Tak to wygląda, wczoraj sprawdzona kompresja - jest - więc wygląda że głowica cała.
Dwie świece słabo iskrzą, jedna zaolejona (4 cylinder).
Dzisiaj pewnie się wyjaśni, napiszę potem na czym stanęło.
[ Dodano: 2017-02-08, 08:56 ]
Ok, jest jakiś progres.
Kompresja jest zarówno na zimnym jak i nagrzanym silniku.
Zimny silnik po skasowaniu błędu chodzi równo.
Po nagrzaniu wywala błąd czujnika położenia wałka rozrządu, silnik wchodzi w tryb awaryjny, brak mocy.
Czujnik zamówiony, dzisiaj będzie wymiana.
Mam nadzieję że to rozwiąże problem.
[ Dodano: 2017-02-09, 18:07 ]
Witam ponownie,
Czwarty dzień u mechanika i jest co następuje:
- Następnego dnia po odstawieniu do mechanika i sprawdzeniu kompresji rano auto odpaliło normalnie i silnik pracował cicho i równo. Po nagrzaniu silnik stracił moc i zaczął rzegotać i nierówno pracować. Kompresja na zimnym i nagrzanym ok. Podłączony komputer wykazał błąd czujnika położenia wału korbowego. Silnik zaczął gasnąć po chwili pracy co wcześniej nie miało miejsca.
- Wymieniony czujnik położenia wału korbowego. Stary czujnik wygląda jakby były lekko przypalone styki, stąd podejrzenie że wymiana czujnika pomoże. Po wymianie auto nie odpala w ogóle. Zainstalowanie starego czujnika nic nie zmienia, auto nadal nie odpala. Są nowe świece, jest iskra, jest paliwo, kręci rozrusznik, auto nie odpala.
Jutro rano będzie kolejne podpięcie komputera, może dowiemy się czegoś nowego. Jedyny pomysł jaki mam to IFS - zanim nastąpiła poniedziałkowa awaria przez kilka dni wariował czasem obrotomierz - przerabiałem ten czujnik w Mitsubishi Carisma i objawy były identyczne a wypięcie go skutkowało przerwą w obwodzie i niemożliwością odpalenia silnika. Zamawiam dzisiaj używkę.
Czy ktokolwiek miał podobny problem lub ma jakiś pomysł na jego rozwiązanie?
Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd rozdzielania zapłonów. Utwierdza mnie to w przekonaniu że problem leży w czujniku IFS J5T (zamówiony, będzie w poniedziałek). Martwi mnie jedynie to że auto w ogóle nie pali - spodziewałbym się raczej nierównej pracy silnika. Rezystancja między 3 i 4 pinem czujnika 0.1ohm, czyli w porządku wg instrukcji serwisowej. Mam nadzieję że po prostu padł kompletnie i wymiana pomoże...
[ Dodano: 2017-02-14, 13:19 ]
Witam ponownie,
Auto tydzień u mechanika i bez zmian.
Wymieniona jedna cewka - miała przebicie, świece, czujnik położenia wału korbowego i auto nie pali.
Paliwo pompuje, bez świec - śmierdzi benzyną, ze świecami - świece mokre od benzyny.
Iskra jest, wyciągnięte świece na cewkach i kablach iskrzą ładnie.
Rozrząd pięknie się schodzi.
Po OBD2 brak jakichkolwiek błędów.
A auto nie odpala.
Nie mam już pomysłu.
Czy czujnik wału wymaga adaptacji po zamontowaniu nowego?
Mechanik podejrzewa że to sterownik.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze można sprawdzić?