Autor Wątek: [i30 GD] Mokra miska olejowa  (Przeczytany 7293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« dnia: 25 Marzec 2017, 21:59:01 »
Podczas wymiany opon wykryłem jeszcze jedną dziwną rzecz: mokra miska olejowa od strony pasażera. Jak myślicie co może być przyczyną wycieku z tej strony?
Auto ma 13 tyś. przebiegu i pól roku.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Marzec 2017, 22:22:13 »
Czy ta plama na bloku nie ciągnie się gdzieś od góry?

Linie potencjalnych miejsc wycieku. Po tej części bloku w tych okolicach nie ma żadnych wkręcanych czujników.
.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Marzec 2017, 21:08:28 »
Trudno mi powiedzieć czy ciągnie się do góry bo z nadkola nie dopatrzyłem. Trzeba by na kanał wjechać. Oleju w misce jakoś nie ubywa wiec wyciek znikomy.
Patrząc z boku może być miska olejowa (ale dziwne że wyciek propaguje do góry) lub uszczelniacz na wale.





W każdym razie będę dzwonił na serwis i na gwarancji niech dumają co to może być.

Offline bartwiatr

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Marzec 2017, 07:57:29 »
Witam

Problem może być uszczelniacz  wałka skrzyni , stąd pojawienie się  wycieków na misce olejowej. Miałem ten sam problem i na trasie doszło ślizgające się sprzęgło , olej z skrzyni biegów poprzez wadliwy uszczelniacz wałka skrzyni przedostawał się na tarcze sprzęgła. Po przebojach w ASO w Poznaniu usterka naprawiona na gwarancji. Więcej w temacie " ślizgające sprzęgło".

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Marzec 2017, 21:28:41 »
Jestem po wizycie w ASO. Miska z blokiem została umyta i mam się zgłosić za około miesiąc na ponowne oględziny.
Serwis wykluczył wyciek z uszczelniacza wału, podejrzewają wyciek na rogu miski olejowej.

Jak problem powróci będzie demontaż miski, ponowne należnie silikonu plus wymiana oleju.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Marzec 2017, 22:07:03 »
u mnie tez się pociła (13tys przebiegu) kilka śrub miski było luźnych, dokręciłem wszystkie i po problemie

Offline gall_anonim3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
Uszczelnienie miski olejowej a częste wypalanie PDF
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Maj 2017, 20:49:12 »
Cześć.
Mam usuwany wyciek (a właściwie zapocenie) pomiędzy miską olejową a silnikiem (ponoć nie ma tam uszczelki tylko jest warstwa sylikonu). Oczywiście cały olej musi zostać spuszczony. Warsztat który to robi twierdzi, że nie trzeba wymieniać filtra i oleju gdyż było to robione 5000 km temu podczas przeglądu. W necie przeczytałem, żeby bezwzględnie należy zalać nowy olej i wymienić filtr. Też mi się tak wydawało ale z drugiej strony być może po 5kkm oleju nie trzeba wymieniać? Dajcie znać co o tym sądzicie?
Dzięki!

Offline gall_anonim3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Czerwiec 2017, 13:43:58 »
O i wyciek usunięty - jednak po tej operacji pojawił się problem. Mianowicie po odebraniu auta z ASO zaczęło się częste wypalanie filtra DPF!! Wcześniej one miało miejsce co około 250-350 km (zależnie czy miasto czy trasa) a teraz co 80-100km :/ Nie mam pojęcia dlaczego tak nagle to się zagęściło ale po naprawie zauważyłem nowy wyciek oleju na rurce biegnącej pod miską olejową, która łączy się z przewodem gumowym idącym pod zderzak (po lewej stronie). Pewnie przy naprawie odgięli tą metalową rurę aby ściągnąć miskę i połączenie z gumą zaczęło ciec. Jeżeli nawet jest to (jak podejrzewam) chłodnica oleju to nie bardzo wiem czy może mieć to wpływ na 3 razy częstsze wypalanie DPF - od naprawy przejechałem prawie 500km (300km drogi krajowe i prawie 200km autostrady) a DPF ciągle co 80-100km się wypala. Dodam, że wypalanie przebiega jak zawsze i kończy się sukcesem po kilkunastu kilometrach - nie zostało ani razu przerwane, nie świeci się czy mruga żadna kontrolka.
Ma ktoś pomysł co mogło zawinić bo w tak nagły spadek 'pojemności' filtra DPF coś nie wierzę?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Czerwiec 2017, 15:35:35 »
Kumpel, wprawdzie w BMW miał podobnie. Przyczyna był jakiś czujnik w filtrze. Może przypadkowo go rozłączyli albo nie spieli poprawnie? Warto sprawdzic. Chyba ze usterka to faktycznie zbieg okoliczności...

Offline gall_anonim3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Czerwiec 2017, 14:16:07 »
Po sprawdzeniu w ASO niby wszystko jest OK - w filtrze było 16g sadzy (czy popiołów) i po wypaleniu spadło do 9g. Nie wiem czy to dużo czy mało (jeżeli ktoś ma wiedzę na ten temat to b. proszę o info) ale dziwi mnie to że nagle wzrosła częstotliwość wypalenia filtra po uszczelnieniu miski. Zobaczymy jak będzie teraz...
Pozdrawiam!

Offline Krzychu73

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Czerwiec 2017, 20:44:59 »
Cytat: "gall_anonim3"
po naprawie zauważyłem nowy wyciek oleju na rurce biegnącej pod miską olejową, która łączy się z przewodem gumowym idącym pod zderzak (po lewej stronie). Pewnie przy naprawie odgięli tą metalową rurę aby ściągnąć miskę i połączenie z gumą zaczęło ciec


Tą rurką turbina pcha powietrze do intercoolera , więc jeśli tam sączy Ci się olej to znaczy ,że turbo
puszcza olej. Filtr na pewno by  się częściej wypalał gdyby stan turba pogorszył się w ostatnim czasie,
ale równie dobrze mogło być tak ,że opaska na połączeniu miała luz i część oleju była wypychana poza obieg( rozchlapywała się po misce silniku), a teraz po dociągnięciu opaski jest spalana.Albo może być
tak że właśnie nie dokręcili tej opaski i masz za słabe doładowanie,ale na tyle że nie wywala checka.
Małe ilości oleju to puszcza praktycznie każde używane turbo., ale należało by przejrzeć co jest przyczyną.

Offline gall_anonim3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30 GD] Mokra miska olejowa
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Czerwiec 2017, 08:01:16 »
Dzięki za podpowiedź ale wydaje mi się że tą rurkę 'ruszyli' ściągając miskę olejową aby ją uszczelnić i wówczas zaczęła pocić się olejem (jak wcześniej znalazłem wyciek oleju pod miską to na tej rurce nic nie było). Sprawdzili w ASO wszystko pod komputerem i nie stwierdzili żadnych nieprawidłowości poza 16g sadzy w filtrze, który dopalili do niecałych 9g. Aczkolwiek jeżeli to jest rura od chłodnicy powietrza to skąd tam się wziął cieknący olej? Jedynie tak jak piszesz - przez turbo. Mam jeszcze 2 lata gwarancji więc zobaczymy co się z tym będzie działo, bo nie wiem co mógłbym jeszcze zrobić skoro ASO nie widzi problemu...