Autor Wątek: [Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?  (Przeczytany 12531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GrzegorzK

  • Gość
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Kwiecień 2017, 21:08:47 »
Dodam opinie mechanika którego znam i miał jakiś tydzień temu w remoncie właśnie taki 2.4 ( z Niemiec)  i jego opinia jest jednoznaczna ludzie zle dbają o silnik . Jeśli ktoś wymienia olej co 30 tys bo tak mu powiedzieli w serwisie musi się spodziewać takich efektów . Mówi że konstrukcja tego silnika nie jest rewelacyjna ale zawsze winny jest olej . Tłumaczył ze jest najsłabsze ciśnienie oleju na którymś tam cylindrze i jak się syf zbierze zatyka się i dalej już wiadomo .

A propo muszę zmienić olej w kia cerato teraz jest chyba 10w40 nalany . Poprzednio ciężko powiedzieć była jakaś masakra bo jak korek odkręciłem to aż strupy z korka odpadły . Zastanawiałem się czy teraz nie przepłukać i nalać czegoś odpowiedniejszego . przebieg 200 tyś (orginalny ) zero wycieków dolany litr na 12 tyś .

Offline mlody_wtd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 25
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Kwiecień 2017, 09:30:04 »
Witam,
ja miałem generalny remont silnika (obrócenie panewki) przy przebiegu 170tys km i auto zostało zalane Mobilem 10W40 - tak mi doradzili w warsztacie "fachowcy".
Przed remontem był syntetyk 5w30 (wg książki serwisowej), ale bałem się sam wracać do syntetyku. Jedyne, co zrobiłem to przy przebiegu 190tys km przeszedłem na Valvoline 10W40 Max Life, bo brał dużo oleju (przynajmniej 3l na 10tys km). Teraz auto ma 223tys km i cały czas leje Valvoline - bierze około 1,5l na 10tys km.
Czy po tak długim użytkowaniu wracać w ogóle do 5W30 ???
Dodam, że autko cały czas na LPG!
Pozdrawiam wszystkich!

Wielkiebary

  • Gość
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Luty 2018, 17:20:36 »
Witam.  Czytam te wszystkie tematy na temat silnika 2.4 i nie wygląda to za dobrze. Obracające się panewki, dwumasa, padające cewki zapłonowe...Sam żeby mieć spokój wybrałem wersję 3.3. Ale jako że mój kolega uparł się na Sonatę to w grę wchodzi tylko silnik 2.0 i 2.4. Dwulitrówek jest bardzo mało wszędzie prawie same 2.4. Czy da się jakoś bez rozbierania całego silnika określić stan jednostki?? Na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta???

Offline Guner

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Luty 2018, 18:51:56 »
Ja obserwuję ogłoszenia i zauważyłem że mimo może problemów z tym silnikiem 2,4 auta się sprzedają. Najdłużej wiszą diesle. Nie wiem z czego to wynika.

Offline VelWik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Luty 2018, 20:45:25 »
Cześć.
Jestem świeżo upieczonym właścicielem 13 letniej Sonii. Chciałbym po zakupie wymienić olej tylko rozmyślam na jaki. Poprzednik lał przez 6 lat 10w40 twierdząc, że taki już był zalany jak kupował od niemca i on nie zmieniał na "gorszy". Jak to jest jeżeli producent zaleca 5w30? Można zmieniać, nie można? Coś złego się może stać z silnikiem? Naczytałem się już różnych opinii forumowych wyjadaczy i dalej nie wiem. Podobno wycieki po zmianie oleju, tzw. wypłukanie uszczelek to mit.
G4KC
Na diagnostyce po zakupie ukazał się taki widok. Czy to poważne na pierwszy rzut oka?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Luty 2018, 21:03:00 »
Olej ewidentnie do wymiany na 5W30 wcześniej płukanie http://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-oleju/3043-olej-silnikowy-millers-oils-it-flushing-oil-5l

Filtr oleju Knecht OC205.

Pierścień korka miski olejowej https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3234351515320-EL726760-O9446-uszczelka-sruby-miski-olejowej.html

Trochę lektury szczególnie linki http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2575&postdays=0&postorder=asc&start=225

Ten zaciek na misce to ni z góry ni z korka.

Luzy zaworowe były sprawdzane?

Offline VelWik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #21 dnia: 22 Luty 2018, 23:53:09 »
Dzięki za odpowiedź. Luzy nie były sprawdzane, niestety za późno dobre rady czytam ehh. Szkoda, że w warsztacie, do którego pojechałem po kupnie żeby zrobić parę usterek nie proponują laikowi takich badań. W sumie zrobiona diagnostyka, komputer z kasowaniem błędów, wyregulowany ręczny, wymieniona osłona przegubu i polutowany kabelek od abs. A na pytanie odnośnie oleju rozkładają ręce i mówią, że trzeba z gazownikami gadać. Gazownicy powiedzieli, że z mechanikami. Trochę się teraz boję czy poprzednik nie nadużył silnika tym olejem. Nie wiem czy to da jakiś obraz ale pomiar spalin na benzynie i lpg w normie, silnik wydaje się pracować równo i cicho.

[ Dodano: 2018-02-23, 09:15 ]
Pierwsze telefony z rana do warsztatów i już odmowa zmiany oleju na 5w30, "bo może coś będzie ciekło później, bo może coś poprzednik chciał ukryć tym olejem". Umówiłem się w końcu po kilku telefonach na dzisiaj na 14, na wymianę z płukaniem ale po ocenie czy nie ma wycieków etc. Mam nadzieję, że nic się nie będzie złego działo po zmianie. A luzy podejrzewam że były kasowane przy wymianie rozrządu, podobno 5k km temu, widać świeże uszczelnienie po stronie łańcuszka. (laik jestem może mnie nabrał :P)

Wielkiebary

  • Gość
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Luty 2018, 14:17:02 »
Witam. Kolega kupił teraz 2.4 . W Polsce od 10 lat. I wszystko pięknie ładnie tylko też właśnie wlany Castrol 10w40. Pytałem się sprzedającego czemu nie lał syntetyka to odpowiedział że taki był lany jak kupował więc nie zmieniał. Auto ma przejechane 200k km. I też się zastanawiam co teraz. Napisz kolego jak auto się sprawuje po wymianie oleju. Jaki przebieg masz??

Offline VelWik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Luty 2018, 16:27:44 »
Widzisz bardzo podobna sytuacja. Jestem po płukaniu jakimś K2 za 9 zeta i wymianie na podobno dobry Eneos 5w30 47 zł/l, + filtr koreański 29 zł. Zobaczymy jak to będzie, na pewno napiszę po paruset km.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Luty 2018, 20:41:00 »
Cytat: "VelWik"
A luzy podejrzewam że były kasowane przy wymianie rozrządu, podobno 5k km temu, widać świeże uszczelnienie po stronie łańcuszka


Luzów się nie kasuje tylko sprawdza ich wartość i jeśli nie mieszczą się w tolerancji to wymienia się popychacze.

Przy LPG jest to bardzo ważna rzecz, a że mechanicy rzadko kiedy potrafi mierzyć to raczej nie liczyłbym że jest to zrobione.

Offline VelWik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Luty 2018, 20:59:04 »
Aha, muszę to sprawdzić, żeby biedy nie narobić. Znacie godny polecenia warsztat w Szczecinie lub okolicach?

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Luty 2018, 00:13:09 »
Powiem tak, kupiłeś fajne auto i nie przejmuj się komentarzami "znafców".  Naprawdę, usilnie próbuję znależć w swoim jakiś problem, ale przez pół roku i kilka tysięcy km jeszcze niczego nie znalazłem (oprócz cieknącej klimy na jednym połączeniu). Kontroluj płyny i wszystko będzie OK przez wiele lat. Olej: 5w30, najlepszej marki nie będę polecał bo podobno strasznie podrabiają Mobila... ;)

Offline VelWik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Luty 2018, 11:31:43 »
Prawda, auto bardzo fajne, to też chcę aby wszystko grało jak należy :) Na tą chwilę tylko tylny zamek się nie otwiera i  nie zamyka z pilota i przycisku z lock od kierowcy, temp. zewn. 60st cały czas i nawiew gorący leci tylko jak ustawię Hi, na 31,5st leci chłód. Teraz tylko lać dobrą bene, gaz, sprawdzać olej i testować. Dzięki za rady i parę słów otuchy.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Marzec 2018, 01:06:05 »
Cytat: "VelWik"
tylny zamek się nie otwiera i nie zamyka z pilota i przycisku


Sciągasz boczek i multimetrem sprawdzasz czy dochodzi napięcie podczas zabawy przyciskiem. Jesli tak, to aktuator do wymiany.

Cytat: "VelWik"
temp. zewn. 60st cały czas
Mieszkasz na Saharze?  :-D

Ponownie, multimetr w dłoń i sprawdź czujnik temperatury. Poprawne parametry rezystancji obiły mi się o oczy podczas przeglądania manuala.

Cytat: "VelWik"
nawiew gorący leci tylko jak ustawię Hi, na 31,5st leci chłód


Klimatronic? Tego niestety nie ogarniam. Manual do reki i szukaj...

Offline VelWik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jak zadbać o silnik 2.4?
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Maj 2018, 00:36:13 »
Jak pisałem dam znać po paruset km. Niestety w czasie trasy po 180km usłyszałem dziwne stukanie, brzdęk i posypał się silnik na niemieckiej drodze. Chyba tłok przebił blok ale diagnozę postawi dopiero mechanik po oględzinach. Jestem zielony w mechanice ale wydaję mi się, że silnik spalił cały olej i się zatarło. Przejechałem około 3500 km od wymiany oleju i niestety teraz blok/silnik do wymiany. Ma ktoś może zbędne serce G4KC?