Dzięki za pomoc i informacje. Sprawdziłem silniczek i wartości rezystancji mieszczą się w podanym zakresie. Zastanawiam się jeszcze czy może część mechaniczna silniczka jest uszkodzona i ona powoduje te dolegliwości.
Muszę szukać w takim razie chyba dalej usterki. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny. W międzyczasie prześledzę forum czy ktoś może nie miał podobnej przypadłości.
[ Dodano: 2017-03-15, 22:19 ]Odświeżam temat
Podpiąłem samochód do kompa diagnostycznego i wyskoczyły następujące błędy:
Silnik
P0016 - Crankshaft Position- Camshaft Position Correlation - Bank 1 Sensor A
- Permanent
Widziałem już trochę tematów na forum, rozumiem, że w pierwszej kolejności sprawdzić czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Chociaż podejrzewam, że winny jest pewnie naciągnięty / przestawiony łańcuch rozrządu - taki problem też dość często pojawiał się na forum.
kosmos2011, czy może dane kontrolne odnośnie tych dwóch czujników ? W poście wyżej wrzuciłeś takie odnośnie silniczka krokowego, dlatego pytam
i ewentualnie czy orientujesz się czy również w przypadku tych czujników w oyodo pakowany jest oryginał ? jakieś numery? dzięki z góry za info
P1505 - Idle speed control actuator opening circuit open
- Intermittent
P1507 - Idle speed control actuator closing circuit open
- Intermittent
Te błędy podejrzewam, że wyskoczyły w momencie, gdy odpinałem silniczek krokowy, chociaż pewności do końca nie ma.
Oprócz tego mam jeszcze parę innych błędów, między innymi od kontrolek air bagów, ale to nie priorytet.
Jest jeszcze taki błąd. Sonda lambda ?
P0164 - O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 3)
Biorę się za wertowanie forum pod kątem błędu P0016.
EDIT: widzę, że na forum nie ma wyników wyszukiwania odnośnie tego błędu. Znalazłem wątek na forum Ceeda, no i w większości przypadków rozrząd....
http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=7296Jeżeli ktoś ma wiedzę, czy czujniki położenia wału są takie same w wersji 1.4 109 KM i 1.4 90 KM to proszę o informację.
Pozdrawiam
Michał