Forum > i30 GD

zaparowane reflektory Hyundai i30 GD - PROBLEM CZY "TEN

<< < (8/9) > >>

robaszek127:
Paruje albo klosz na styku z obudową puszcza wilgoć. Lub z tyłu odpowietrznik się zatkał. Zła wiadomość jest taka, że jak ledy złapią wilgoć to szybko padają.

borys1966:
no więc tak po zdjęciu nadkola nie odkręcimy halogena jest zamocowany na 4 śrubach . 3 śruby idzie jakoś odkręcić ale 4 jest u góry i nie ma jak dojść ręką.

Też miałem dylemat co robić ale zmusiła mnie do tego chłodnica która pękła.
naprawdę nie ma w tym nic trudnego . Odkręcamy dwie śruby w nadkolu które mocują zderzak ,możemy wyjąć kołki i odgiąć nadkole. Z pod maski od góry wyjmujemy kołki plastikowe chyba 6 są widoczne bardzo dobrze . Ja musiałem jeszcze odkręcić śruby mocujące dolną osłonę i tu był problem bo 3 śruby się urwały ( konieczne było rozwiercanie i gwintowanie śruby są utwardzone chyba 8,8  twardość ) Ale do zdjęcia zderzaka ta czynność chyba nie jest konieczna.
Chwytamy zderzak palcami obok błotnika i delikatnie ciągniemy zaczepy będą po kolei puszczać.
Dobrze jest mieć drugą osobę żeby trzymała zderzak z przeciwnej strony. Teraz mamy swobodny dostęp do halogena . U mnie był pęknięty od góry i woda się wlewała do środka . Pęknięcie zakleiłem poxipolem i z obydwóch stron zasmarowałem czarnym silikonem. Poza tym odkleiłem szybkę halogena i wkleiłem ją od nowa .
W środku halogena jest płytka elektroniczna z całym układem sterującym diodami to wszystko jest na radiatorze aluminiowym który w połączeniu z wodą pokrył się białym nalotem. Wszystko starannie i delikatnie oczyściłem i odkamieniłem . Ważne jest to że każdy element halogena można rozkręcić .
I to chyba na tyle . Składamy w odwrotnej kolejności .

RafałTczew:
Witam. Niestety po wyjęciu reflektora i osuszeniu listwa LED nie odpaliła.  Czy macie jakieś namiary do używanych części. Allegro i OLX totalna lipa. Pozdrawiam

borys1966:
Czy rozkleiłeś szkło halogena ? Inaczej nie dostaniesz się do środka żeby wyczyścić reflektor. Tak jak pisałem cała listwa led sterownik i aluminiowy radiator można rozkręcić na osobne części i dokładnie wyczyścić. W dłuższym kontakcie z wodą i prawdopodobnie solą z drogi wszystkie elementy pokrywają się białym nalotem, również płytka sterownika i wtyczki w środku . To są bardzo małe piny i jak są zasolone to nie przewodzą prądu .
Do tego jednak musisz rozkleić klosz. Inaczej nie wyczyścisz tego . Ja kupiłem jeszcze specjalny klej do klejenia kloszy i potem wszystko skleiłem na nowo.
Miałem porobione zdjęcia tego ale niestety już wszystko usunąłem z telefonu .
Co do kupienia to chyba tylko z allegro można kupić z urwanym uchwytem i przełożyć środek.
Pytałem w ASO to powiedzieli mi jakąś chorą cene  kilka stówek  za sztukę .

OLI:
Poszukaj w okolicy firmy modyfikującej lampy albo wyślij gdzieś. Ja mam zmodyfikowane lampy bo też mi jedna padła. Można to w miare prosto ogarnąć z tego co pamiętam. Na wyjściu jest 36v czyli potrzebny regulowany układ step-up który podnosi napięcie z 12v a jak troche pokombinujesz kilka diod, przekaźnik to można z tego postojówki zrobić  :mrgreen:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/f64ef084b5b1fd17

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej