na chinski maxgar co mnie bardzo zdziwilo bo auto miało najechane 76 000 km Drugi katalizator usunołem całkowicie i tak jezdze Narazie nic sie nie dziejei wszystko działa. Panowie dbajcie wiec o olej a wszystko bedzie ok (to jest moje zdanie a nie jestem mechanikiem) Pozdrawiam Wszystkich z Rzeszowa
78
i30 PD / Odp: i30 wyciszenie
« Ostatnia wiadomość przez iKingPin dnia 17 Lipiec 2025, 09:49:46 »
i30 sprzed lifta to jeden z najlepiej wyciszonych aut jakimi jeździłem. Częśto piesi nie słyszą na osiedlu jak jadę (silnik 1.4MPI). Nie wiem gdzie u was słychać tą głośność :O

100% potwierdzam. Najcichszy silnik jaki słyszałem. Teraz mam Cuprę 1.5 eTSI i tam jest sieczkarnia  ;D
79
i30 GD / Odp: Wadliwy katalizator efek końcowy zatarty silnik GDI
« Ostatnia wiadomość przez jcost dnia 17 Lipiec 2025, 09:12:48 »
W GDI nie ma bajpasa na przepustnicy, a na postoju i bez gazu na wolnych obrotach przepustnica teoretycznie jest zamknięta, ale to jest nie możliwe - przepustnica musi być uchylona, bo silnik by zgasł, więc przepustnicą steruje komp ECU i na logikę jest uchylona.

Myślę, że ewentualną temperaturą na wylocie steruje się poprostu zmniejszając dawki paliwa wtryskiwaczami, czyli obniżając bardziej stosunek paliwa do powietrza - uboga mieszanka i nie trzeba wtłaczać spalin do cylindra.

Jeżeli resztki katalizatora dostają się do cylindra to jest to bardziej wynikiem problemów z rozrządem.
A nagar w cylindrach to już jest ostateczny wynik/konsekwencja braku wymiany oleju, złego oleju, braku oleju, paliwa w oleju i zapieczonych pierścieni, co skutkuje słabą kompresja i nie domykaniem się zaworów wydechowych, podwyższonej temperatury w kolektorze wydechowym i nagarem na katalizatorze.
80
ix35 EL / Odp: Przybywanie oleju 1.7 crdi
« Ostatnia wiadomość przez DDrgas dnia 17 Lipiec 2025, 09:11:36 »
No to mamy potencjalną przyczynę przybywania - hamowanie silnikiem na wysokim biegu.
Strony: Poprzednia 1 ... 6 7 [8] 9 10 Następna