HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => ix35 EL => Wątek zaczęty przez: mada w 27 Styczeń 2012, 14:37:39
-
Koledzy czy nie znalazł by się ktoś na tyle mocny w elektryce tego samochodu żeby to opanować?
Irytuje mnie to że po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się wszystkie światła do jazdy w nocy oprócz podświetlenia przycisków we wnętrzu?
Przecież jest to jawne marnotrawstwo energii naszym kosztem!!
Co wy na to?
W bliźniaczym samochodzie opanowali to tak ładnie !
pozdrawiam
-
No niestety, ja z tym walczyłem na początku, bo denerwowało mnie to że każde odpalenie auta w celu przestawienia go na podwórku, lub na parkingu powoduje marnowanie energii. Ale niestety w ASO stwierdzono, że ix się z tym urodził i tak mu już zostanie....
-
w takim razie w razie zwarcia na żarówce h7 co się spali gdy nie ma bezpiecznika?
może już ktoś coś takiego przeżył?,
i tak można dojść do tego co trzeba zmienić lub przełączyć lub zmostkować
a starczył by tylko schemat instalacji elektrycznej do ix35 i jesteśmy w " domu"
w końcu może jako piersi to rozpracujemy?
pozdrawiam
-
W i30 w skrzynce bezpieczników (w kabinie) jest gniazdo bezpiecznika o symbolu DRL jest tam włożony bezpiecznik odpowiedzialny za włączanie świateł mijania automatycznie, jak się wyciągnie ten bezpiecznik światełka trzeba uruchamiać samemu. Nie wiem jak to wygląda z ix35 ale możecie zajrzeć czy coś takiego u was jest ;-)
-
z bezpiecznikami próbowaliśmy już nie raz i nic?
geniusze z hyundaia tak to zrobili że nawet elektrycy z serwisu nie mogą się połapać o co tu chodzi i tylko mówią że się nie da ?
ale na kraje gdzie idą te samochody bez obowiązku używania świateł w dzień nie ma tego?
-
ale na kraje gdzie idą te samochody bez obowiązku używania świateł w dzień nie ma tego?
No właśnie ciekawe czy to ma :roll:
-
To ja moze podepne sie pod temat. Czy macie moze pomysl co zrobic zeby deska rozdzielacza byla automatycznie przyciemniona kiedy zapalimy silnik. Ja posiadam wersje "skandynawska" z automatycznym wlaczaniem swiatel mijania. Teraz kiedy nie wlacze swiatel wlacznikiem one i tak sie swieca ale deska swieci sie na maxa i nie dziala przycisk do sciemniania. Trzeba wlaczyc swiatla zeby sciemnic deske. Chcialbym miec tak jak teraz swiatla wlaczane automatycznie ale od razu przyciemniona deske (swieci jak cholera).
pozdrawiam
-
tak" mądrzy" inżynierowie z hyundaia tak to zaprojektowali ?
gdy się rozpracuje ten "przekaźnik" co to załącza, to będziemy w "dom".
i znikną wszystkie nasze problemy?
podobno wszystko ma swoją cenę i z tego co się dowiedziałem to coś kosztuje ok.1000zł.?!?
może u ciebie w Szwecji są jacyś łebscy elektrycy ?
pozdrawiam
-
mada, czy u ciebie każde zdanie musi być zakończone "znakiem zapytania"
twoje posty są niezrozumiałe :-x :oops: 8-)
-
(mada, czy u ciebie każde zdanie musi być zakończone "znakiem zapytania" )
jak nie znam odpowiedzi na na jakieś tematy i oczekuje od kogoś podpowiedzi lub wyjaśnień , to znak zapytania jest najlepszą formą wyrażenia tego.
jak będę znał odpowiedz na zadane pytania to bądź pewny że zamiast znaku zapytania dam wykrzyknik .
pozdrawiam
-
może u ciebie w Szwecji są jacyś łebscy elektrycy ?
oj sa sa magicy - elektrycy :)
-
dowiedziałem się że jest bezpiecznik od świateł mijania w kabinie pod kierownicą w skrzynce bezpieczników oznaczenie ( module 1 ), teraz trzeba wytropić przekaźnik który to włącza?
pozdrawiam
-
A nie można wyłączyć w serwisie funkcji automatycznego włączania świateł? Albo kupić światełka do jazdy dziennej typu philips i podpiąć pod włącznik AUTO!?
-
niestety wszystkim steruje sterownik poprzez szynę "can-bus"
nawet serwis hyundaia jest na to na razie za cienki
z tego co już pisałem to trzeba go wymienić na inny montowany do aut idących do krajów gdzie nie obowiązują przepisy jeżdżenia całą dobę na światłach(ok.1000zł.)
-
czyli z tego, co przeczytalem na forum, światła w ix35 świecą się nawet, gdy mamy przełącznik na 0??
-
Nie ma sensu pakować kasy w światła dzienne, wprawdzie byłyby lepsze (pod warunkiem, że są zrobione specjalnie pod dany model auta a nie uniwersalne "przeszczepy" :mrgreen:) od automatycznych mijania które mamy bo akumulator i żarówki dłużej by pożyły ale wydane na taką "modernizację" pieniądze nigdy się nie zwrócą więc jaki jest sens je zakładać :?: :?: :?:
-
A jest sens, żeby wiecznie świeciły się "mijania"???
-
A jest sens, żeby wiecznie świeciły się "mijania"???
A w czym one konkretnie koledze przeszkadzają :?:
Przecież jest obowiązek jazdy na światłach więc według mnie automatyczne światła mijania przy braku świateł dziennych są udogodnieniem. Jak pisałem wyżej dzienne byłyby może lepsze bo większa oszczędność energii ale tylko jakby były montowane w standarcie wyposażenia.
Wydawanie 1000 zł lub więcej na modernizacje według mnie jest bez sensu bo nigdy się nie zwróci no chyba, że ktoś zamierza pomykać ix35 przez najbliższe 20 lat :-P
-
Dokładnie. mega wygodne rozwiązanie. nie trzeba pamiętać o obowiązku off/on
-
Kolego: nie 1000 zł, tylko 170 zł i do tego mi nie potrzeba jeździć po podwórku na światłach ani wystawiać z garażu też na światłach. Mega śmieszne i bezsensowne rozwiązanie, że światła palą się nawet na 0! To po co w takim razie jest włącznik AUTO, skoro światła i tak się świecą?!
Mało tego... na 100% światełka podczas zapalania silnika nie są wyłączane, tylko mrugają a to, jak wiadomo nie służy żarówkom, więc jeśli często gasisz i zapalasz samochód to żaróweczki będziesz zmieniał równie często:P A za darmo nie dają w sklepie. Więc wiesz dlaczego JA uważam jazde ciągle na światłach bez sensu.
-
Kolego: nie 1000 zł, tylko 170 zł
A cóż to za wynalazki za 170 zł :?: bo jak to jakieś uniwersalne przeszczepy z Allegro to szkoda szpecić auta bo będzie trochę wioskowo :oops:
No chyba, że to takie światła (w cenie 170 zł :-P ) http://www.autoclub-ix35.ru/viewtopic.php?f=21&t=1868
A z tymi żarówkami to bez przesady. Używałem Passata przez 4 lata na Taxi (więc masę startów) światła włączały mi się od razu po wciśnięciu zapłonu i w sumie zużyłem 6 żarówek. Akumulator oryginał, żarówki Hella H7 po 9 zł za szt więc koszt naprawdę śmieszny :lol:
-
To fotka z aukcji na allegroszku..
jak w tymacie postu popatrzcie na swiatla do jazdy dziennej...
Fura z 2011 roku na gwarancji.. moze z importu...
Nie dzwonilem do typa, bo dla mnie swiatla "automatyczne" to dobra sprawa...
Placilem juz raz kiedys 100zlociszow mandatu... :-/
-
NOOOOOOOO ten ix35 ma bodajże HELLA światełka, mi chodziło o Philipsa za 170zł. Te na zdjęciu kosztują wg. Allegro 250 zł.
-
Kolego: nie 1000 zł, tylko 170 zł i do tego mi nie potrzeba jeździć po podwórku na światłach ani wystawiać z garażu też na światłach. Mega śmieszne i bezsensowne rozwiązanie, że światła palą się nawet na 0! To po co w takim razie jest włącznik AUTO, skoro światła i tak się świecą?!
Mało tego... na 100% światełka podczas zapalania silnika nie są wyłączane, tylko mrugają a to, jak wiadomo nie służy żarówkom, więc jeśli często gasisz i zapalasz samochód to żaróweczki będziesz zmieniał równie często:P A za darmo nie dają w sklepie. Więc wiesz dlaczego JA uważam jazde ciągle na światłach bez sensu.
Przełącznik AUTO służy do zmiany automatycznej podświetlenia wnętrz pojazdu w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego. Mi przy zapalaniu nic nie mruga, dopóki nie włączy się silnik światła nie "mrugają"- zawsze mam na AUTO oraz w tej pozycji jak chcemy od razu wyłączyć światła po wyłączeniu silnika (gdy jest ciemno to się nie wyłączają od razu) naciskamy dwa razy zamykanie samochodu.
Nie rozumiem tego wstawiania i wystawiania z garażu- wietrzysz samochód? Ja jak wyjeżdżam z garażu to gdzieś jadę, a nie parkuję przed bramą żeby popatrzeć na samochód ;-)
[ Dodano: 2012-03-12, 17:10 ]
właśnie się zamyśliłem nad tym mruganiem, może to kwestia systemu rozruchu-ja mam bez-kluczykowy, a może u Ciebie jest klucz no i siłą rzeczy musisz przejść przez pozycję "zapłon" do "rozruch", a u mnie komputer steruje całą sekwencją.
-
no mi chodzi właśnie o to, że światła się świecą, przełączam na zapalanie silnika i tak przygasają
-
Ja mam zwykły kluczyk i nic mi nie mruga :mrgreen: Światła zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika :!:
-
.
Dokładnie j/w. też nic nie mruga , swiatła dopiero po odpaleniu silnika. pewnie inna wersja softu w kompie sterownika
a co do przeróbek. jeśłi już zamieniać to np na takie http://www.autoclub-ix35.ru/viewtopic.php?f=21&t=1868&start=45
-
no mi chodzi właśnie o to, że światła się świecą, przełączam na zapalanie silnika i tak przygasają
wydaje mi się że gościu pisze o swojej hondzie........
-
tak to jest jak sie kupi Honde a nie Hyundaia ;) światła przygasają.
-
ajajaja hyundai i hyundai, panowie w każdym samochodzie użytkowanym przeze mnie podczas odpalania silnika na załączonych światłach mijania, podczas kręcenia rozrusznikiem światła MIJANIA przygasają, bądź mrugają. Wyjątkiem był VW Passat 1998 r. kiedy to światła mijania podczas uruchamiania silnika całkowicie gasły. Dzieje się to przez spadki napięcia w instalacji elektrycznej. Jak wiadomo owe spadki DRASTYCZNIE skracają żywotność żarówek nawet ksenonowych :P A co do tego że powinienem był kupić hyundaia a nie honde, to przemilczę. 14 lat temu o hyundaiu nikt nie slyszal panowie :P A i teraz hyundai to nie super marka, tylko budżetówka :P
-
Kolego od hondy w hyundaiu jest przekaźnik który po uruchomieniu silnika poprzez sterownik załącz dopiero światła?
Nie zapominaj że mamy XXI wiek i nawet w "takich " samochodach jak nasze hyundaie jest pełno elektroniki!
-
Jakiś nerwowy ten Przemq. Nie czyta ze zrozumieniem. Ale to młody... więc trzeba mu wybaczyć :mrgreen:
-
tak to jest jak sie kupi Honde a nie Hyundaia ;) światła przygasają.
coś bym dodał ale przemilczę :mrgreen: Canion ładnie to ujął.
-
Są trzy powody, dla których wasze odpowiedzi są takie, jakie są:
1. źle to wam tłumaczę
2. może źle wy mnie rozumiecie
3. jesteście tak zapatrzeni w wasze auta, że nic nie dociera do waszych łebków.
W hyundaiu jest tak i ***** wszędzie jest tak samo:P
-
przemeq
Zabrakło jeszcze jednej opcji:
4. Może źle Nas zrozumiałeś
...bo ja część postów/cześć wypowiedzi w postach potraktowałem jako dowcip i nie widzę aby ktoś miał cel obrazić Cie. Powinieneś przy niektórych wypowiedzach przymknąć oko - o tak ;-)
-
Jak ktoś chce tak mocno oszczędzać to niech sobie włączy postojówki i p/mgielne z przodu ( żarówki są chyba po 28 watów) jak nic oszczędność .Ciekawe ile będzie mniej palił? hehe. a tak serio to jest jakieś urzadzonko podpinane pod CAN które włacza doświetlanie zakrętów przeciwmgielnymi i dzienne za pomocą długich o obniżonej mocy do 20 watów.nawet nie było to takie drogie ale zapomniałem nazwę i nie mogę znaleźć w necie. Dedykowane do ix i nawet robione w naszym kraju . może ktoś znajdzie? pozdrowienia
znalazłem CLM02-CAN
-
Miałem kiedyś w Oplu takie cudo z Allegro co włączało światła drogowe automatycznie z mocą 25 %. Miało oszczędzać energię, robić za światła dzienne itp. Znajomy elektryk samochodowy tłumaczył mi, że nie ma cudów taki wynalazek może przygasić światła ale nie będzie oszczędzać energii a co najwyżej będzie ją "przerabiał" na ciepło. Nie wierzyłem a szkoda wydałem 2 stówy i urządzenie działało przez miesiąc później się spaliło topiąc obudowę :evil: Miałem szczęście, że samochód się nie spalił :-P
Od tej pory bardzo sceptycznie podchodzę do wynalazków typu CLM02-CAN chociaż nie powiem z opisu wygląda ciekawie :mrgreen:
-
.doświetlanie zakrętów? podobno są jeszcze takie miejscowości gdzie nie prądu i w nocy jest ciemno :lol: chwyty marketingowe w zwykłej jeździe nieprzydatne bo na drogach głownych nie ma na tyle ostrych zakrętów żeby to doświetlanie się włączało. To gadżet do jeżdzenia po parkingu podziemnym. Jak to widzę w dzień to boki zrywam, gościu skręca na skrzyżowaniu i błyska światłami jak kombajn w żniwa :lol: :lol:
-
Mialem okazje testowac i40 z funkcja doswietlania zakretow i z tego co pamietam to owe doswietlanie dzialalo chyba tylko przy malych predkosciach...
... a z tego co mnie kiedys uczyli, to przez male nieoswietlone miejscowosci trzeba jechac przynajmniej 80/h bo inaczej moga wam kola poodkrecac ;-)
-
Hmm...z ciekawości sprawdziłem kwestię przygasania świateł przy odpalaniu i...faktycznie przygasają. Wsiadam , światełka są na "AUTO", przekręcam kluczyk na "ON" światła zapalają się, uruchamiam silnik i światełka na chwilę gasną...
Korekta - tak jak wyżej jest tylko przy słabym oświetleniu.
W słoneczny dzień światła zapalają się dopiero po uruchomieniu silnika, a nie już w pozycji "ON"
Tak, czy siak...H7 nie są specjalnie drogie ;-)
A led'y fabryczne w ix35 zapewne pojawią się przy FL.
BTW - dzięki firefighter1 za wzmiankę o możliwości szybszego wyłączenia świateł w opcji "follow me home" - jakoś się tego nie dopatrzyłem w instrukcji i teraz mogę zaoszczędzić trochę energii i żarówki :-P
-
Tak z ciekawości czasami zajrzę na ten temat i wiecie co to już syrenki to miały, że gdy jakiś "cymbał" zostawił samochód z włączonymi światłami to przy rozruchu one przygasają. Ten co zaczął temat miał jakiś samochód wcześniej, czy tylko "tatusia" i teraz szuka oszczędności?
[ Dodano: 2012-03-21, 23:11 ]
Przeczytaj jeszcze dokładnie instrukcje samochodu "co to jest autu" bo morzesz zapłacić mandat.
-
...
Przeczytaj jeszcze dokładnie instrukcje samochodu "co to jest autu" bo morzesz zapłacić mandat.
To co jest w polskiej instrukcji trzeba czytać dwa razy, a najlepiej w angielskiej bo ten co tłumaczył na polski to się jeszcze niedouczył. Uściślając wg realiów - w pozycji AUTO światła zewnętrzne (przód jak i tył) zawsze są włączone niezależnie od natężenia światła zewnętrznego, natomiast UWAGA!- światła WEWNĘTRZNE włączają się lub wyłączają (czyt.podświetlenie).
Oraz zagadka, na której stronie instrukcji (polskiej) pomylone są opisy z rysunkiem?
-
W moim w pozycji auto w dzień nie palą, dopiero jak jest ciemniej (czujnik pod szybą)
-
W moim w pozycji auto w dzień nie palą, dopiero jak jest ciemniej (czujnik pod szybą)
U mnie tak samo :mrgreen:
-
U mnie w rodzinie jest właśnie jeden ix35 i tam mijania nie palą tylko się wtedy, gdy przełącznik na pozycyjne ustawiony.
-
a u mnie nie palą tylko jak mam wyłączony silnik, albo światała postojowe/pozycyjne włącze, a tak po rozruchu silnika zawsze są ON.
-
a u mnie nie palą tylko jak mam wyłączony silnik, albo światała postojowe/pozycyjne włącze, a tak po rozruchu silnika zawsze są ON.
To nie masz czujnika światła :?: Na ustawieniu AUTO w dzień światła nie powinny się zapalać :!:
-
W Polsce obowiązują światła całą dobę więc jest inny układ elektryczny (przekaźnik/sterownik) i światła są zawsze włączone (w każdej pozycji). czujnik jest i reaguje na światło zewnętrzne włączając podświetlenie deski, radia, zasilania oświetlenia schowka i przycisków oraz ściemniając zegary. Wszystko działa prawidłowo. Natomiast czujnik światła nie ma prawa wyłączyć Ci świateł zewnętrznych. Gdybyś miał samochód na inny rynek gdzie nie ma obowiązku świateł 24h/d to wtedy i zewnętrzne oświetlenie jest sterowane.
[ Dodano: 2012-04-08, 18:20 ]
a tu macie prawdziwe Led-y do IX35:
http://www.alibaba.com/product-gs/496218651/For_HYUNDAI_Tucson_IX35_Angel_Eye.html
-
To fotka z aukcji na allegroszku..
jak w tymacie postu popatrzcie na swiatla do jazdy dziennej...
Fura z 2011 roku na gwarancji.. moze z importu...
Nie dzwonilem do typa, bo dla mnie swiatla "automatyczne" to dobra sprawa...
Placilem juz raz kiedys 100zlociszow mandatu... :-/
Witam, to jest ten zestaw co gościu ma założony, tylko drogie to :( http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/b311795f7e6dfc60279ac8e75629730a/cl/details/cnid/6bf4bc455f9b27003.64079338/anid/19c4bc58408b2b7d6.75752123/LED-flex-6-Tagfahrlichtsystem/
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_mazda_kia_hyundai_zubehoer.php/sid/x/shp/oxbaseshop/cl/moredetails/actpicid/4/anid/19c4bc57f95d2f081.24697871
-
A ja zanabyłem PGJ13 LED, zamontowałem zamiast standardowych do swiateł przeciwmgielnych. Świeca bardzo jasno i wyraźnie. Spokojnie po przełączeniu mogą robić za dzienne. Zużycie prądu ok 2x3 W + postojowe. Zostawiając po zgaszeniu silnika naprzeciwmgielnych one gasną po wyjęciu kluczyka i otworzeniu drzwi.
-
Światła dzienne oprócz homologacji (jak jej nie masz to ciężko będzie wytłumaczyć w czasie kontroli jazdę na przeciwmgielnych :mrgreen: ) muszą automatycznie się wyłączyć po włączeniu świateł mijania więc jeszcze zamontuj odpowiedni przekaźnik bo możesz stracić dowód i zarobić mandacik :-P
-
te wszystkie cudeńka z LEDami mają sens, jeżeli ktoś do sklepu po pieczywko jeździ 300 metrów, w każdym innym przypadku, nawet przy dystansach kilku kilometrów sprawne auto uzupełni energie akumulatora o tą skonsumowaną podczas rozruchu i nie ma sensu udziwnianie sobie życia.
-
Przeglądałem ostatnio stronkę z cennikiem IX35 na hyundai.pl i znalazłem w opcjach światła LED do jazdy dziennej za dopłatą 999PLN...
Czy wie ktoś, ile kosztuje tzw "upgrade" czyli podniesienie standardu w modelach posiadających powiedzmy zwykłe światła do jazdy dziennej?
-
cena dwa razy tyle, bo wliczony jest jeszcze demontaż starych lamp ;-)
-
Witam wszystkich,
właśnie odebrałem mojego ix35 :) i zamontowałem sobie właśnie te ledy co proponują w salonach od listopada. Koszt to 999 + 250 montaż.
Tak to wygląda.
-
Jeżeli kogoś stać, żeby zamówić sobie fajne cudeńka do IX35 to polecam strone:
http://www.hi-motors.com/bbs/zboard.php?category=14&id=Hyundai
Naprawde fajne gadżety proponują. Z tego co wiem to też wystawiają na ebayu.
-
zamontowałem sobie właśnie te ledy co proponują w salonach od listopada. Koszt to 999 + 250 montaż.
Czy po odpaleniu auta LEDy włączją się automatycznie czy musisz coś przełączać?
Pytam bo jak wiesz "w starych" IX-ach po odpaleniu silnika z automatu odpalają się światła mijania nazywane dziennymi:-)
-
Po włączeniu stacyjki ledy się zapalają. Jak włączę światła mijania, bądź pozycyjne to ledy gasną. Tak samo jak mam na auto i się zapalą mijania to ledy gasną. Na zdjęciu tego nie widać, ale moim zdaniem naprawdę łądnie to wygląda. Brałem to trochę w ciemno, ponieważ to jest w ofercie od 22 listopada i w sumie widziałem je tylko na zdjęciu i to wydrukowanym na czarno-biało :)
-
zamontowałem sobie właśnie te ledy co proponują w salonach od listopada. Koszt to 999 + 250 montaż.
Rozumiem, że te światła są dokładane na miejscu w salonie. I tu mam pytanie czy zwrócono Ci te fabryczne wkłady które zastąpili nowymi z LED?
-
Tak na miejscu w salonie. W sumie to nie pytałem o te wkłady, ale może podjadę do nich i zapytam.
-
Tak myślałem :) Po ich cenach to zawsze 2-3 stówki do przodu a może i więcej. Jak przyjedzie klient po kolizji to jak znalazł....
-
zamontowałem sobie właśnie te ledy co proponują w salonach od listopada. Koszt to 999 + 250 montaż.
Tak to wygląda.
Wygląda średnio :-/ generalnie widać, że ledy to tak jakby na siłę tam wpasowali. Za taką kasę to mogli się bardziej postarać.
-
Koszt założenia świateł dziennych to 999 zł, wymieniane są tylko ramki w których są założone paski ledowe, całe halogeny zostają. Można je założyć w serwisie, lub przyjeżdżają założone. Zakładane w tym przypadku są w Mszczonowie.
-
Ceny mają "kosmiczne" . Dobre ledy kupisz już za ok. 200 zł. A montaż to godzina roboty?
-
Założenie to nie problem. Wymuszenie, aby świeciły tylko ledy bez pozostałych świateł, to już problem. Często widzę dokładane na pałę ledy, które świecą razem ze światłami mijannia. Kompletny bezsens. :-?
-
Trzeba założyć sterownik na szynie can-bus . Najlepiej go kupić w serwisie, cena ok.150zł. i dopytać się elektryka gdzie to wpiąć , jeżeli chcemy własnymi siłami.
Są również inne sterowniki które mogą załączać mi. doświetlaniem zakrętów.
Mam lin ze strony producenta (http://www.quasarelectronics.pl/?co=how_to_plug&act=show&id=89)
-
Przy obecnych cenach przeróbek tego typu z ledami do przodu do hyuika, to się odechciewa czegokolwiek. Nawet samego montażu. A już wygląd byle czego z przodu to jak u Czesia na wsi w stodole...... :idea:
-
Mam zamontowane rozwiązanie polegające na obniżeniu jasności świecenia świateł drogowych. Nie wygląda to wieśniacko a widoczność w porównaniu z niektórymi ledami bez porównania ( światła świecą na wprost i wysoko). Steruje tym moduł firmy Quasar ( są potrzebne dwa: jeden wyłącza fabryczne światła dzienne a drugi steruje już docelowymi) Dla tych którzy uważają że klosze nie są homologowane itp itd to uświadamiam że to rozwiązanie jest dopuszczalne i nie musi być żadnych dodatkowych oznaczeń ( można sprawdziś w innych markach np Skoda - dodatkowa żarówka w halogenie i halogen bez żadnych oznaczeń na kloszu, Mazda np CX-5 światła do jazdy dziennej ze świateł drogowych - bez oznaczeń) . U mnie w tych modułach nie działa funkcja automatycznego włanczania świateł mijania . Nie wiem czy te moduły tak mają czy też inaczej trzeba podłaczyć ale dla mnie jest ok
-
Mam zamontowane rozwiązanie polegające na obniżeniu jasności świecenia świateł drogowych.
Kiedyś miałem takie cudu kupione na Allegro. Przy montaży elektryk zadał pytanie czy moje ubezpieczenie przewiduje spalenie auta :-P bo urządzenie faktycznie zmniejszało intensywność świateł drogowych nadmiar "prądu" zamieniając w ciepło bo co niby miało się z nim stać ? W każdym razie auto przetrwało ale po 2 miesiącach spaliło się to cudowne urządzenie :mrgreen:
-
Szczerze mówiąc, nie bardzo kumam, po Wam te kombinacje alpejskie. A nie może być tak, jak jest? Dostęp do H7 jest tu rewelacyjny. W razie spalenia żarówki, wymieni się ją i po krzyku. A za cenę, jaką woła serwis za swoje ledy będę miał żarówki na 20 lat (albo i 30).
-
Nic się nie grzeje . Rozwiązanie zastosowane w masie aut. Sam mam w drugim :civic 5d załozone w serwisie 3 lata temu i nic się nie pali :mrgreen:
-
Szczerze mówiąc, nie bardzo kumam, po Wam te kombinacje alpejskie. A nie może być tak, jak jest? Dostęp do H7 jest tu rewelacyjny. W razie spalenia żarówki, wymieni się ją i po krzyku. A za cenę, jaką woła serwis za swoje ledy będę miał żarówki na 20 lat (albo i 30).
święta prawda
-
Panowie a ci którzy zakładali światła do jazdy dziennej to jaki koszt założenia był tego bo mi w jednym z salonu krzyknął 550zł.
-
Witam
Na Śląsku ceny zaczynają się od 1000zł. ?!?
To dobra cena jak na serwis.
Za same diody wołają od 600zł.
-
diody mam upatrzone nie liczyłem że aż tak drogo szkoda że nie można tego we własnym zakresie zrobić:(
-
Panowie to jak to jest prawidłowo z tymi światłami
rozważmy 2 opcje
1)
przełącznik ustawiony na auto dzień pogodny
gaszę silnik i wyciągam kluczyk - światła gasną. zamykam z pilota - nic się nie świeci ...
2) Przełącznik ustawiony na auto noc / garaż
gaszę silnik - wyciągam kluczyk - światła się świecą zamykam kluczykiem świecą i same gasną ( follow me home) chyba ze 2x kluczyk
czy to zachowanie jest poprawne
dziś tak właśnie zacząłem się zastanawiać. z racji że zawsze parkuje w ciemnym garażu i zawsze z niego ruszam to światła a) zawsze po zgaszeniu silnika się świeciły i zawsze działało follow me home . tak samo przy otwieraniu samochodu w ciemnym - światła zawsze się świeciły..
a tu dziś zauważyłem parkując pod pracą że tak nie jest... tzn światła zewnętrzne gasną zaraz po zgaszeniu samochodu gdy na dworze jest jasno..
chyba ze ja mam coś zwalone.
-
Panowie to jak to jest prawidłowo z tymi światłami
rozważmy 2 opcje
1)
przełącznik ustawiony na auto dzień pogodny
gaszę silnik i wyciągam kluczyk - światła gasną. zamykam z pilota - nic się nie świeci ...
2) Przełącznik ustawiony na auto noc / garaż
gaszę silnik - wyciągam kluczyk - światła się świecą zamykam kluczykiem świecą i same gasną ( follow me home) chyba ze 2x kluczyk
czy to zachowanie jest poprawne
dziś tak właśnie zacząłem się zastanawiać. z racji że zawsze parkuje w ciemnym garażu i zawsze z niego ruszam to światła a) zawsze po zgaszeniu silnika się świeciły i zawsze działało follow me home . tak samo przy otwieraniu samochodu w ciemnym - światła zawsze się świeciły..
a tu dziś zauważyłem parkując pod pracą że tak nie jest... tzn światła zewnętrzne gasną zaraz po zgaszeniu samochodu gdy na dworze jest jasno..
chyba ze ja mam coś zwalone.
Powiem tak
nie wiem jak powinno być ale u mnie działa tak samo.
Możesz to zobaczyć również na tablicy rozdzielczej. Jak masz na auto to są dwa warianty.
1. Tak jakby światła były wyłączone. Tablica jest podświetlona na max. Jedna dioda od świateł się świeci. - Jest jasno na zewnątrz.
2. Światła włączone - Tablica podświetlona tak jak ustawisz. Dwie diody od świateł. Działa follow me home. Na zewnątrz oczywiście ciemniej.
-
no to tak jest...
jeszcze sprawdziłem w ix kolegi - tak samo. przy dzisiejszej pogodzie follow me home nie działa ;)
-
u mnie przy światłach do jazdy dziennej ( montowane przez ASO przy zakupie ) przy przełączniku na auto nawet przy ładnej pogodzie zapalają się światła mijania ... wiec nie wiem czy to kwestia zaprogramowania/ ustawienia modułu czy jakaś usterka.
-
przepraszam, ale w jakim celu w słoneczny, pogodny dzień Tobie funkcja "follow me home", może ja czegoś nie załapałem, ale w aucie jest czujnik oświetlenia i jak jest dzień to ta funkcja z automatu jest wyłączona, działa w nocy.
-
Ale nakręciliście, Jak ciemno to światła się świecą, jak jasno to też się świecą. I tak ma być... :mrgreen: :mrgreen: (to forma rozweselająca- nie czepiać się mnie... :evil: )
-
Koledzy podpowiedzcie prosze czy cos takowego mozna zainstalowac samemu, tzn. tak by dotychczasowe swiatla nie swiecily gdy beda swiecic te dzienne?
dodatkowo cena mniejsza od proponowanej w salonie sporo - co sadzicie o tej propozycji? link (http://allegro.pl/hyundai-ix35-led-swiatla-do-jazdy-dziennej-i3285540308.html)
-
po pierwsze: jak to sam zainstalujesz, to stracisz gwarancję
po drugie: jak dla mnie, to wiejski tuning, nie szpeć auta
widziałem ostatnio ix35 z ledamni po obu stronach tablicy rejestracyjnej, czyli w grillu, leciało wsią na maxa.
-
jesli kupujesz orginalne światła ledowe przeznoczone do naszego auta to dlaczego mówisz wiejski tuning ??chodzi ci o to że te ledy są u dołu?? w mercedesie są u dołu w fordach i innych ważnę żeby nie kupować ledów za 100 zł tylko kupić orginał przeznaczony do tego:)
-
przy aucie o takich gabarytach jak ix35 montowanie świateł w grillu, psuje całą sylwetkę ... piszesz, że są przeznaczone do ix35, a dlaczego nie są seryjnie montowane? bo zapewne wielu potencjalnych nabywców widząc taki obciach zrezygnowałoby z zakupu.
-
Mnie też się nie podobają takie światła - mizeroty, rzeczywiście psują sylwetkę i wyglądają jakoś obciachowo...
-
przy aucie o takich gabarytach jak ix35 montowanie świateł w grillu, psuje całą sylwetkę ... piszesz, że są przeznaczone do ix35, a dlaczego nie są seryjnie montowane? bo zapewne wielu potencjalnych nabywców widząc taki obciach zrezygnowałoby z zakupu.
w jakim grilu ? one montowane są w ramka halogenów.
jak one psują sylwetkę ?
-
Kurde dajcie już spokój !!! Ktoś chce montować to niech montuje i po cholerę mu cisnąć.
Mnie osobiście to rozwiązanie się nie podoba bo wygląda jak dorabiane na szybko u rzemieślnika w garażu a do tego cena tego gadżetu to już totalnie pojechana. Światła dzienne z założenia mają oszczędzać kasę a w tym wypadku ten zakup nigdy się nie zwróci nawet w połowie ale jak komuś się podoba i ma zbędną kasę to niech montuje :-P
-
co do ceny masz racje.. chora jest
-
Nie wiem co macie do ledów do jazdy dziennej montowanych w salonie, które możemy wybrać jako opcję przy składaniu zamówienia. Fakt cena 1k zł może nie wydaje się atrakcyjna, ale podobnie przedstawia się ich koszt u innych producentów. Za to porządne światła ledowe do jazdy dziennej to wydatek rzędu 300zł. Tylko wtedy czy już nie za dużo tych świecidełek z przodu auta? To dla mnie dopiero wygląda beznadziejnie, takie dzienne dokupywane po zakupie auta.
Psują sylwetkę? Przecież są idealnie wkomponowane. Nic na siłę dokładane nie jest.
Ja zamówiłem i jestem zadowolony z efektu. Dodatkowo dostałem standardowe reflektory przeciwmgielne. Mogą pójść albo na handel albo zostawić sobie awaryjnie jakby coś się z tymi z ledami stało.
A przy okazji spore uproszczenie, przynajmniej nie zapomina się o włączaniu świateł. Pozycja na zero, włączenie silnika i ledy ładnie świecą. Dojeżdżamy, wyłączamy silnik i światła gasną. O niczym za dnia nie musimy pamiętać.
Szkoda tylko, że jak już włączymy mijania to trzeba pamiętać o ich wyłączeniu.
W megance mam cały czas na auto ustawione, więc zupełnie mogę mieć sklerozę ;)
-
A przy okazji spore uproszczenie, przynajmniej nie zapomina się o włączaniu świateł. Pozycja na zero, włączenie silnika i ledy ładnie świecą. Dojeżdżamy, wyłączamy silnik i światła gasną. O niczym za dnia nie musimy pamiętać.
No to tak jak przed zakupem ledów tyle, że wtedy automatycznie włączają się światła mijania ale kasa zostaje w kieszeni :-P
Szkoda tylko, że jak już włączymy mijania to trzeba pamiętać o ich wyłączeniu.
Zgodnie z przepisami mają się automatycznie wyłączyć po włączeniu świateł mijania więc dorabiając ten "oryginał" ktoś dał dupy i nie zamontował przekaźnika :mrgreen:
-
zomol, Kolega chyba miał na myśli światła mijania...
-
zomol, Kolega chyba miał na myśli światła mijania...
Kolega cruel pisał jakim ułatwieniem są w IX35 fabryczne ledy
Nie wiem co macie do ledów do jazdy dziennej montowanych w salonie, które możemy wybrać jako opcję przy składaniu zamówienia. Fakt cena 1k zł może nie wydaje się atrakcyjna, ale podobnie przedstawia się ich koszt u innych producentów. Za to porządne światła ledowe do jazdy dziennej to wydatek rzędu 300zł. Tylko wtedy czy już nie za dużo tych świecidełek z przodu auta? To dla mnie dopiero wygląda beznadziejnie, takie dzienne dokupywane po zakupie auta.
Psują sylwetkę? Przecież są idealnie wkomponowane. Nic na siłę dokładane nie jest.
Ja zamówiłem i jestem zadowolony z efektu. Dodatkowo dostałem standardowe reflektory przeciwmgielne. Mogą pójść albo na handel albo zostawić sobie awaryjnie jakby coś się z tymi z ledami stało.
A przy okazji spore uproszczenie, przynajmniej nie zapomina się o włączaniu świateł. Pozycja na zero, włączenie silnika i ledy ładnie świecą. Dojeżdżamy, wyłączamy silnik i światła gasną. O niczym za dnia nie musimy pamiętać.
Szkoda tylko, że jak już włączymy mijania to trzeba pamiętać o ich wyłączeniu.
W megance mam cały czas na auto ustawione, więc zupełnie mogę mieć sklerozę ;)
Jednak w IX35 nie jest to według mnie żadne ułatwienie bo w pozycji zero włącznika światła mijania same się włączają.
Natomiast tak jak pisałem w swoim poście jeżeli światła dzienne same nie gasną po włączeniu świateł mijania to jest to nie zgodne z przepisami i jak się trafi mądry Policjant to może być wielki smutek :-P
-
Hmm. Właśnie nie. W pozycji zero włączają mi się tylko ledy.
Po włączeniu mijania, ledowe gasną.
Chodziło mi o to, że później trzeba pamiętać o wyłączeniu mijania jak wychodzimy z auta (czyli przełącznik na zero ustawić).
-
To mój błąd sorry :oops:
-
Pytanie czy opcja follow me home jest w każdym ixe czy trzeba dokupić specjalny moduł?
-
hyundai zmienil swiatla led i teraz nie beda one w lampach halogenow tylko w normalnych lampach po boku, fajnie to wyglada
-
to jest wersja poliftowa
-
Widzę ze kolega Radek wytargował u sprzedawcy fajne ledy, mnie poszło nieco gorzej w negocjacjach i założyli do mojego ix te krótsze, montowane na wysokości lamp halogenowych, a nie nad nimi.
-
yach, myślałem, że wszędzie takie zakładają :)
a ile Cie kosztowały ?
-
Są tańsze od twoich o około 2-3 stówki, takich jak twoich już nie mieli, co do kosztów - 20 minut negocjacji dłużej ;-)
-
to tak jak u mnie :)
-
Panowie czy u was jak otwieracie samochód z pilota to świecą się światła ? u mnie tak była o od wczoraj nie jest. nie ważne czy samochód jest w garażu czy na słońcu.
dokładnie tak to działało jak w i30
-
przy ustawieniu przełącznika na "auto" lub pozostawienie na włączonych, tak to działa.
-
W serwisie niestety nic nie potaniało jeśli chodzi o montaż świateł do jazdy dziennej?!
Sam moduł wyłączający kosztuje ok. 400 zł ?!?!
-
ja moduł kupiłem za 200zł
-
Czy ktoś ma zainstalowane DRL w ix35 2011?
Ja już to opanowałem i u mnie działa - koszt własny śmieszny - wyślę fotkę na maila bo nie wiem czy tu można to wrzucić , ale sprawdzę . GDYNIA
-
Dawaj tutej niech wszyscy zobaczą jak to wyglada.
-
W końcu ktoś to opanował! I nie będziemy płacić "kosmicznych" pieniędzy w serwisie gdy ktoś się zdecyduje na prawdziwe światła do jazdy dziennej.
Kolega niech się nie krępuje z publikacją , lata cenzury mamy już "chyba" za sobą?
Jeżeli to będzie rzeczywiście działać to trzeba będzie kolegę zaprosić na duuuużego drinka ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)
-
Patrząc na nicka autora tej "rewelacji" tak nieśmiało doszukuje się drugiego dna tej wypowiedzi, może niesłusznie....
-
wczoraj odebrałem ledy i moduł sterujący.
w czwartek od rana montaż :) jak tylko będą to cykam foto i tu wstawiam :D
-
No zobaczymy co tam namodzisz...... :shock:
-
Trochę mi to zajęło, ale oto i są zdjęcia mojego nowego nabytku ;)
(http://www33.zippyshare.com/scaled/95360284/file.html)
(http://www48.zippyshare.com/scaled/2496247/file.html)
-
Tak mi wygląda na Zaspę :lol:
-
tak dokładnie, to akurat parking na leszczyńskich :)
-
Jaki koszt montażu , i gdzie ??
-
ja ustaliłem cenę 1300. zawierała zakup ledów, modułu sterującego i montażu. rozkładało się odpowiednio 500, 320, 480. ceny zawierają wysyłkę.
-
Czy montowałeś je w ASO czy poza ryzykując gwarancję?
-
Czy ktoś ma zainstalowane DRL w ix35 2011?
Ja już to opanowałem i u mnie działa - koszt własny śmieszny - wyślę fotkę na maila bo nie wiem czy tu można to wrzucić , ale sprawdzę . GDYNIA
Czekam na info jak to zrobiłeś :)
-
zakupione i montowane w ASO.
Czy ktoś ma zainstalowane DRL w ix35 2011?
Ja już to opanowałem i u mnie działa - koszt własny śmieszny - wyślę fotkę na maila bo nie wiem czy tu można to wrzucić , ale sprawdzę . GDYNIA
Czekam na info jak to zrobiłeś :)
raczej się nie doczekasz, to była reklama ;)
-
Proponował bym moderatorowi usunąć wpis tego gościa z reklam ledów ?
Wprowadza tylko niepotrzebne zamieszanie u poważnych forumowiczów hyundaia.
I nic nie wnosi do tematu!?
-
Witam zastanawiam się nad kupnem modułu rozłączającego światła firmy Quasar (Moduł dedykowany do samochodów Hyundai ix35 CLM02-DRL-OFF) tak aby mogły świecić tylko światła dzienne led czy ktoś to już montował lub inaczej rozwiązał problem z ledami.
-
Witam zastanawiam się nad kupnem modułu rozłączającego światła firmy Quasar (Moduł dedykowany do samochodów Hyundai ix35 CLM02-DRL-OFF) tak aby mogły świecić tylko światła dzienne led czy ktoś to już montował lub inaczej rozwiązał problem z ledami.
Właśnie dzisiaj zostały zamontowane światła dzienne z tym właśnie modułem. Jak na razie wszystko działa tak jak powinno.
-
Czy zamontowanie tego modułu to wyższa szkoła jazdy? jest do wpięcia w instalacje kilkanaście kabli, w którym miejscu się to montuje.
-
Czy zamontowanie tego modułu to wyższa szkoła jazdy? jest do wpięcia w instalacje kilkanaście kabli, w którym miejscu się to montuje.
Wyższa szkoła to może nie jest, wystarczy podstawowa znajomość posługiwania się lutowajką. Jest przesyłana w pdf kolorowa instrukcja montażu. Ale ze względu na konieczność cięcia kabelków od świateł mijania, pozycyjnych przednich i tylnych polecam montaż w serwisie. Jest to poważna ingerencja w instalację elektryczną i na bank w razie jakiejkolwiek awarii będą mieli pretekst do nie uznania gwarancji. Ja za montaż świateł w zderzak (zdejmowali zderzak wraz z kangurem) oraz instalację zapłaciłem 300zł. Może nie tanio ale ponad 4 godziny im to zajęło.
Przy okazji załatwili akcyjną wymianę włącznika świateł stop oraz zgłosiłem do drugiej wymiany gąbkę fotela kierowcy, bo kruszy się szybciej i więcej niż pierwsza.
-
Montował ktoś reflektory przednie na H7 z ledami z wersji po faceliftingu?
-
Na razie wszyscy się boją utraty gwarancji jak się skończy to pogadamy no i ta cena "nie warta skórka za wyprawkę "?!
Po gwarancji to się zrobi pełny tuning silnika oraz oświetlenia :-P :lol: :mrgreen: :mrgreen:
-
do krzpop. Zamówiłem takie swiatła na allegro ,i nie pasowały otwory na śruby.Ty skąd mialłeś,możesz podać mi adres,chcialem zamówić w serwisie ale nie można już nie ma ich.
-
do krzpop. Zamówiłem takie swiatła na allegro ,i nie pasowały otwory na śruby.Ty skąd mialłeś,możesz podać mi adres,chcialem zamówić w serwisie ale nie można już nie ma ich.
Były na allegro - sklep z Krakowa TOP-TUN albo solarispolska. Kosztowały 430 bez modułu - kupowany oddzielnie w Quazar Elektroniks
-
Nie ma już tej firmy na allegro, masz może nr tel
[ Dodano: 2014-03-20, 19:33 ]
do krzpop nic już nie ma szkoda :cry:
[ Dodano: 2014-03-20, 19:36 ]
dzięki za wiadomość.Jest kedna firma ale na gorze jest tylko chrom na dole same plastiki www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-SWIATEL-LED-DO-JAZDY-DZIENNEJ-HYUNDAI-ix-3(4,967,256175).aspx sami zobaczcie nie wiem co o tym myslec
[ Dodano: 2014-03-20, 19:42 ]
dzięki za wiadomość.Jest kedna firma ale na gorze jest tylko chrom na dole same plastiki www.fox.rzeszow.pl/ZESTAW-SWIATEL-LED-DO-JAZDY-DZIENNEJ-HYUNDAI-ix-3(4,967,256175).aspx sami zobaczcie nie wiem co o tym myslec
[ Dodano: 2014-03-21, 18:15 ]
Caastiv gdzie kupiles te ledy z modolem.Nie można już nigdzie kupic?
-
@automaniak30, zobacz tutaj:
aliexpress (http://www.aliexpress.com/wholesale?shipCountry=pl&shipCompanies=&SearchText=running+lights+hyundai+ix35&exception=&minPrice=&maxPrice=&minQuantity=&maxQuantity=&isFreeShip=n&isFavorite=n&isRtl=n&isOnSale=n&isAtmOnline=n&isBigSale=n&CatId=200003673&g=y&pvId=&needQuery=y&isrefine=y)
moze coś znajdziesz.
Jest w czym wybrać.
Nigdy tam nic nie kupowałem i prosze nie traktowac tego jako linka "polecającego".
-
Koledzy musicie mieć tą świadomość że światła te nie mają żadnych certyfikatów ( E... , DRL , IP ).
Pomijając kontrole mogą po prostu być awaryjne , zamakać itp....
-
ja moduł zamawiałem przez ASO.
a ledy z firmy xenonowe.pl -> http://www.xenonowe.pl/produkt/322/hyundai-ix35-swiatla-jazdy-dziennej-led-drl-
-
Ale to żadne z tych ledów w oprawkach halogenów nie mają homologacji DRL na Europę?
-
Do Caastiv.Dzieki miałem te ledy od tego gościa,sam po nie jechałem.Nie pasowaly otwory na śruby w zderzaku.Wyjeli mi caly zderzak i pokazali. Nie było do czego przykrecić i ramka chromowana wychodzila po za obrys. Sam widziałem nic nie pasowało
-
to troche odgrzeje temat ale z nowej perspektywy....
Nie mam wogóle świateł dziennych.
Chodzi o to żeby swiatła postojowe/pozycyjne (bo to chyba to samo :?: ) robiły za DRL. Jest to chyba zgodne z prawem.
Teraz mam tak że jak na odpalonym silniku ustawie postojowe to po zgaszeniu samochodu gasną. Jak odpale auto ponownie to sie zapalają. Na przełączniku są cały czas postojowe włączone.
Może to robić za dzienne.
Ale jakby tak połączyć to z pozycją AUTO na przełączniku, nie tracąc czujnika "auto".
Czyli ustawione na "auto":
1. włączam silnik zapalają sie postojowe.
2. wyłączam silnik- gasną.
3. wjeżdąm w "ciemność" to czujnik zapala mijania.
Czy jest to możliwe do zrealizowania?
-
Witam
3. wjeżdąm w "ciemność" to czujnik zapala mijania.
Sam sobie odpowiedziałeś "to czujnik zapala mijania" więc jak masz czujnik to jest to do zrealizowania.W moim IX przy zakupie dobrałem za 1tyś. pakiet :czujnik zmierzchu ,deszczu oraz lusterko fotochromatyczne i jakąś szybę przednią częściowo podgrzewaną .Więc mając czujnik powinno być jak piszesz.
Poprzednio miałem Vectra C z w.w. czujnikami i pierwotnie działało to tylko światła świecą lub nie ( na podstawie czujnika ) lub TECH-em można było ustawić w dzień tylko przód auta - mijania a o zmierzchu całość świateł ale żaden to zysk więc dołożyłem ledy do jazdy dziennej i w trybie auto miałem dzień - ledy , noc wszystkie światła
Chodzi o to żeby swiatła postojowe/pozycyjne (bo to chyba to samo :?: ) robiły za DRL
Postojowe mają zwykle żarówki 5W a do jazdy dziennej bodajże 21W , przy ledach moc jest raczej pomijana tylko ważna jest :
Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
W sumie czytają ten zapis :Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
To raczej nie ma o czym kombinować tylko dodatkowe lampy z oznaczeniem RL mogą robić za dzienne
Posiłkowałem się :Wikipedią (http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej)
Pozdrowienia
-
Sam sobie odpowiedziałeś "to czujnik zapala mijania" więc jak masz czujnik to jest to do zrealizowania
czujnik mam i działa :-) . Chodziło mi żeby "podłączyć" postojowe pod opcje "auto" nie tracąc uzytkowności tej opcji. Niestety z tego co piszesz postojowe mają za małą moc na dzienne.
Są w sprzedazy lampy z ledami w miejsce postojowych (po lifcie chyba też tak mają) więc mój zamiar jest nadal do zrealizowania. Kwestia tylko tego żeby pozycja "auto" zapalała postojowe po uruchomieniu silnika.
-
Koledzy czy nie znalazł by się ktoś na tyle mocny w elektryce tego samochodu żeby to opanować?
Irytuje mnie to że po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się wszystkie światła do jazdy w nocy oprócz podświetlenia przycisków we wnętrzu?
Przecież jest to jawne marnotrawstwo energii naszym kosztem!!
Co wy na to?
W bliźniaczym samochodzie opanowali to tak ładnie !
pozdrawiam
-
Witam
Są w sprzedazy lampy z ledami w miejsce postojowych (po lifcie chyba też tak mają)
Ja mam po lifcie i jako dzienne są ledy z dołu reflektora a jako postojowe jest podświetlany plastik z góry reflektora , zresztą jak już opisujemy to mijania i drogowe są na jednej żarówce typu HIR2 a zmieniana jest pozycja soczewki
Więc pozostaje ci kupić :
a- zestaw jak post wyżej
b-zestaw led w ramce lamp przeciwmgielnych (ta wersja bardziej mi się podoba )
c- całe reflektory po lifcie - raczej najdrożej to wyjdzie (w
tym (http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4524&postdays=0&postorder=asc&start=0) temacie to koledzy omawiają
Pozdrawiam
-
Czytałem ten temat.
Opcja "a" nie podoba mi się, "b" jest ok ale najładniejsza jest "c".
Teraz kilka pytań dla jasności sytuacji.
1 czy masz poliftowy model czy tylko zmienione lampy?
2 czy masz czujnik zmieszchu?
3 czy ledy palą się jak włącznik świateł masz na "auto"?
-
Bez modułu wyłączającego nie będzie koledze to działało jak powinno.
Poczytaj dokładnie poprzednie posty to się dowiesz szczegółów.
Pozdrawiam
-
Bez modułu wyłączającego nie będzie koledze to działało jak powinno.
Któremu koledze?
Ktore nie beda działały:
a- zestaw jak post wyżej
(ledy w zderzaku)
b-zestaw led w ramce lamp przeciwmgielnych (ta wersja bardziej mi się podoba )
c- całe reflektory po lifcie - raczej najdrożej to wyjdzie
"a","b" czy "c".
Zakładam ze w dwóch pierwszych przypadkach metoda podłączenia jest taka sama.
-
Czytałem ten temat.
Opcja "a" nie podoba mi się, "b" jest ok ale najładniejsza jest "c".
Teraz kilka pytań dla jasności sytuacji.
1 czy masz poliftowy model czy tylko zmienione lampy?
2 czy masz czujnik zmieszchu?
3 czy ledy palą się jak włącznik świateł masz na "auto"?
1- tak jak pisałem w swoim poście : po lifcie
2-tak jak pisałem w wcześniejszym pościeW moim IX przy zakupie dobrałem za 1tyś. pakiet :czujnik zmierzchu ,deszczu oraz lusterko fotochromatyczne i jakąś szybę przednią częściowo podgrzewaną .
3-cały czas mam na auto bo za to płaciłem dodatkową kasę i w dzień świecą ledy a w nocy , o zmierzchu , pod mostem , w tunelu świeci reszta
Teraz kolego "malarz" pytanie do Ciebie
Jeżeli masz czujnik a nie maż świateł do jazdy dziennej to teoretycznie (tak myślę )możesz mieć opcję :
1- tryb auto: w dzień nie świeci nic w nocy wszystkie wymagane światła
2 - tryb auto: w dzień świecą tylko mijania w nocy jak wyżej (tak mogłem sobie ustawić w poprzednim samochodzie)
podsumowanie :
mając czujnik zmierzchu (a nie pozycję na przełączniku ) przy wersji nr 1 trybu auto , kupujesz jakiekolwiek ledy do jazdy dziennej które mają 3 przewody:
1- zasilanie +
2- zasilanie -
3-sterowanie
kabel 3 sterowania podpinasz pod zasilanie + lamp postojowych lub mijania
i w dzień kiedy nie świecą postojowe lub mijania sterownie 3 nie blokuje świecenia ledów a w nocy blokuje .
w przypadku podmiany całych reflektorów poleciłbym serwis lub dobrego elektryka no i było to omawiane w właściwym temacie na forum
Pozdrawiam
-
@hajp1 dzieki. Bardziej łopatologicznie nie można było tego ująć.
-
No z wymianą lamp poliftingowych w modelu przedliftingowym nie jest tak prosto. Dzwoniłem do kilku serwisów w Polsce i niestety nikt nie jest w stanie mi odpowiedzieć na pytanie czy uda sie podłączyć. Jak mocniej naciskam to proszą abym oddzwonił za godzine, po czym twierdzą ze nie da się. Po kolejnym zadanym pytania na jakiej podstawie to stwierdzają odpowiadają, że niby ktoś kogoś gdzieś pytał i tak stwierdzają. Uważam, że jest to normalne zlewanie tematu - nie mam pojęcia kogo o to zapytać.
-
Tak, serwisanci zajmują sie serwisem i olewają wszelkie poszukiwania ciekawych i pozytecznych rozwiazan. Może i w wymianie czesci i obsludze "swoich" marek są mistrzami ale żeby coś pokombinować to raczej nie.
Z drugiej strony ich rozumie. Jak sie uda jakaś przeróbka, to nic extra z tego nie beda mieli, a jak coś popierniczą to mogą mieć przykrości (z utratą logo włącznie).
Najlepiej uderzyć to takiego ex co zna samochód z czasów gdy miał dostęp do firmowej dokumentacji a teraz, gdy juz nie jest oficjalnym serwisem, moze sobie pozwolić na szaleństwa.
-
Chodzi o moduł (sterownik) silnika w wersji przed liftu na Polski rynek który to wysyła sygnał do przekaźników załączające wszystkie światła .
Jeżeli chcesz więcej informacji o tym problemie to uważam że firma z okolic Warszawy produkująca różne akcesoria elektroniczne do różnych aut min. do ix35 częściowa ten problem rozwiązała.
Koszt tego "cudu " to ok. 300 zł.
A jeśli chodzi o serwisy to gwarancja na te auta blokuje ich kreatywność w rozwiązywaniu jakichkolwiek problemów nie związanych z nią.
Pozdrawiam
-
Samochod nie jest na Polske i światła zapalają sie troche inaczej (moj post #136 w tym wątku).
Masz jakies dokładniejsze namiary na ta firme? Może mają też rozwiazanie dla mnie.
-
Witam
Temat mimo że mnie nie dotyczy ( auto po lifcie ) tak mnie zainteresował że przeczytałem całość wypowiedzi w tym temacie i wychodzi na to że część aut jet sterowanie czujnikiem tylko podświetlanie zegarów a w innych tak jak w postach 44 i 45 :
W moim w pozycji auto w dzień nie palą, dopiero jak jest ciemniej (czujnik pod szybą)
W moim w pozycji auto w dzień nie palą, dopiero jak jest ciemniej (czujnik pod szybą)
U mnie tak samo :mrgreen:
Więc poprosić serwis o doprowadzenie auta do takiego stanu bo na to wychodzi że można i wtedy światłami pozycyjnymi sterować świecenie ledami tak jak pisałem w poprzednim poście
Pozdrawiam
-
Witam,
Mam pytanie. Zamówiłem na ebay-u DRL w ramkach od halogenów razem z modułem made in china. Widziałem, że parę osób już je montowało. Patrząc na opis i fotki to moduł jest razem już z wiązkami i wtyczkami. Czy wystarczy odpowiednio je powtykać. Czy jednak trzeba coś więcej
-
Czy montował ktoś ledy w ramkach do halogenów z modułami?
-
Ale wtedy nie macie halogenów jak w ich miejsce montujecie?
-
witam
mam ledy w ramkach kupilem juz zamontowane jak kupilem auto musialem tylko podpiac modul do kabla swiatel bo swiecily ledy i drogowe
[ Dodano: 2016-04-03, 19:01 ]
wybacz nie odpowiedzialem ledy sa w ramce nad halogenami
-
[ post usunięty ]
Sorry koncepcja się wywróciła do góry nogami. Jak ogarnę temat wtedy napiszę co i jak.
-
Witam
Mozna kupic tez gotowy modul za ok 50zl ktory z opoznieniem ok 4 sekund po odpaleniu auta zapala swiatla dlugie ( obcina ich moc do ok 30%) a gasi sam swiatla po wylaczeniu zaplonu.
Czyli robi ze swiatel drogowych typowe swiatla do jazdy dziennej. I nad tym rozwiazaniem najbardziej sie zastanawiam.
-
Panowie a odgrzeje temat. Czasami potrzebuję wyłączyć światła jak jadę tak abym był niewidoczny. Czy da się odłączyć na chwilę te dzienne? Świecę cały jak choinka a chcę po prostu aby nie było mnie widać jak odjeżdżam lub podjeżdżam?
-
Niestety nie masz takiej możliwości. :shock:
pozdrawiam
-
Cześć, próbuję zgłębić temat ale albo coś ominąłem ale nie znalazłem, powiedzcie:
Czy jeśli auto ma czujnik zmierzchu i w sumie z tego co zauważyłem reguluje on przede wszystkim jasnością podświetlania zegarów, jak założę ledy DRL w halogeny jest możliwość żeby to wyglądało jak z fabryki ? czyli świeca się DRL'e z tyłu światła nie świecą się a w momencie zadziałania czujnika światła gasną DRL'e i zapalają się światła mijania i pozycja z tyłu oraz przygasa podświetlanie zegarów ?
ewentualnie na priv prosiłbym o jakieś info co to mogło by być, a no i ile taka impreza wychodzi ;-) Jeśli ktoś przebrnął :)
Pozdrawiam
-
Cześć, niestety musisz mieć coś takiego http://www.quasarelectronics.pl/en/product/30/clm02-drl-off . Mnie kosztowało to ok 200 zł ale 4 lata temu.
Pozdrawiam
-
Montowałeś może to Sam czy nie ma szans Elektryk ??
-
Krzpop zrób spacje między off, a kropką w "drl-off. Mnie kosztowało to ok 200" to link będzie działał.
-
igrek1 - ja robiłem w serwisie hyundaia ba samochód był na gwarancji a od cholery kabelków trzeba ciąć. Podaj maila to wyślę ci instrukcję jak to podłączyć jaką otrzymałem od Qasara wraz z modułem.
-
Panowie a odgrzeje temat. Czasami potrzebuję wyłączyć światła jak jadę tak abym był niewidoczny. Czy da się odłączyć na chwilę te dzienne? Świecę cały jak choinka a chcę po prostu aby nie było mnie widać jak odjeżdżam lub podjeżdżam?
Pewnie że da radę, trzeba kilka kabelków pociąć, wpiąć się tu i tam, podłączyć przekaźnik. Bez cięcia nie da rady chyba że fachowcy w ASO są w stanie zrobić coś komputerem.
Ja w ten sam sposób podłączyłem nowe reflektory do wersji sprzed liftu. W dzień mam DRLe, w nocy światła mijania. Jak chcę to przekręcam manetkę i jest ciemno (w dzień to samo).
W razie zainteresowania daj znać a postaram się pomóc.
-
A reflektory kupiłeś nowe poliftowe z aledrogo ? z xenonem czy zwykłe ?
dużo roboty było ?? jakiś może przybliżony koszt operacji :) ?
-
reflektory poliftowe zwykle z led z allegro (niby nowe) przyszły w folii. 600 zł
Przekazniki, diody prostownicze, rezystory, 20m przewodów - ok 50 zł
-
Kolega może podałby więcej szczegółów: schemacik, zdjęcia .... .
Może ktoś z kolegów by sobie sam to zrobił jak to takie banalnie proste a nie kupował za 250 zł moduł żeby oszukać komp. który pracuje na can-bus szynie.
pozdrawiam
-
Powiem tak... moje światła przerobiłem tak że tyłu w ogóle nie ruszałem gdyż (mniejsza o przepisy) wolę jak się świeci pozycja z tyłu cały czas. Wg. mnie tak jest bezpieczniej.
Od tego czasu byłem na przeglądzie i nikt nic nie marudził. Jeżeli ktoś, tak jak ja, nie ma nic przeciwko takiemu rozwiązaniu, mogę narysować z głowy jakiś schemacik. Dajcie znać.
-
Dawaj :)
-
Wysmyczyłem więc coś na szybko...
Krótki opis:
Powyższy schemacik dedykowany jest dla IX35 sprzed lifta z czujnikiem zmierzchowym.
Działanie:
- po przekręceniu stacyjki (manetka w pozycji AUTO) świecą się tylko DLR + pozycja.
- po przekręceniu manetki o jedną pozycję w dół włączają się światła mijania.
- po zmierzchu włączają się automatycznie "krótkie", DRLe świecą się bez zmian
- światła pozycyjne przód i tył świecą się cały czas przy włączonej stacyjce (bez względu na pozycję manetki)
- DRL także świecą się cały czas przy włączonej stacyjce.
- po wyłączeniu silnika wszystkie światła gasną, pozycja świeci się jeszcze przez chwilę.
Podłączenie:
- DRL OPCJA1: Jeżeli ktoś chce aby ledy DRL świeciły się na 100% za dnia a po zmroku (lub po przekręceniu manetki na "krótkie") jedynie przygasały o ok 50% (ja tak zrobiłem) można wówczas dodać rezystor 10ohm/5W obok diody prostowniczej D2 (nie ma znaczenia z której strony).
- DRL OPCJA2: Jeżeli ktoś chce aby ledy DRL wyłączały się po zmroku (lub po przekręceniu manetki na "krótkie"), należy usunąć diodę D2 wraz z całym połączeniem.
- DRL OPCJA3: Jeżeli ktoś chce aby ledy DRL świeciły się cały czas po przekręceniu stacyjki, bez względu na to czy jest dzień czy noc, należy usunąć diodę D2 a "plus" świateł DRL podłączyć bezpośrednio do nóżki "30" przekaźnika.
- D1,D2,D3 to diody prostownicze o mocy 5W.
- sygnał "podświetlenie konsoli" podłączamy pod plusik zasilający podświetlenie dowolnego przycisku wewnątrz kabiny samochodu.
- sugeruję przekaźnik(i) kupić z podstawką z wyprowadzonymi przewodami, gotowymi do połączenia z resztą układu. W przyszłości ułatwi to np. wymianę przekaźnika w razie ewentualnej awarii.
To tyle... całkowity koszt to: ok 50 zł + ok 2h roboty... żadnych modułów :)
Mam nadzieję że wszystko w miarę jasno opisałem. W razie czego pytać ;-)
PS. schemat dotyczy jednego reflektora tak więc można wszystkie sygnały wyjściowe (naturalnie oprócz kierunkowskazu) rozdzielić i wyprowadzić do drugiego reflektora. Elementy uciągną podwójne obciążenie bez problemu. A jak się komuś chce można cały układzik zdublować i zrobić po jednym na stronę. Jak coś (odpukać) się kiedyś rypnie to wysiądzie tylko jedna strona. Przekaźniki nie są wieczne :)
Przyjemności życzę!
(https://zapodaj.net/images/046c24f93a866.jpg)
-
Załączam częściowy schemat z podłączenia modułu.
Może komuś z kolegów się przyda i będzie miał wygodniej podłączyć tą" innowację " przy centralnych bezpiecznikach ?
pozdrawiam.
-
Ja mam ix35 i światła się nie włączają. Samochód z Niemiec
-
Cześć,
Ja jutro w serwisie montuję :) mam nadzieję że efekt będzie OK :)
Pozdrawiam
-
Witam, mam pytanie do kolegów zakupiłem do mojego ix zestaw świateł do jazdy taki z wbudowanymi przy halogenach (np allegro 6558359132), problem w tym że w zestawie był sterownik który w/g schematu podpinam do masy i złącza na akumulatorze ACC , teoretycznie ma to działać (są rożne moduły w tych zestawach ja dostałem z takim rozwiązaniem) gdy tak podłączę światła led pala się ciągle nawet jak pozamykam samochód!! :-? zestaw kupiłem z chinach ale u nas tez takie rozwiązanie jest w ofercie , na rosyjskich forach widziałem jak podłączają w ten sposób i wszytko działa. Mam podejrzenia ze moduł który jest w zestawem (tgz obciążeniowy) jest uszkodzony cos w nim buczy , chciałbym się upewnić czy w samochodzie nie trzeba porostu coś programować lub inaczej podłączyć . Nie mam AUTO zapalania świateł w samochodzie. :?: ew zostaje rozwiązanie zakupienia modułu do świateł jazdy dziennej za 25 zł :mrgreen:
-
Kolego, ACC to nie złącze na akumulatorze. ACC to sygnał (+) który pojawia się po przekręceniu stacyjki.
Jak podłączysz do (+) akumulatora to ci lampki będą świecić aż aku padnie :)
Musisz się podpiąć w kabinie, w skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami, której schemacik załączył kolega "mada" na powyższej grafice (002.jpg).
Musisz się wpiąć pod kabelek oznaczony numerem "15"
Powodzenia!
-
Podpoiłem na krótko w/g tego schematu i pod (4) mam cały czas napięcie (świecą cały czas) bez zapłonu :-( gdy podpinam pod (15) według rysunku zapalają sie dopiero po zapłonie ale nie gasną ani nie przygasają jak włączę mijania :-? nie wiem jak przepisy sie do tego odnoszą :?: wiec po co ten moduł w zestawie myślałem ze będzie powodował przygaśniecie :-/
-
TAK masz rację, ACC jest na styku 15 nie na 4 jak podałem wcześniej - Sorry - Mea Culpa
OK proponuję zatem prosty układ, ponownie na zwykłym przekaźniku.
A) Jeżeli chcesz aby światła DRL przygasały po włączeniu świateł mijania, zastosuj rezystor R1=5Ω/5W i podłącz jak na schemacie. To jak bardzo mają DRL'e przygasać możesz regulować zwiększając lub zmniejszając rezystancję o 1Ω rezystora R1 .
B) Jeżeli chcesz aby DRL po prostu się wyłączały, usuń ze schematu rezystor oraz całe podłączenie zaznaczone na czerwono. Ta nóżka przekaźnika ma pozostać wolna.
(https://zapodaj.net/images/991fbb569ffa3.jpg)
-
Pawel co zronic aby mozna bylo je wylaczyc? Napisz jak masz zrobione aby je wylaczyc. Z powyzszego nie widze kiedy sie wylaczaja. Zawsze cos swiwci. Moze wiesz gdzie jest przekaznik lub bezpiecznik od krotkich do mozna tam wyjac i nie bedzid swiecic. Ktord bezpieczniki sa od postojowych?
Panowie a odgrzeje temat. Czasami potrzebuję wyłączyć światła jak jadę tak abym był niewidoczny. Czy da się odłączyć na chwilę te dzienne? Świecę cały jak choinka a chcę po prostu aby nie było mnie widać jak odjeżdżam lub podjeżdżam?
Pewnie że da radę, trzeba kilka kabelków pociąć, wpiąć się tu i tam, podłączyć przekaźnik. Bez cięcia nie da rady chyba że fachowcy w ASO są w stanie zrobić coś komputerem.
Ja w ten sam sposób podłączyłem nowe reflektory do wersji sprzed liftu. W dzień mam DRLe, w nocy światła mijania. Jak chcę to przekręcam manetkę i jest ciemno (w dzień to samo).
W razie zainteresowania daj znać a postaram się pomóc.
-
Rozumiem że masz już LEDy, działają tak jak powinny ale chcesz móc je wyłączać gdy potrzeba?
Najprościej byłoby zamontować osobny psztyczek który gdy przełączony, odłącza zasilanie do LEDów. Dopuszczasz użycie dodatkowego przełącznika gdzieś w kabinie?
Daj znać to podeślę prosty schemacik.
-
Nie nie mam ledów. Chce po prostu aby na pracujacym silniku móc wyłączyć wszystkie światła. czyli postojowe lub mijania aby się nic nie paliło.
-
OK no to nie ma o czym mówić ani nie potrzeba rysować schematów.
Znajdź plus od żarówek które chcesz rozłączać w razie potrzeby i wepnij tam dowolny przełącznik (no taki który uciągnie obciążenie równe dwukrotności łącznej mocy żarówek, nie wiem 200W?). Zasilanie żarówek znajdziesz na pewno w komorze silnika, ale jak gdzieś znajdziesz schemat (pinout) skrzynki z przewodami pod kierownicą to pewnie znajdziesz i przewody zasilające do swiateł. Voila
Zastanawiam sie tylko czy komputer nie wywali przy tym błędu o przepalonych żarówkach gdy je tak barbarzyńsko wyłączysz :)
-
Koledzy czy nie znalazł by się ktoś na tyle mocny w elektryce tego samochodu żeby to opanować?
Irytuje mnie to że po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się wszystkie światła do jazdy w nocy oprócz podświetlenia przycisków we wnętrzu?
Przecież jest to jawne marnotrawstwo energii naszym kosztem!!
Co wy na to?
W bliźniaczym samochodzie opanowali to tak ładnie !
pozdrawiam
a w krakowie? lub ewentualnie rzeszów?
-
Cześć, mam pytanie do osób które kupiły ramki z ledami z allegro (dodaje zdj). Jak jest z jakością tych ramek i ledów? Czy ramki pasują dokłdanie w miejsce starych (czy są dobrze spasowane) ?
Pozdrawiam.
-
Koledzy proponuje dokladnie przeczytac temat z montazem lamp poliftowych poniewaz w przypadku opisanego zestawu napotkacie na podobne problemy. Istotne jest to jaka wersje samochodu posiadacie (swiatla mijania wlaczone na kazdej pozycji manetki) gdyz to determinuje rozne rozwiazania. Przy takiej cenie jak podana na aukcji ja nie mialem dylematu i zamontowalem z duza pomoca kolegow z forum lampy po lifcie z wykorzystaniem modulu clm02 drl off. Wszystko dziala jak nalezy w pelnym automacie.
-
Tak sobie czytam i czytam i już osiwiałem od różnych informacji na temat montażu świateł do jazdy dziennej.
Faktem jest to, ze każdy z nas ma inne samochody a dokładniej mówiąc wymaganiami kraju na terenie którego był sprzedawany jako nowy.
Ja posiadam samochód gdzie natychmiast po odpaleniu załączają się światła mijania (pozycja 0 - na manetce). Pozycja 1 na manetce to światła postojowe a pozycja 2 znowu światła mijania wraz ze światłami postojowymi.
Z tego co czytam niektórzy z Was strasznie kombinują i montują światła do jazdy dziennej pod przełącznik na manetce (1 - czyli świecą się światła postojowe oraz do jazdy dziennej). TO JEST NIEZGODNE Z PRZEPISAMI PRAWA !!!
Problem jest taki - jak wyłączyć światła mijania z pozycji (0 - na manetce).
Czyli zamontować tak aby zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce bądź po odpaleniu silnika zapaliły się światła do jazdy dziennej.
Z tego co czytam to jest spory problem.
ASO też sobie z tym nie radzą - tak wynika z Waszych wypowiedzi.
Czy ktoś z Was wie jak to zrobić? (zgodnie z obowiązującym prawem).
Można kupić ramki w zamian halogenów (różne wersje) bądź kupić np. światła do jazdy dziennej PHILIPS-a.
Wielu z Was pisze o oszczędności paliwa. Ja dodam, że faktycznie tak jest oraz dodam, że jest to oszczędność i długotrwałość alternatora a i innych elementów pośrednich (w szczególności to ważne przy silnikach diesla).
Tak więc - czy ktoś może opisać (jak potrafi) jak wykonać montaż świateł do jazdy dziennej.
-
Musisz kupic modul wylaczajacy swiatla dzienne (250 zl). Potem poucinac fabryczne kable, wpiac w modul, polutowac i dziala :)
-
A coś bliżej?
Sporo tam przewodów.
Ciąć to każdy umie 😂😂😂
Sztuka w tym aby to dobrze uciąć. 💪
Masz jakiś pomysł na opis?
Nawet nie wiem gdzie ten modół wpiąć. 😳
-
Hmm, elektryk zamontował mi ten modul. Niby jest ok, ale nie jestem w 100% zadowolony. Światla DRL dzialaja w dzien, po zmierzchu dzialaja pozycje i mijania rownoczesnie. Problem w tym, ze w dzien gdy dzialaja DRL nie moge ich wylaczyc i wlaczyc mijania lub postojowych. Ma ktos pomysl jak to zmienic, zeby dobrze dzialalo?
Dzieki :)
-
Dobrze podłączony moduł pozwala włączyć normalne światła mijania, ledy przełączają się na mijania za pomocą sygnału z czujnika zmierzchu.
W załączeniu schemat podłączenia.
-
Mam ten schemat. I zakładał według tego schematu. Czyli coś spieprzył? Tylko co i jak do tego dojść co spieprzył? Da rade to poprawić?
-
Czy ktoś wie gdzie w chwili obecnej można kupić moduł clm02 drl off - moduł do wyłączania światłe przy pozycji 0? Lub inny moduł, który wykonuje tą czynność?
-
Podejrzewam, że da się to przeprogramować tylko trzeba podjechać do magika, który ma odpowiedni sprzęt to tego typu roboty. Serwis na pewno tego nie zrobi bo musiałby im ktoś pokazać jak się to robi.
-
Podjechałem do serwisu który zajmuje się tylko hyundaiami i powiedział, że potrzebny jest moduł. Wydaj mi się, że nie mają wiedzy jak to zrobić inaczej. Bez problemu podłączyli już do ix35 któremu nie włączały się światła przy pozycji 0. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić bez modułu na przekaźnikach?
-
Witam ja posiadam takie światła do jazdy dziennej
-
Czy ktoś wie gdzie w chwili obecnej można kupić moduł clm02 drl off - moduł do wyłączania światłe przy pozycji 0? Lub inny moduł, który wykonuje tą czynność?
Kupowałem tam swoje lampy i był w kpl . Popytaj w FOX Rzeszów
-
Podjechałem do serwisu który zajmuje się tylko hyundaiami i powiedział, że potrzebny jest moduł. Wydaj mi się, że nie mają wiedzy jak to zrobić inaczej. Bez problemu podłączyli już do ix35 któremu nie włączały się światła przy pozycji 0. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić bez modułu na przekaźnikach?
Swoje montowałem w ASO MARGO w Gdańsku i temat ogarnęli i mieli ode mnie komplet lamp ,wiązki i moduły
-
Podjechałem do serwisu który zajmuje się tylko hyundaiami i powiedział, że potrzebny jest moduł. Wydaj mi się, że nie mają wiedzy jak to zrobić inaczej. Bez problemu podłączyli już do ix35 któremu nie włączały się światła przy pozycji 0. Czy ma ktoś może jakiś schemat jak to zrobić bez modułu na przekaźnikach?
Tutaj masz schemat podłączenia moich lamp ,na którym bazowało ASO Margo
-
Witam czy ktoś by mi podesłał schemat jak podłączyć światła do jazdy dziennej DRL łezka .
Ledy kupiłem na allegro mam już założone w zderzaku tylko mi zostało podłączenie .
Rocz. 2011 1.6 benzyna z góry dziękuje .
-
Witam . A mi przestała świecić lampa led, lewa od świateł do jazdy dziennej . I nie wiem gdzie szukać przyczyny . Znalazłem warsztat co regenerują takie lampy ale zaśpiewali ok 450 zł . Lampę mam taką
-
Spróbuj rozebrać i dobrać się do lampy od tyłu. Zazwyczaj wrogiem lamp ledowych to woda. Palą się diody od niej i utleniają ścieżki. Albo zanieś do zwykłego gości co naprawia elektronikę i to spokojnie zrobi ale nie za taką chora kasę.
-
Ewentualnie można kupić nowe na ali za 200 zł
-
Ewentualnie można kupić nowe na ali za 200 zł
Dzięki za info . W środę jestem umówiony na wizytę u elektronika i pisałem do sklepu to kazali odesłać w celu weryfikacji . Zdemontują i wyślę skoro jeszcze mam gwarancję . Pozdrawiam i szerokości
-
Po trzecich lampkach dziennych LED (nawet takie za 600 zł padły od wilgoci) ostatecznie dałem sobie spokój z tym dziadostwem i kupiłem dzienne na wymienne żarówki. I takie polecam, np od producenta pt. Wesem. :-)
-
mówisz kolego ta takich leadach https://allegro.pl/oferta/hyundai-ix35-drl-swiatla-jazdy-dziennej-led-11519738775
-
A ja polecam wymiane lamp na poliftowe, wtedy auto zyskuje pare latek a ledy swietnie wygladaja :) niestety do poprawnego dzialania trzeba znalezc dobrego fachowca i dla aut z RP niezbedny jest modul pojawiajacy sie juz w tym watku.
-
Potwierdzam,
Wymieniałem na poliftowe u siebie i autko wyraźnie odmłodniało z przodu.
Do tego mała modyfikacja i górne paski ledowe świecą się też przy jeździe w nocy - fajny efekt ;)
-
Potwierdzam,
Wymieniałem na poliftowe u siebie i autko wyraźnie odmłodniało z przodu.
Do tego mała modyfikacja i górne paski ledowe świecą się też przy jeździe w nocy - fajny efekt
Efekt może fajny, ale niezgodny z przepisami a do tego uprzykrzasz życie innym uczestnikom ruchu.
-
A dlaczego uprzykrza? Jeśli ma to porządnie zrobione (czyli działa jak fabryczne), to dzienne przyciemniają się po włączeniu świateł mijania. Tak jest w każdym aucie z fabrycznymi dziennymi LED.
Fakt, że niezgodne z przepisami są podwójne pozycyjne, ale to nikomu życia nie uprzykrza.
-
Witam ponownie szukałem tych Świateł do jazdy dziennej z wymienimy żarówkami ale nie znalazłem je się pewnie montuje tam gdzie są teraz przednie halogeny chyba ze się mylę
-
Tak, najłatwiej zrezygnować z przeciwmgielnych i zastąpić je tymi dziennymi na wymienną żarówkę.
Nie szukaj pod samochód, tylko pod wymiar otworu. To są lampki Wesem (instalacja na przekaźniku) w mikusiu żony:
(https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWN7bi5pG6wrinL-RyJwQq1ZBh8fcTqMT82mW8EOjT7VM_ygthGuw2Lm5pdVJNEeL9mCTxfPGZNnNgtqONYcqTmG2HGYAlujzbDitYYs5MDRxLQoSq-SFi-XhakuJJjDzePcOl93nW62CIhfZoTUdDJCg=w1400-h932-no?authuser=0)
https://www.wesem.pl/produkty/lampy-przednie/dz2lor6hm4-lampy-jazdy-dziennej-5
Przeżyją każde LEDowe dziadostwo. Chociaż modne LEDowe zabawki też tam można włożyć, jeśli ktoś pragnie często wymieniać. Ja tu wymieniać nie lubię, bo jest strasznie ciasno. ;-)
-
Spróbuj rozebrać i dobrać się do lampy od tyłu. Zazwyczaj wrogiem lamp ledowych to woda. Palą się diody od niej i utleniają ścieżki. Albo zanieś do zwykłego gości co naprawia elektronikę i to spokojnie zrobi ale nie za taką chora kasę.
Znalazłem paragon na zakup . Jeszcze na gwarancji i odesłałem do sklepu ( wcześniej ustaliłem z nimi) i czekam na info od nich
-
Reklamacja uznana . Zwrot pieniążków za lampy na moje konto .