Też mam czasami to "walenie" ale w tym czasie mruga mi kontrolka [ESP]. Jakby system ESP był oszukiwany przez jakiś czujnik i próbował mnie utrzymać w torze bez poślizgu (mimo, że jadę prosto, nie skręcam, a jezdnia jest sucha)
Potem chwila spokoju i włącza się [ESP OFF]. Dobrałem się do czujnika stopu (dziwne, bo był dość luźno zmontowany, bez klucza, palcami odkręciłem nakrętkę), pomierzyłem go miernikiem i wygląda OK. Profilaktycznie potraktowałem WD40, zamontowałem poprawnie spowrotem ale niczego to nie zmieniło.
Dzisiaj przyszedł do mnie kabel OBD, jutro polutuję mostki i spróbuję się podłączyć.
Mój kolega sugeruje, że może to być wina jakiegoś czujnika od ESP - miał podobne objawy w passacie i tam mu wyszło, że musiał wymienić jakiś czujnik ESP (przeciążeniowy czy coś...), który był pod fotelem bodajże pasażera. Czy w i30FD jest czujnik tego rodzaju? Jeśli tak to gdzie on "siedzi"?
[ Dodano: 2017-04-08, 14:21 ]
Podłączyłem się i sprawdziłem błędy. Było ich kilka więc skasowałem i udałem się w trasę. Zrobiłem około 250km i w czasie jazdy nie miałem już tego "walenia" ale przy prędkości powyżej 80 km/h włączała mi się kontrolka [ESP OFF]. Po powrocie podłączyłem się ponownie i sprawdziłem błędy. Był tylko jeden:
C1260 STEERING SENSOR - ABNORMAL (w szczegółach złapany przy prędkości 78 km/h)
Domyślam się, że to sensor/czujnik skrętu kąta kierownicy. Znalazłem w Cascade opcję resetowania/zerowania SAS (Steering Angle Sensor) ale niestety przy próbie wyzerowania go otrzymuję błąd:
DE-CALIBRATION FAILURE! PRESS [ESC] KEY
Nie wiem czy to wina czujnika czy może interfejsu i połączenia z kompem, bo o ile łączę się z ABS/ESP, AirBag, klima to nie mogę też połączyć się z silnikiem.
Generalnie sytuację mam teraz taką, że gdy jeżdżę po mieście to wszystko wygląda OK ale jak wyjadę poza miasto i przekroczę 80 km/h to natychmiast mam [ESP OFF] i ten sam błąd w DTC...