Autor Wątek: pytanko o prędkość/obroty  (Przeczytany 4025 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kurtz

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« dnia: 06 Wrzesień 2008, 19:10:33 »
pytanko laika,

mam accenta 1,5 kat z 96r. (65KW)

czy mógłby mi ktoś naświetlić jedną sprawę:

jaka jest najbardzej ekonomiczna/optymalna jazda na poszczególnych biegach, jesli chodzi o prędkość/obroty?
i przy jakich obrotach jest największa moc autka???

Vex

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Wrzesień 2008, 00:11:45 »
Podobnie jak w innych samochodach. Odpowiednio 20, 40, 60, 80 i piatka 100 do 120 km/h zapewni Ci ekonomiczna jazde.
Moc maksymalna osiagana bedzie zapewne przy 5500 rpm.

Witek

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Wrzesień 2008, 09:48:58 »
Ekonomiczna jazda to 5 przy 80 i ciagla jazda ta 80siatka, a piatka i 100-120 to raczej optymalna predkosc - juz nie ekonomiczna :)

Vex

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Wrzesień 2008, 10:00:30 »
Cytat: "Witek"
Ekonomiczna jazda to 5 przy 80 i ciagla jazda ta 80siatka, a piatka i 100-120 to raczej optymalna predkosc - juz nie ekonomiczna :)


Bez przesadyzmu. Ekonomiczna jazda z predkoscia jak wspomnialem zapewni w trasie spalanie na poziomie 6l (lub z malym haczykiem) dla tego silnila, o ile wszystko jest ok.

kurtz

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Wrzesień 2008, 10:03:52 »
a jakie są konsekwencje jazdy w przedziale 1500-2000 rpm ???
wtedy jest mniejsze spalanie, czy nie bardzo, bo silnik ma zbyt ciężko ?

Witek

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Wrzesień 2008, 10:22:03 »
Cytuj
Ekonomiczna jazda z predkoscia jak wspomnialem zapewni w trasie spalanie na poziomie 6l


No pewnie tak :) ale jesli chodzi o ekonomie, to mozna ekonomiczniej jezdzic ;p

Cytuj
a jakie są konsekwencje jazdy w przedziale 1500-2000 rpm


W zasadzie żadne, ale silnik tez czasami potrzebuje wyzszych obrotow, wiec od czasu do czasu warto troszke przycisnac, przy malych obrotach zawory bedzie trzeba czesciej regulowac, zreszta slychac nawet, kiedy silnik sie meczy (jak ma za niskie obroty).

Vex

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Wrzesień 2008, 11:09:02 »
Cytat: "Witek"

No pewnie tak :) ale jesli chodzi o ekonomie, to mozna ekonomiczniej jezdzic ;p


Pewnie ze mozna. 80 km/h wydaje sie predkoscia idealna. Ja mialem na mysli wariant moim zdaniem realno-praktyczny.

Cytuj
a jakie są konsekwencje jazdy w przedziale 1500-2000 rpm


Cytuj
W zasadzie żadne, ale silnik tez czasami potrzebuje wyzszych obrotow, wiec od czasu do czasu warto troszke przycisnac, przy malych obrotach zawory bedzie trzeba czesciej regulowac, zreszta slychac nawet, kiedy silnik sie meczy (jak ma za niskie obroty).


Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Urywanie 0,1l nie ma sensu. Spokojnie w tym silniku do 3100 rpm mozesz jezdzic delikatnie operujac gazu i bedzie ekonomicznie a silnik nie bedzie przeklinal. Zejsc do niskich obrotow i jechac ze stala preedkoscia to jeszce ok, ale rozprzedzajac sie to juz wiekszy wysilek dla silnika.

kurtz

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Wrzesień 2008, 11:16:43 »
a to jeszcz spytam o konsekwencje jazdy w przedziale 5000-6000 rpm ? domyślam się, że taka jazda drastycznie skraca żywotność silnika, ale możecie napisać coś więcej?
jakie jest wtedy spalanie?

Hants

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Wrzesień 2008, 11:28:47 »
Cytat: "Vex"
Spokojnie w tym silniku do 3100 rpm mozesz jezdzic delikatnie operujac gazu i bedzie ekonomicznie a silnik nie bedzie przeklinal.


Jest potezna roznica w spalaniu pomiedzy 3100 a 2500. O komforcie jazdy juz nie wspominajac.

wlad

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Wrzesień 2008, 12:15:58 »
Cytat: "Hants"
est potezna roznica w spalaniu pomiedzy 3100 a 2500. O komforcie jazdy juz nie wspominajac.

w accencie az takiej roznicy chyba nie ma.jezdzac z przepisowymi 110km/h na autostradach mialem wlasnie 3 tys.na obrotomierzu i spalanie ok.6l/100km.jadac raz jeden 60mph[a bylo to 2,5tys. ]spalanie wyszlo ok. 5,4l/100km. z kolei jadac w polsce autostrada 130km/h[3,5tys] spalanie bylo ok.6,8l/100km.wszystko to z 2 osobami na pokladzie + nieco bagazu.
a co do komfortu-to wlasnie 3 tys.obrotow to gorna granica ,przy ktorej przy rownomiernej jezdzie jedzie sie b.przyjemnie.

szumi

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Wrzesień 2008, 14:29:41 »
Witam, jakie macie obr. silnika na 5 biegu przy 100 chodzi tu o silnik 1,5 accent I ?? Albo podajcie jakieś inne prędkości dla danych obrotów może być i 4 bieg. Dodam ,że u mnie jest tak : 4 bieg 2 tys.obr 55km/h 5bieg 2tys. 65km/h 5 bieg 3tys i jest 100km/h .

e-gen

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Wrzesień 2008, 12:25:27 »
V bieg:
3 tys = 100 km/h
2.5 tys = 90 km/h

Łukasz

  • Gość
pytanko o prędkość/obroty
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Wrzesień 2008, 23:48:39 »
Cytat: "kurtz"
przy jakich obrotach jest największa moc autka???


Możesz to sprawdzić na hamowni - będziesz miał 100% pewności.