Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza  (Przeczytany 22195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« dnia: 24 Luty 2012, 23:10:03 »
Witam, jestem nowym kierowcą, dopiero zdobywam doświadczenie, mam pytanko w prawie Hyundai i20, chodzi mi o obroty przy zmienianiu biegów, wq tempomatu biegi mam zmieniac przy 1,8tys obrotów do 2tys obrotów, czy to prawidlowa wartosc?? Pytam sie bo jak jezdzilem Fiat Grande Punto to tam przy 2,5tys obrotów dopiero sie zmienialo, no ale wiadomo auto autowi nie rowne,


Czy w Hyundai w wersji Classic Plus sa nadkola w tylnich kolach? Mam tylko z przodu, a podczas jazdy strasznie irytuje dzwiek uderzanych kamieni itd
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 12:47:48 przez Brt »

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Luty 2012, 23:19:48 »
Cytat: "rafcio007"
biegi mam zmieniac przy 1,8tys obrotów do 2tys obrotów


Czysto teoretycznie. Jedynie pod warunkiem bardzo delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu co nie ma odzwierciedlenia podczas codziennej eksploatacji auta. Najlepiej korzystać z poziomu 2.5 tys. obrotów. Co do nadkoli- do najnowszych konstrukcji aut pełne plastikowe nadkola takie jak były dawniej są niedostępne. Można zakupić nadkola cząstkowe. Po prostu nie ma ich jak przymocować ze względu na konstrukcję profilu błotnika.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Luty 2012, 23:44:49 »
ciezko jest utrzymac 2 tys obrotow, tym bardziej ze pedal gazu jest bardzo czuly :)

Dziekuje za odpowiedz

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Luty 2012, 08:17:00 »
Wskazania komputera pokładowego w i20 - z pewnością nie sprzyjają dynamicznej jeździe. Ja w swojej i20 zmieniam biegi około 2500 obrotów - staram sie również szybciej rozpedzic pojazd i później utrzymywac stałą prędkość a nie pooowoooli dobijać np. do 90 (oczywiscie gazowanie w miescie od swiateł do swiateł nie ma sensu).

Pozdrawiam

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Luty 2012, 16:46:22 »
jeszcze mam pytanko, przy jakiej predkosci na V biegu autko pali teoretycznie najmniej?? 80-90km/h???

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Luty 2012, 01:19:06 »
Zapewne bedzie to prędkosc w podanym przez Ciebie przedziale. U mnie najmnijsze spalanie z reguły osiagam w tym przedziale.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Luty 2012, 23:16:36 »
Witam, mam pytanie jak to jest z tym docieraniem auta?? Mam zrobione 350km, niestety, czesto potrafilem przegazowac na 1, nie moglem przyzwyczaic sie do pedalu gazu bardzo czuly, na co zwracac uwage?? Czy stosowac sie do jakis specjalnych wymogow??

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Luty 2012, 08:55:02 »
W instrukcji obsługi do i20 w rozdziale 1/5 masz podaną procedurę docierania pojazdu. Obroty między 2000 - 4000 tysiące, stosunkowo częsta zmiana prędkości obrotowej, "delikatne" hamowanie, na biegu jałowym auto powinno pracować nie dłużej niż 3 minuty...i to wszystko przez 1000 km. Z drugiej strony nie sądzę by jakieś niewielkie odstepstwa od podanych zasad mialy zgubny wpływ na samochód.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Luty 2012, 11:12:24 »
dziekuje za odpowiedz, staram się stosować do tych zaleceń,  mam pytanie odnosnie jazdy, jade np 60km/h  na 4 biegu srodkowym pasem, dojezdzam do prawego pasa, wrzucam na luz i tak sie tocze az do skretu w prawo chodzilo mi o prawo nie lewo :), i wtedy przed skretem wrzucam 2 bieg z luzu, czy mozna tak robic?? czy lepiej jak dojezdzam zmieniac biegi, 4,3,2??

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Luty 2012, 13:46:59 »
W nowych silnikach jazda na luzie nie ma już raczej ekonomicznego uzasadnienia w sumie lepiej zwalniać na biegu. Co zaś się tyczy redukcji to ze spokojem o dwa biegi możesz zredukować pod warunkiem nie przeginania z obrotami - oczywiście jeśli gazujesz na 4 i masz 6 tys obrotów i zredukujesz do 2  to na pewno będzie "nieprzyjemne zdziwienie". Ja redukuję tak by po zmianie biegu na niższy nie przekroczyć 3,5 tys obrotów.

Dwójkę, możesz wrzucać z luzu ze spokojem pod warunkiem przestrzegania powyższych zasad.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Luty 2012, 18:33:12 »
dziekuje bardzo za porady, a jeszcze mam pytanie w sprawie spalania, wiem  ze autko się dociera, ale obecnie przejechalem 365km, z tego 150km trasa, reszta krótkie trasy po miescie 5-8km, z włączonym ogrzewaniem i radiem, bak paliwa był pełny, obecnie strzalka poziomu paliwa  wisi na przedostatniej kresce, ta przed rezerwa, czy to w miare wynik?? Dodam,  że popelniam jeszcze bledy, potrafię przygazowac itd

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Luty 2012, 19:55:44 »
Jakie spalanie wskazuje komputer? Zakładam, ze w granicach 7,5. Biorac pod uwagę ostatanie temperatury to trzymasz się w granicach normy.  

W mieszanym cyklu dodaj 1 litr do tego co podaje producent :-P  i po 2-3 baku i wyczuciu samochodu powinieneś zejsc do 6.2-6.5 litra (mozna zejsc i ponizej 6 ale wtedy z pedalem gazu trzeba obchodzic sie jak z jajkiem). W cyklu miejskim spalisz jakies 0,5 litra więcej.

Jesli chcesz sie pozytywnie rozczarowac:) wyjedz hultajem w dłuższą trasę - jadac przepisowo z silniczkiem 1.2 spokojnie powinienes zejsc ponizej 5 litrow.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Luty 2012, 14:27:38 »
wlasnie boje sie ze spalanie wynosi w granicach 9 litrów, z tego 70%czasu miasto,  ale czesto stoje w korkach, przegazowuje  itd, chociaż to wartość wzieta na oko, liczylem tak ze zbiornik byl pelen, a zostala 1/4 paliwa, czyli zuzylem 33litry na 370km co daje  9 litrów. Oczywiscie to tylko teoretycznie.

Niestety w wersji Classic Plus komputer nie pokazuje spalania, jedynie przejechana odleglosc, czas i godz i temp na zewnatrz :)


W piątek zaleje do pełna i pojadę w trasę okolo 130km. Sprawdze wtedy ile wynosi spalanie.

I zauwazylem ze czasami nie wchodzi bieg wsteczny, trzeba odpuscic sprzeglo i za 2 razem dopiero łapie. Poobserwuje do pon wsteczny, jak tak dalej bedzie zglosze sie do ASO.

el capitan

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Luty 2012, 17:11:28 »
Jelsi kwitniesz w korkach to ze spokojem - moze i byc w granicach tych 9. Pamietaj też , że masz zimówki a na nich spalanie tez będzie nieco wieksze niż na letnich.

Co do wstecznego to nie jestes pierwszą narzekającą na  niego osobą. Jeśli postarasz się go wrzucac na spokojnie z luzu to powinno raczej bezbłędnie wskakiwać. Wiadomo czasem cos nie zatrybi ale jesli zdarza sie to bardzo rzadko to da sie przezyc.

rafcio007

  • Gość
[i20 PB] Hyundai i20 pare pytań nowicjusza
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Luty 2012, 17:30:43 »
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź, problem właśnie z tym wstecznym ze z luzu potrafi nie łapać, muszę puścić sprzęgło i jeszcze raz próbować, za 2 razem wchodzi bieg wsteczny. Jeśli dalej tak będzie skocze do ASO w ramach gwarancji niech sprawdzą to :)