Autor Wątek: [i40 VF] Regulacja zaworów  (Przeczytany 9910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Regulacja zaworów
« dnia: 06 Styczeń 2017, 00:10:08 »
Nie znalazłem tematu odnoszącego się do tego silnika, w razie czego z góry przepraszam...


Panie i Panowie, jak to jest z regulacją luzów zaworowych i jakie są objawy? Ja mam 176 tys km przebiegu i silnik chodzi trochę nierówno na zimnym. Po rozgrzaniu wszystko git, aczkolwiek wydaje mi się, że chodzi troszkę głośniej niż kiedyś. Czy w tym silniku zawory się reguluje mechanicznie, czy odbywa się to samoistnie poprzez magiczne siły drzemiące sobie gdzieś na wałku rozrządu czy tam innym wałku gdziekolwiek on się nie znajduje... ;)

Czuwaj!


Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Styczeń 2017, 00:05:01 »
A orientujesz się jaki jest średni koszt takiej zabawy?

I jeszcze jedno: Czy w i40-tce są świece irydowe czy zwykłe?

mati12215

  • Gość
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Styczeń 2017, 11:16:44 »
W moim aucie od pewnego czasu słyszę lekkie pukanie gdy dodaje gazu. Jest to miedzy 2-3 tys obrotów. Chciałem zapytac czy da rade to ustawić "ręcznie" czy trzeba wymienic wszystkie? Podobno to zawór ale nie wiem który.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Styczeń 2017, 17:38:34 »
Świece są irydowe o numerze 18846-10060 w opakowani NGK SILZKR6B-10E.

http://www.sklep-kia.pl/swieca-zaplonowa-carens-iv-ceed-iii-soul-11-sportage-iv-i30-ii-i40-ix35-i-ii-veloster-p-2836.html

W silniku G4KC regulacja luzów zaworowych też odbywa się poprzez wymianę popychaczy reszta jak w poście #2 tego tematu.

mati12215

  • Gość
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Styczeń 2017, 23:38:13 »
Może wie ktos jaki to koszt?

Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Styczeń 2017, 00:06:51 »
Dodano: 2017-01-10, 00:06
Pytałem dzisiaj w ASO. Liczą ok 1,5h pracy, uszczelkę pokrywy zaworów i do wymiany szklanki. Jedna szklanka kosztuje 64PLN, jest ich niby 16 ale nigdy nie jest tak, że wymienia się wszystkie. Można też tak poprzekładać szklanki, żeby najgorsze wymienić, a inne dać w miejsce bardziej zużytych. Liczyliśmy i przy wymianie 10 szt. wraz z robocizną i uszczelką wyszło ok 1000zł.

[ Dodano: 2017-03-30, 17:54 ]
Panie, Panowie... Czy ktoś z Was ma wiarygodne dane jakiej grubości na którym zaworze powinny być szklanki w tym silniku? Czy ich grubość ma być taka sama? Będę wdzięczny za jakiegoś linka do tych danych, ewentualnie skan czy zdjęcie z jakiejś instrukcji... ;)


Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Marzec 2017, 19:01:20 »
No dobra, tylko że u mnie cyrylica kojarzy się z upiorna Panią od j. rosyjskiego w liceum i na sam widok dostaję dreszczy... ;)
Tak szukam tych grubości i nie mogę znaleźć... ;/

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Marzec 2017, 19:18:49 »
Najpierw tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/# wpisz vin i potem kliknij na ramkę z opisem auta. Potem trzeba wejść w zakładkę rozrząd http://epc.japancars.ru/hyundai/#c3Q9PTUwfHx5ZWFyPT0yMDExfHxyZWdpb249PUVVUnx8c3RzPT17IjEwIjoiXHUwNDIwXHUwNDRiXHUwNDNkXHUwNDNlXHUwNDNhIiwiMjAiOiIyMDExIFx1MDQxNVx1MDQxMlx1MDQyMFx1MDQxZVx1MDQxZlx1MDQxMCIsIjMwIjoiMjAxMSBpNDAgMTIgKDIwMTEtMjAxNSkiLCI0MCI6Ilx1MDQxNFx1MDQzMlx1MDQzOFx1MDQzM1x1MDQzMFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0YyIsIjUwIjoiMjAyNDBDIFx1MDQyMFx1MDQzMFx1MDQ0MVx1MDQzZlx1MDQ0MFx1MDQzNVx1MDQzNFx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQzOFx1MDQ0Mlx1MDQzNVx1MDQzYlx1MDQ0Y1x1MDQzZFx1MDQ0Ylx1MDQzOSBcdTA0MzJcdTA0MzBcdTA0M2IgXHUwNDM4IFx1MDQzYVx1MDQzYlx1MDQzMFx1MDQzZlx1MDQzMFx1MDQzZFx1MDQ0YiJ9fHxjYz09S0VVUlBERjF8fGNhdD09S0VVUlBERjEyfHxSZWdpb24yPT1FRUwvRUVSL3x8ZjIzPT0zWjB8fGZ0cjAyPT1EMnx8Z3JvdXA9PUVOfHx3PT0yMDI0MEN8fHBhZ2U1MD09

Kliknij na numer 22226C który jest przy popychaczu na rysunku i zostaniesz przeniesiony na dół do tabeli gdzie  na błękitno podświetlone będzie w drugiej kolumnie numer oryginalnego popychacza (po kliknięciu na kółko zębate z prawej strony wyświetli się zamiennik), a w czwartej wysokość popychacza. Jakiej wysokości popychacz masz teraz zamontowany to nie wiadomo tak na logikę to wysokość powinna być jedna z tych większych np.3,600.


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Marzec 2017, 19:55:36 »
Na wszystkie zawory konstrukcyjnie popychacze są takie same różnią się wysokością luz w wylotowych jest większy więc np. na wylot jest 3,450, a wlot 3,465 . Przy regulacji luzu po pomiarze wybiera się ten o odpowiedniej wysokości.

Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Marzec 2017, 20:03:11 »
Ok, a to 3.450 to jest w cm, mm czy mmHg? ;)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Marzec 2017, 21:45:08 »
II

Offline mati83

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 129
[i40 VF] Regulacja zaworów
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Marzec 2017, 22:00:54 »
Oooooo, dzięki! :) Myślę, że to już coś powinno powiedzieć mojemu mechanikowi. Jeszcze jedno pytanie. Mam przebieg 179000km i teoretycznie powinienem lada dzień sprawdzić luzy zaworowe. Czy robić to jeżeli w silniku nic nie słychać, czy czekać aż zacznie dzwonić?