HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: IT_Tech_PL w 21 Październik 2022, 16:30:00
-
Cześć przeglądałęm forum w temacie oleju do Hyundai i30 z silnikiem 1.4 MPI i mam mały dylemat z wyborem oleju.
Powiedzcie mi jak to jest możliwe, że 2 serwisy ASO (Zabrze i Gliwice) zalecają lać olej Shell Helix Ultra ECT AH 5W-30 który ma klasę ACEA C3
Natomiast w instrukcji pojazdu jest zalecany olej o klasie ACEA A5/B5 - i taki też zamówiłem (Olej syntetyczny Shell Helix Ultra Professional AF 4 l 5W-30).
Jakie jest wasze zdanie na temat i co lejecie do swoich aut z tym silnikiem?
-
Bo oni zalecają lać to co akurat mają w beczkach,
-
Bo oni zalecają lać to co akurat mają w beczkach,
No być może, ale 2 ASO tak samo. To mnie zastanawia. Jaki lejecie do swoich 1.4 MPI?
-
Jaki lejecie do swoich 1.4 MPI?
Na forum jest kilka tematów na temat oleju, a Ty zakładasz kolejny... Generalnie, wszystkie odpowiedzi masz tu: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,10784.0.html Spójrz tylko jaki kto ma silnik w profilu. Ja mam 1.4 MPI i leję Shell Helix Ultra 5W-30. Taki mam wpisany w instrukcji obsługi. A że nie ma oznaczenia C3 to... już musisz sam doczytać pod linkiem, który podałem wyżej.
-
Na forum jest kilka tematów na temat oleju, a Ty zakładasz kolejny... Generalnie, wszystkie odpowiedzi masz tu: http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,10784.0.html Spójrz tylko jaki kto ma silnik w profilu. Ja mam 1.4 MPI i leję Shell Helix Ultra 5W-30. Taki mam wpisany w instrukcji obsługi. A że nie ma oznaczenia C3 to... już musisz sam doczytać pod linkiem, który podałem wyżej.
Tak widziałem te wątkii co ciekawe w podanym przez Ciebie więcej ludzi i kilka ASO podało olej ten co ja kupiłem AF a nie ten klasy C3, który podały mi 2 serwisy ASO w pierwszej kolejności. Zresztą ACEA A5/B5 są w książce serwisowej do 1.4 MPI więc nie bardzo rozumiem czemu zalecają lanie tamtego. Być może wiedzą więcej niż Kowalscy. No nic zaryzukuję i zaleję tych A5/5 czyli Shell Helix Ultra AF 5W-30.
-
Tak widziałem te wątkii co ciekawe w podanym przez Ciebie więcej ludzi i kilka ASO podało olej ten co ja kupiłem AF a nie ten klasy C3, który podały mi 2 serwisy ASO w pierwszej kolejności. Zresztą ACEA A5/B5 są w książce serwisowej do 1.4 MPI więc nie bardzo rozumiem czemu zalecają lanie tamtego. Być może wiedzą więcej niż Kowalscy. No nic zaryzukuję i zaleję tych A5/5 czyli Shell Helix Ultra AF 5W-30.
Kolego nie przejmuj się tym co niektórzy tutaj piszą, ciesz się, że jeszcze nikt Ci nie wytknął interpunkcji lub innych błędów. Co do oleju, to ja mam i30 z 2018 roku z tym samym silnikiem i od początku, na każdy przegląd zabieram własny olej, dokładnie ten Shell Helix Ultra AF 5W-30 (ACEA A5/B5). Jest zgodny z książką serwisową, a to co wlewają w ASO to nigdy się nie dowiesz. Pamiętaj żeby zmieniać olej jak najczęściej. Ja robię rocznie ok 12-14 tys. km i prawie tylko miasto i olej zmieniam dwa razy w roku. Samochód chodzi tak cicho, że jak ktoś jedzie ze mną pierwszy raz to pyta czy mam hybrydę. Paliwo leję tylko Shell 95 V-power i uwierz mi jest różnica w pracy silnika.
-
Kolego nie przejmuj się tym co niektórzy tutaj piszą, ciesz się, że jeszcze nikt Ci nie wytknął interpunkcji lub innych błędów. Co do oleju, to ja mam i30 z 2018 roku z tym samym silnikiem i od początku, na każdy przegląd zabieram własny olej, dokładnie ten Shell Helix Ultra AF 5W-30 (ACEA A5/B5). Jest zgodny z książką serwisową, a to co wlewają w ASO to nigdy się nie dowiesz. Pamiętaj żeby zmieniać olej jak najczęściej. Ja robię rocznie ok 12-14 tys. km i prawie tylko miasto i olej zmieniam dwa razy w roku. Samochód chodzi tak cicho, że jak ktoś jedzie ze mną pierwszy raz to pyta czy mam hybrydę. Paliwo leję tylko Shell 95 V-power i uwierz mi jest różnica w pracy silnika.
Dzięki za konkretną odpowiedź :) Genralnie zmieniam olej niestety raz w roku lub po 15 tyś. KM i w tym roku też tak wypadnie (14 600). V-Power 95 lałem przez ponad rok, ale ostatnio na Shellu ciągle karteczka we wtorki, że brak :) - odkąd ceny skoczyły do góry.
Chciałem zapytać czy bierze wam olej? Ja rzadko sprawdzam ale cały rok przejeżdzam bez dolewki.
-
czy bierze wam olej?
Nie bierze, ale ja tym Hyundaiem robię tylko 4-5 tys. km rocznie.
Dobrze, że kolega farciarzgilmore wspomniał o wytykaniu błędów: skrót od tysiąc to tys. a nie tyś. (bo tysiąc, a nie tyśąc). No i kilometry to km, a konie mechaniczne to KM, więc zapis "15 tyś. KM" oznacza piętnaście tyśęcy koni mechanicznych ;)
-
Chciałem zapytać czy bierze wam olej? Ja rzadko sprawdzam ale cały rok przejeżdzam bez dolewki.
Samochodem jeżdżę ponad 3 lata i mam w zwyczaju często zaglądać pod maskę i nigdy nie musiałem dolać ani kropli. Wcześniej miałem Opla Vectrę i brał litr na 1000 km. Po zakupie Hyundaia byłem zszokowany, że nie muszę dolewać oleju :-)
-
Nie bierze, ale ja tym Hyundaiem robię tylko 4-5 tys. km rocznie.
Dobrze, że kolega farciarzgilmore wspomniał o wytykaniu błędów: skrót od tysiąc to tys. a nie tyś. (bo tysiąc, a nie tyśąc). No i kilometry to km, a konie mechaniczne to KM, więc zapis "15 tyś. KM" oznacza piętnaście tyśęcy koni mechanicznych ;)
Powoli tracę wiarę w ludzi i ich normalność...
-
Samochodem jeżdżę ponad 3 lata i mam w zwyczaju często zaglądać pod maskę i nigdy nie musiałem dolać ani kropli. Wcześniej miałem Opla Vectrę i brał litr na 1000 km. Po zakupie Hyundaia byłem zszokowany, że nie muszę dolewać oleju :-)
Zaglądam rzadziej, ale cały czas mieści się w skali także póki co całkiem fajnie i oby tak zostało.