HyundaiKlub.pl
Auta i problemy => i30 PD => Wątek zaczęty przez: rustin w 06 Lipiec 2022, 10:13:05
-
Witam. Przyśpieszając delikatnie w okolicach 2 tys słychać taki rezonans, drżenie. Miał ktoś podobnie w tgdi?
-
Dźwigienka zaworu od turbiny, nie naprawiają na gwarancji
Wastegate
-
Też mi się tak wydaje, bo na postoju dodać mocno gazu i szybko puścić to zadzwoni tak, przyciskając palcem dźwignię od turbiny cisza. Masz pomysł jak to naprawić?
-
czekam aż się rozpadnie,
-
Cięgno turbosprężarki, mocowane na luźno z podkładkami
Bzyczało, bzyczy będzie bzyczeć.
ASO podejmuje rękawice,
Ja z tym jeździłem, chyba to była nowość jeśli chodzi o wady, bo dostałem 2 turbosprężarki na ten problem
Później dostałem jeszcze 2 albo 3 same cięgna.
każda akcja pomagała na jakieś pół roku i sprawa wraca.
Po dalszych konsultacjach okazuje sie ze to taka konstrukcja i tak juz będzie. I to nie jest jedyny model turbiny z taką konstrukcją na rynku.
nic się nie rozpadnie, w żaden sposób nie wpłynie to na prace turbiny, ale bzyczeć będzie.
Możesz sobie pomacać to cięgno, zobaczyć luz, jest z tylu silnika ale ladnie odsloniete.
można jakiś druciarstwem próbować to ustabilizować, byle nie zablokować cięgna i nie zmienić jego długości :)
-
Mam to samo. Ok. 2tyś obrotów i delikatne wciśnięcie gazu, słychać jakby spalanie detonacyjne. Już chciałem jechać do serwisu, ale mnie uspokoiliście.
-
To?
-
Tak, u mnie cięgno ma luz tylko na tym silniczku, od strony turbiny jest ok. Zastanawiałem się nawet czy tam jakiejś podkładki nie można wcisnąć, czy nawet smarem ceramicznym pomazać
-
A patrzyliście jaki jest moment zadany/obciążenie w momencie gdy się toto telepie?
Myślę że "zmotka" kasująca luz złożona z 5-6 trytek ciepłolubnych zrobi robotę. Co się
Wyrypuje? Wałek/przegub/trzpień czy coś w przekładni serwa elektrycznego?
-
To na przegubach jest luzne w miejscu mocowania cięgna z dalszymi elementami.
A rezonans pojawia się w zależności od tego jak się to cięgno wychyli i jakie jest drganie silnika. Np podczas jazdy przy ok 1/3 wciśnięcia pedału gazu moje drży.
Na postoju jak na filmie, ale jak wkręcę na 4 tys to też przy spadaniu obrotów np przy 3 tys.
Myślałem nad jakimś druciarstwem żeby to podtrzymać, bo efekt można wyeliminować dosłownie dotykając tego cięgna żeby nie miało ruchu, ale nie miałem ani chęci ani czasu na zabawę
-
Czaję. Taka tradycja że coś musi generować niechciane dźwięki przy aktuatorze gruchy. W Crdi wpada w rezonans przetwornik podciśnienia, w turbobenzynie przeguby za luźne. Jak nie urok to sraczka.
-
To samo jest u mnie z tym cięgnem. Nie wiem jak rozwiązać to. Może ktoś ma auto na gwarancji, nie pojedzie może coś zrobią, podłożą, dokręcą ?
-
Jak długo będziesz marudził to wymienią cięgno.
Ale to nie oznacza ze problem wyeliminują, nowe cięgno od razu po wyjeździe u mnie bzyczało i zawrocilem na skrzyzowniu i po 5 min wrocilme z tym samym.
Drugie nowe było ok, na ktore znow czekalem X czasu, ale po 4 miesiącach wróciło do standardowego biznesu i bzyczy znów
Druciarstwo tylko zostaje
-
Obciążyłem dźwigienkę nakrętką M12, jedną opaską tak że załapałem jeden zwój na dźwigience co by się nie zsuwała
Nakrętka waży 16g nie wiem czy to zużywa jakiś mechanizm ale bzyczenia nie ma
-
A "na papierze" podobał mi się ten silnik. Nie ma to jak lektura forum. :-)
-
Obciążyłem dźwigienkę nakrętką M12, jedną opaską tak że załapałem jeden zwój na dźwigience co by się nie zsuwała
Nakrętka waży 16g nie wiem czy to zużywa jakiś mechanizm ale bzyczenia nie ma
Pochwalisz się jakims zdjęciem drut-technology?
Ja myslałem powiesić neodyma :P
-
Tak to wygląda, po weekendzie wstawiam coś co wygląda jak rdzeń ferrytowy
-
Przy tak wysokiej temp jak jest, opaska się nie stopi? Ciekawe czy to nie będzie miało wpływu na gruszkę i coś się w niej nie wyrobi z powodu nacisku. Ale sam spróbuję bo mnie to denerwuje
-
wpływ żaden jeśli chodzi o wytrzymałość - to są gramy. Każda zmiana zmieni częstotliwość rezonowania cięgna.
Co do opaski tu te zmam wątpliwości, dlatego ja mam zamiarzrobić metalową zaciskową :) sama w sobie powinna wystarczyć (jak nie jedna to kilka)
Neodym niestety nie zadziala, one przy 70 stopniach traca wlasciwosci w koncu mi spadnie znajac życie przyklei się tam gdzie nie powinien.
-
Podobno wytrzymuje 130 stopni a chwilowo do 150, to niby taka trochę lepsza trytka
-
Szare trytki z powodzeniem wytrzymują temperatury panujące w komorze silnika:
https://www.hellermanntyton.pl/produkty/opaski-kablowe-zabkowane-zewnetrznie/pt2a/118-00032
Takim czymś pospinane są np. wązki kabli tam właśnie.
-
Od lat mam trytki niedaleko kolektora trzymające przewody gazu i inne i jakoś nic nie odpadło :D