HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: power w 05 Maj 2023, 12:10:40
-
Uszanowanie :)
nabyłem do swojej i30cw ledowe lampy z wersji N-Line, ale żeby nie wyrzucało komunikatu o spalonej żarówce stopu i przeciwmgielnej potrzebuję założyć rezystor. Tu pojawia się pytanie - ile Watów i jakie Ω? Doświadczonych w tej materii proszę o poradę :)
-
Sam założyłem w poliftowym hatchbacku tylne lampy LEDowe w przedliftowej wersji - wszystko pasuje idealnie na zasadzie plug&play i nie generuje żadnych błędów.
Jedyne, co zarejestrowałem, to LEDy nie świecą, jako światła pozycyjne, w trybie świateł dziennych (oczywiście, jak automat przełączy na światła mijania, to tak), a także wraz ze stopami zapalają się jednocześnie także pozycyjne - wszystko to pewnie kwestia ustawień software'owych, więc trzeba by w ASO...
-
Na ile pamiętam przepisy, światła do jazdy dziennej nie wymagają żadnych innych świateł oprócz białych świateł z przodu (o obniżonej jasności ), tym bardziej pozycyjnych z tyłu.
-
No jasne, że tyłu nie potrzeba, ale chłopaczki zwykle pragną, żeby tył jednak (niepotrzebnie) świecił bo a) zainwestowali, b) tak jest ładniej.
-
No jasne, że tyłu nie potrzeba, ale chłopaczki zwykle pragną, żeby tył jednak (niepotrzebnie) świecił bo a) zainwestowali, b) tak jest ładniej.
tak jest przede wszystkim bezpieczniej, bo nie zawsze tryb auto optymalnie przełącza na światła mijania (np. w dni lekko mgliste), a ja wolałbym być wówczas lepiej widoczny. Zresztą wiele marek to dostrzega i domyślnie w trybie świateł dziennych świecą się tylne pozycyjne - w tym np. bliźniacza Kia Ceed
-
Nie wiem, bo nie używam trybu auto. Uważam, ze mam więcej rozumu niż ta elektronika i sam decyduję kiedy mi czego potrzeba. I tak jest bezpieczniej.
W "lekko mgliste" włączam przeciwmgielne, a nie mijania. Zgodnie z przeznaczeniem.
-
W "lekko mgliste" włączam przeciwmgielne, a nie mijania. Zgodnie z przeznaczeniem.
[/quote]
Zechciej zajrzeć do Kodeksu Drogowego - tam jest opisane kiedy wolno używać świateł przeciwmgłowych. Dodam tylko, że użycie tych świateł w warunkach "lekko mglistych" może oślepiać innych kierowców i jest podstawą do ukarania przez policję - naprawdę.
-
art. 30 ust. 3 Ustawy Prawo o ruchu drogowym: "Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła."
Za używanie światła przeciwmgielnego tylnego w lepszych warunkach niż opisane w ustawie grozi mandat w wysokości 100 zł i 2 punkty karne.
-
A pisał ktoś o tylnym? Czy tylne przeciwmgielne włączyłbym zamiast mijania? Zastanów się, mocium panie...
-
A przeczytaj ze zrozumieniem tytuł wątku
-
No i właśnie tym tytułem się za bardzo zasugerowałeś.
-
Sam założyłem w poliftowym hatchbacku tylne lampy LEDowe w przedliftowej wersji - wszystko pasuje idealnie na zasadzie plug&play i nie generuje żadnych błędów.
Jedyne, co zarejestrowałem, to LEDy nie świecą, jako światła pozycyjne, w trybie świateł dziennych (oczywiście, jak automat przełączy na światła mijania, to tak), a także wraz ze stopami zapalają się jednocześnie także pozycyjne - wszystko to pewnie kwestia ustawień software'owych, więc trzeba by w ASO...
Właśnie mam wersję poliftową i wyrzuca błąd przepalonego stopa i przeciwgmgielnej. Też myślałem, że będzie na zasadzie plug&play (tak jak zrobiłem w mojej poprzedniej GD). Jakieś pomysły jak zrobić żeby było ok?
p.s. ASO milczy
-
Myślę, że jest to kwestia odpowiedniego ustawienia w ECU logiki działania lamp na LEDowe. Dlaczego u mnie zamiana lamp była bezproblemowa? - być może pewne ustawienia kodowane są "pakietowo" - moje auto ma fabryczne lampy full LED z przodu i może dlatego tył też jest niejako gotowy do "obsłużenia" lamp LEDowych. Dodam też, iż lampy, które montowałem posiadały też LEDowe zamienniki żarówek kierunkowskazów i cofania nie generując żadnych błędów.
Rezystorów w aucie na gwarancji bym nie polecał, bo to jednak ingerencja w instalację. Jeśli nie ASO (generalnie polityka serwisów azjatyckich aut jest taka, by niczego nie zmieniać, w stosunku do tego, co wyszło z fabryki, stąd i brak wiedzy u serwisantów - trzebaby trafić na ciekawego entuzjastę), to jakiś niezależny warsztat, który zajmuje się m.in. elektroniką azjatyckich aut i ma tester diagnostyczny G-SCAN 2 - może będzie chciał się "pobawić"...
-
Dodam też, iż lampy, które montowałem posiadały też LEDowe zamienniki żarówek kierunkowskazów i cofania nie generując żadnych błędów.
Ja mam pierwszą wersję i30 z 2017 roku, czyli sprzed liftu, i też włożyłem LEDy zamiast żarówek cofania - nie mają żadnego modułu komunikującego się przez CAN i nie wywalają błędu spalonej żarówki. Magia :)
A do kierunkowskazów chyba muszą być LEDy z komunikacją po CAN.
-
Biedniejsza wersja auta (bez kontroli przepalonych żarówek) może nie sprawiać problemów po takiej zamianie. Niestety, mam ten "bajer" u siebie i co chwilę informuje mnie o przepalonej tej samej żarówce (prawa p-mgłowa), a żarówka (normalna, halogenowa) świeci.
Do wstecznych dołożyłem grzejniki.
-
Biedniejsza wersja auta (bez kontroli przepalonych żarówek)
Mam dla ciebie złe wieści - nawet najbiedniejsza wersja i30 PD kontroluje świecenie najważniejszych świateł. Wiem, że dotyczy to halogenowych świateł mijania i halogenowych do jazdy dziennej.
-
Mam G-scan3, nie robiłem jeszcze takiej konfiguracji, ale jeśli producent umożliwia taką konfiguracje, to zapraszam na przestrojenie.