Czy ktoś może precyzyjnie opisać jak i kiedy następuje wypalanie filtra DPF, w serwisie uzyskałem dwie sprzeczne informacje jedną żeby co 500 km przegonić auto na trasie drugą że spokojnie można jeździć 1000 km i więcej ?
Mam przejechane prawie 1800 km i nie wypalałem jeszcze filtra jeżdżę głównie po mieście, pojechałem raz w trasę i mimo utrzymywania obrotów pomiędzy 2000-2500 przez 15 minut nie nastąpiło wypalanie filtra.
DPF dopoki nie jest zapchany to nie daje znaku życia

Z moich obserwacji ~25 kkm, jeżeli podczas jazdy zwolnisz pedal gazu tak aby nastapilo hamowanie silnikiem to jezeli chwilowe spalanie będzie rozne od zera to znaczy ze DPF sie wypala. Po zakonczeniu wypalania chwilowe spalanie bedzie wynosic 0 w takich samych warunkach.
Z tego co mi w serwisie opowiadali, to DPF ma kilka trybow i dopuki sie nie zapcha to wypalanie nie powinno byc zauwazalne, chyba ze wejdzie w tryb awaryjny.
Kiedys tak sie zlozylo ze w jednym miesiacu byla jazda ok 1500 km tylko po miescie i to nie spowodowalo problemow. Ale auto jest jeszcze nowe.
powodzenia
Andrzej