Objawy:
Po przekręceniu kluczyka w pozycję start słychać pod maską "klik" od cewki automatu rozrusznika, a sam silnik nie kręci. Kontrolki nie przygasają (przygasanie oznacza akumulator) świecą się normalnym światłem.
Naprawa:
Okazało się że zgniła miedziana plecionka (na zdjęciu jej brak zaznaczony strzałką). Po mimo dość sporej grubości 17 lat dało o sobie znać. Przez plecionkę jest dostarczany plus (masa jest dostarczana przez obudowę rozrusznika) do szczotek silnika rozrusznika. Sam rozrusznik jest mocowany dwiema śrubami do który dostęp jest od komory silnika na wysokości przedniej grodzi nadwozia po zdemontowaniu obudowy filtra powietrza.
Części:
Oryginalny rozrusznik to marka Valeo o numerze 36100-21740 wymiennie na 36100-22805, 36100-22800, 36100-26810, 36100-11150.
Wyżej wymienione modele były montowane w silnikach G4EB (1,5 SOHC), G4EE (1,4 DOHC), G4ED (1,6 DOHC), G4EH (1,3 SOHC) w modelach: Accent LC, Accent X3, Accent MC, Getz, Matrix, Coupe RD2, Coupe GK, Elantra XD, Lantra J2, Kia Rio II, Kia Cerato,
Dobre rady:
Przy szukaniu części używanej trzeba kierować się rocznikiem auta z którego pochodzi, przebiegiem i stanem wizualnym ( ilość korozji i utrata fabrycznego zabezpieczenia przed korozją).
.
.