Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu.
[ 2015-04-10 ]
Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące. Silnik jest notorycznie zalewany i dla tego nie odpala na dotyk. W załączeniu zdjęcie którędy dostaje się paliwo do kolektora z zaznaczeniem na żółto. Regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej do wymiany.
[ 2015-05-16 ]
Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej silnik chodzi jak nowy.
A teraz prośba o wskazówki,
Po wymianie na nowy oryginalny regulator ciśnienia paliwa (35301-22032) na listwie wtryskowej wszystko grało idealnie (odpalanie, obroty, brak zalewania silnika, jazda na LPG itp) jednak po przejechaniu ok. 4.000km od maja 2015 do lutego 2017 regulator ponownie przepuszcza paliwo i zalewa kolektor dolotowy (wrócił problem zalewania silnika paliwem i trudności w odpalaniu). Muszę kupić nowy regulator. Odnoszę wrażenie, że jazda na LPG, brak zużycia benzyny i wysokie ciśnienie paliwa uszkadza membranę w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i powoduje przedostawanie się paliwa do kolektora dolotowego przez rurkę podciśnienia sterowania regulatorem. Po odpięciu rurki podciśnienia wylewa się paliwo przez regulator.
Sam. Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, G4EK.
Mam instalację gazową II generacji z instalacją Lovato Autogas na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI. (zdj powyżej)
Przy jeździe na LPG pompka paliwa w zbiorniku cały czas trzyma ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i chyba cały czas pompuje paliwo. Zauważyłem, że od momentu uszkodzenia membrany regulatora (zalewania silnika przy odpalaniu) pali mniej gazu, czyli silnik dostaje jednocześnie LPG i benzynę przez rurkę podciśnieniową regulatora.
Należałoby na czas jazdy na LPG wyłączać pompę paliwa w zbiorniku.
Jak to zrobić? Czy ta instalacja gazowa ma taką opcję (kwestia odpowiedniego podłączenia)?