HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 GD => Wątek zaczęty przez: patrykgt w 02 Lipiec 2022, 19:18:36
-
Dzień dobry,
Przed wczoraj przy dynamicznej jeździe (kręciłem do ok 4k obrotów) wyskoczył mi błąd P0473(check engine). Udało mi się to usunąć i aktualnie nie mam problemu (nie sprawdzałem czy znów się pojawi przy wysokich obrotach). Natomiast czy może mam ktoś wiedzę skąd może taki błąd wynikać? Przebieg 200 tys rok 2013.
Drugie pytanie to chciałbym sprawdzić komputerem interwał wypalania DPF mam złącze obd i dwie aplikacje car scaner oraz torque ale tam niestety takich parametrów nie widać.
-
takiego parametru jak interwał wypalania to sobie nie przypominam. Odległość od ostatniego wypalania to i owszem. Ten błąd najczęściej występuje z powodu czujnika awarii czujnika ciśnienia różnicowego. Dla porządku możesz jednak sprawdzić stopień zapełnienia DPF i czy drożne są przewody pomiędzy DPF a czujnikiem. Taka jazda jaką uprawiałeś sprzyja zapychaniu DPF a Twój samochód ma już trochę nalatane.
-
Dokładnie chodziło o odległość od ostatniego wypalania. Jeśli chodzi o tą dynamiczniejsza jazdę to chciałem sprowokować wypalanie bo od 400km wydaje mi się że nie było procedury, a że jestem nowym nabywca i lubię jak wszystko jest dograne to chciałbym mieć nad tym jakąś kontrolę. Czy jesteś w stanie polecić jakiś program diagnostyczny ? Mam obd i apki na telefon ale to nie pokazuje zbyt wiele informacji (brak dawek wtrysków info o dystansie ostatniego wypalania itd). Generalnie za jakiś czas chciałbym również wywalic EGR i zrobić delikatna mapkę.
-
Niestety nie ma za dużo sprzętów co ogarniają to na takim poziomie jak chcesz. Mało tego są bardzo drogie. Jak chcesz wywalać egr i robić mapę to od razu jedź do tunera i ci wywali dpf, egr, i po problemie.
-
Dokładnie chodziło o odległość od ostatniego wypalania. Jeśli chodzi o tą dynamiczniejsza jazdę to chciałem sprowokować wypalanie bo od 400km wydaje mi się że nie było procedury, a że jestem nowym nabywca i lubię jak wszystko jest dograne to chciałbym mieć nad tym jakąś kontrolę. Czy jesteś w stanie polecić jakiś program diagnostyczny ? Mam obd i apki na telefon ale to nie pokazuje zbyt wiele informacji (brak dawek wtrysków info o dystansie ostatniego wypalania itd). Generalnie za jakiś czas chciałbym również wywalic EGR i zrobić delikatna mapkę.
No to chyba odległość podaje, ale pewien nie jestem. Za dużo różnych aut przewalam a do mojego dawno nie zaglądałem bo nie ma potrzeby. Jeśli chodzi o wypalanie to z pewnością wykonałeś najgorszą możliwą rzecz. Wypalanie odbywa się podczas jazdy w okolicach 2500rpm. Więcej to dobijasz jeszcze sadzy do DPF. Nie posługuję się aplikacjami więc nic Ci nie poradzę w tej kwestii, mam profesjonalny tester. Ale już pisałem na forum o tym, że Hyundai jest dość oszczędny jeśli chodzi o podawanie różnych danych. Raczej nic więcej niż widzisz w swojej aplikacji nie zobaczysz. To nie jest kwestia aplikacji tylko tego co jako dane udostępnia soft samochodu.
-
Niestety ale problem z błędem jest nadal mimo iż czujnik podmieniony, najczęściej wyswietla się pod obciążeniem (np jazda pod górę lub dynamiczniejsza), przewody wydaja się drożne bo próbowałem wydmuchać powietrze i nie ma z tym problemu. Macie jakieś pomysły ?
-
a założyłeś nowy czujnik? Ten kod jest wynikiem usterki elektrycznej i tu musisz szukać. Zasadniczo kolejność postępowania to czujnik, kostka, ping na kablach, ECU.
-
Czujnik używany ale problem objawia się identycznie, więc nie sądzę że drugi jest tak samo uszkodzony. Kość ok nie ma z nią problemu. Czy ewentualne wywalenie DPF przy okazji mogłoby tutaj pomoc ? Prawdopodobnie będę chciał zrobić mapę + wywalić ekologię więc mógłbym upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
-
No to chyba odległość podaje, ale pewien nie jestem. Za dużo różnych aut przewalam a do mojego dawno nie zaglądałem bo nie ma potrzeby. Jeśli chodzi o wypalanie to z pewnością wykonałeś najgorszą możliwą rzecz. Wypalanie odbywa się podczas jazdy w okolicach 2500rpm. Więcej to dobijasz jeszcze sadzy do DPF. Nie posługuję się aplikacjami więc nic Ci nie poradzę w tej kwestii, mam profesjonalny tester. Ale już pisałem na forum o tym, że Hyundai jest dość oszczędny jeśli chodzi o podawanie różnych danych. Raczej nic więcej niż widzisz w swojej aplikacji nie zobaczysz. To nie jest kwestia aplikacji tylko tego co jako dane udostępnia soft samochodu.
Soft samochodu udostępnia dosyć informacji zależy od urządzenia wpinanego do obd. Niczego się nie dowiesz z aplikacji. Potrzebna dobra diagnostyka, jakie wartości pokazuje różnica ciśnień?
-
W załączniku parametry z apki ale nie wiem na ile wiarygodne, może jakiś program do polecenia? W vagu nie miwlem problemu z diagnostyka a tutaj widzę ciężko o program jakiś.
-
Musisz pojechać do kogoś co ci zdiagnozuje tego dpfa, czujnik jest tylko po to żeby okreslać zapełnienie filtra , do tego ważna temperatura za i przed, filtr może już potrzebować czyszczenia, zresetowania w sterowniku, i dalej latać. W załączniku są przykładowe parametry i30 fd. Wartościami proszę sie nie kierować są złe czujnik oleju uszkodzony jak i czujnik r cisnien
-
Soft samochodu udostępnia dosyć informacji zależy od urządzenia wpinanego do obd. Niczego się nie dowiesz z aplikacji. Potrzebna dobra diagnostyka, jakie wartości pokazuje różnica ciśnień?
Soft hyundaia pokazuje bardzo mało informacji. I nie, ja nie posługuje się żadną aplikacją. W porównaniu do Toyoty to jest może połowa różnych ciekawych parametrów. W przypadku DPF najważniejszy parametr to liczba gramów sadzy w filtrze. Nie wiem co mówi ci wartość EGT przed i za filtrem, zupełnie nieistotny parametr w określaniu zapełnienia filtra a zależny od aktualnego obciążenia silnika. Jak wcześniej napisałem ten błąd jest typowo elektryczny. W przypadku problemów z zapychaniem filtra jest błąd P2002.
-
A z czego jest obliczana ta sadza w g z różnicy ciśnień. Jakim to interface skanujesz bo ja mam tyle informacji z softu że muszę wybierać czujniki i parametry z alfabetu. Więc nie pisz że soft Hyundai ma mało informacji, bo to zależy od sprzętu. Błędu nie sprawdzałem więc się nie wypowiadam
-
nic nie zależy od sprzętu. Każdy sprzęt pokazuje dostępne parametry w sofcie. Masz cos takiego jak korekty na wtryskach? No więc dlatego masz liczbę w gramach ponieważ ciśnienie nic Ci nie mówi, chyba że masz obok podane wzorcowe i możesz porównać wykresy dla danego stanu pracy, A z tego co pamiętam nie ma tego w tym aucie. Mam PDL5500.
-
Co ty to piszesz soft jest taki sam zależy od sprzętu z czym się łączy i co ma w tzw bazie, tak mam korekty wtrysków i nie jest to brane z korekt. Ja mam gscana i mam tam bez parę wyjątków to co w gds.
-
czy ty na pewno sprawdzałeś wersję GD? Już pomijam to, że zdanie o korektach jest kompletnie niezrozumiałe.
-
nic nie zależy od sprzętu. Każdy sprzęt pokazuje dostępne parametry w sofcie. Masz cos takiego jak korekty na wtryskach? No więc dlatego masz liczbę w gramach ponieważ ciśnienie nic Ci nie mówi, chyba że masz obok podane wzorcowe i możesz porównać wykresy dla danego stanu pracy, A z tego co pamiętam nie ma tego w tym aucie. Mam PDL5500.
Jeszcze raz:
jeżeli chodzi o parametry i ich wartości, jak i kodowania i adaptacje zależą tylko od sprzętu, nawet ori po to ma suport żeby łatać błędy.
Nie każdy sprzęt pokazuje dostępne parametry w sofcie.
Tak mam coś takiego jak korekty na wtryskach.
no właśnie ciśnienie mówi o wszystkim, w gramach parametr jest przeliczany przez sterownik silnika,soft.
Ja mówię o hyundai nie o tym konkretnym przypadku nie mam auta to mogę tylko gdybać.
sprzęt masz b dobry, ale nie zrobi wszystkiego i parametry będzie miał okrojone w hyundai, oczywiście to tylko są skanery.
-
tak trochę teoretyzujesz nie znając różnych urządzeń. Nie wiem jak tam różne aplikacje bo to już trochę inna liga, ale nie widziałem jeszcze profesjonalnego testera który nie pokazywałby pozycji dostępnej w oryginalnym urządzeniu czy to Techstream czy to INPA czy czym tam posługuje się dealer marki. Owszem zdarzają się bzdury w informacji ale pozycja jako tak istniała. Dobra, ale to nieważne. Ten błąd nie ma nic wspólnego z zapełnieniem DPFa jak już napisałem a kolega instalując coś używanego raczej na tej podstawie raczej sensownego wniosku nie wyciągnie.
-
tak trochę teoretyzujesz nie znając różnych urządzeń. Nie wiem jak tam różne aplikacje bo to już trochę inna liga, ale nie widziałem jeszcze profesjonalnego testera który nie pokazywałby pozycji dostępnej w oryginalnym urządzeniu czy to Techstream czy to INPA czy czym tam posługuje się dealer marki. Owszem zdarzają się bzdury w informacji ale pozycja jako tak istniała. Dobra, ale to nieważne. Ten błąd nie ma nic wspólnego z zapełnieniem DPFa jak już napisałem a kolega instalując coś używanego raczej na tej podstawie raczej sensownego wniosku nie wyciągnie.
Nie rozumiem cię
Co złego w teori?
Skąd wiesz że nie znam różnych urządzeń? jest odwrotnie jak bym nie znał rynku to bym się nie wypowiadał zajmuje się mechaniką kilkanaście lat.
tu przykład profesjonalny skaner typu delphi,autocom,xtool nigdy nie bedzie jak serwisówka, np podałeś techstream w toyocie twój pdl 5500 czy mój gscan będzie obsługiwał 1/4 informacji co ori. masz w tym twoim pdl5500 obsługe po j2534 bo ja mogę przejsć w ten tryb i z połączeniem producenta mam serwisówkę w ka zdej marce po 2020r.
Co do czujnika różnicy ciśnień to widzę że nie znasz zasady działania filtra, poczytaj.
w zał info i sprawdzenie dtc jak i potwierdzenie moich teorii:) pozdrawiam
-
widzisz, gdybym nie miał jednego i drugiego to bym się nie wypowiadał. Widzę w Toyocie i Lexusie dokładnie to samo PDLem i Techstreamem, w BMW także, w pozostałych również, różnice są oczywiście ale w różnych programowaniach, adaptacjach czy co tam jeszcze jest ale nie w danych diagnostycznych. Być może GDS jest inaczej skonstruowany i ukrywa jakieś parametry ale nigdy się z tym nie spotkałem. OK, jak dla mnie niech szuka gdzie sobie wymyślicie. Nie martw się o moja praktykę, także wieloletnią. Wiesz teoria jest dobra jak się ją dogłębnie zna ale jak się nie zna urządzenia od strony teoretycznej i praktycznej to nie jest teoria tylko teoretyzowanie a to coś innego. Co prawda obecnie pracuję dla Renault ale w grupie mamy również KIA i poproszę o jakąś możliwość pobawienia się ichnim testerem.
-
Nie zgodzę się z tobą bo nie masz racji w pdl w renault będziesz miał połowę tego co w clipie czyż nie? to wszystko dotyczy przecież starych modeli. Jeżeli mówimy o nowych od Euro5/Euro6 jak w każdej innej marce jedziesz po j2534, w reno jeszcze dochodzi jak wiesz ADT po 2022
-
ADT to na razie pieśń przyszłości, niby jest ale z niego się nie korzysta, (nie było nawet szkoleń w tej kwestii), a przynajmniej nie było potrzeby a dotyczy wybranych modeli a tak naprawdę nowego elektryka Megane, na razie jest jeden do testów i pokazywania, więc sam rozumiesz. Z pewnością PDL tego nie obsługuje a przynajmniej w tej chwili. Zmartwię Cię, widzi PDL to samo co clip, ale oczywiście nie mogę z niego w pracy korzystać bo procedury nie pozwalają na takie klocki aczkolwiek byłoby łatwiej bo clip to okropnie irytujące oprogramowanie. Już Ci napisałem, że mam prywatnego Techstreama i wiem co widzę w jednym i drugim. Dajmy temu spokój. Jak napisałem być może Hyundai jest w tej kwestii bardziej oporny niż pozostałe marki.
-
A kango i Trafic III PH2 pieśń przyszłości? , zostawmy to. Pozdrawiam
-
wszystko na razie działa pod Clipem. Nie było szkoleń jak napisałem, więc pewnie jeszcze nie weszły do sprzedaży w tej konfiguracji.
-
Myślałem że aso jest przed,warsztatami niezależnymi, w załączniku pdf. Masz może do clipa(programu) sterowniki na system 64bit?
-
nie wiem co masz na myśli że aso jest przed warsztatami niezależnymi. Oprogramowanie mamy zainstalowane 2 góra 3 miesiące, z tego co zauważyłem to przedwczoraj było stosowane przez kolegę od nowych samochodów przy Kangoo. Warsztaty niezależne mogą sobie kombinować jak chcą ale przy tym systemie muszą mieć aktywny dostęp do serwera Renault. Nie pomogę ci z oprogramowaniem ponieważ ja nic nie instaluję. Mam dostęp do laptopa w który wkładam swojego dongla i tyle. Szczerze mówiąc nie wiem nawet czy system jest 32 czy 64.
-
Dzięki za podpowiedzi, temat na chwilę obecną uważam za zamknięty. Przegoniłem samochód trochę na autostradzie, usunąłem błąd i nie wraca, być może zbieg okoliczności - ważne że nic nie świeci 🙂