Forum > Santa Fe SM
Zwiekszenie mocy silnika ale nie Chip Tuning Box
Shadows:
Silnik podrasowany na pewno ulegnie szybszemu zużyciu i będzie bardziej podatny na usterki turbosprężarek, DPFa, wtrysków, sprzęgła, skrzyni i innych elementów obliczonych do takiej a nie innej mocy.
Chodzi o koszty produkcji, dlatego do 2.0 daje się część słabszą, inaczej zaprojektowaną niż w przypadku np 2.7.
Jeżeli szybsze zużycie silnika nie przeraża to następnym krokiem jest wyszukanie warsztatu, który wie co robi, niestety w PL nie ma ich zbyt wiele, większość to firemki założone przez zwykłych mechaników. Należy też pamiętać o częstszych wymianach np oleju.
Jeżeli masz więcej niż 100k na liczniku to renomowany warsztat nie podejmie się takiej modyfikacji lub poinformuje Cię o konsekwencjach.
Boxy nie mają większego sensu bo zysk mocy jest symboliczny, najczęściej nieodczuwalny.
Przed takim tunningiem warto poczytać specjalistyczne raporty, opinie bo często jest to wdepnięciem w bagno :)
Ericsson:
Ale te auta wysepowaly tez z silnikiem 2.0 tylko chyba 136 KM tak wiec czy to ten sam silnik z inna mapa czy tez calkiem inny?
Shadows:
D4EA 113KM CRDi
D4EA 125KM CRDi VGT - turbina ze zmienną geometrią
Info z forumowej bazy http://hyundaiklub.pl/forum/baza_silnikow.php i http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=3987#3987
http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=64468
Na pewno zdarzały się takie same silniki, np w VW - te miały spory zapas mocy, można było dokonać upgrade bez ryzyka nawet w ASO, kosztowało to ok 8 tysięcy.
Ericsson:
No nic rozpytam tu i tam, i sie zobaczy. Nie chce nic na sile ale mysle że te 10-15KM
nie powinno zawazyc na zywotnosci silnika, tym bardziej ze moje przebiegi tym autem to 6-7 tys rocznie. Ale nic na sile.
Dziekuje za odpowiedzi :-D
Shadows:
10-15 daje zwykły box, przez wielu uważany za bezpieczniejszy. Pytanie czy warto wydawać pieniądze dla tak niewielkiej korzyści?
Nawigacja
[#] Następna strona