Witam
Posiadam Santa Fe z 2001r z silnikiem 2.0B+Gaz i mam problem z silnikiem krokowym(tak myślę). Generalnie auto pali i jeździ ale drażniące jest to, że ma wysokie obroty zaraz po uruchomieniu- ok 2000-2200. W temperaturach niskich, np -10 chwile po uruchomieniu słychać takie dziwne zgrzytanie z okolic silniczka krokowego. Nawet dziś przy ok +3st było to słychać. Wcześniej tak się nie działo. Moje pytanie czy powinno tak się z nim dziać? W załączniku dodaje zdjęcie zdemontowanego. Czy szczelina która jest pokazana na zdjęciu powinna być taka duża? Ok 3mm? Jak można go sprawdzić w domowych warunkach? Mam miernik i akumulator?
Dodam, że po rozgrzaniu z dużych obrotów schodzi na małe, ok 800-850 i wtedy poszarpuje, czasami ma obroty ok 1000. Często potrafią falować. Dodatkowo gdy podczas jazdy gwałtownie wcisnę sprzęgło i puszczę gaz obroty zchodzą dopiero po chwili.
Co było wymienione: świece, przewody, czujnik MAP Sensor, oczywiście filtr paliwa, powietrza. Doszukiwać się wad w krokowym?
Czy może szuka winy w czymś innym? Zastanawia mnie najbardziej to zgrzytanie przy odpalaniu zimnego oraz tak szczelina.