Temat opon całorocznych jest zawsze ciekawy, a zarazem bardzo emocjonalny :-D Ja osobiście jeżdżę tylko na wielosezonowych. Największe doświadczenie mam z oponami japońskiego producenta, tj. FALKEN. Obecnie jeżdżę na modelu Euroall Season AS200. I musze przyznać, że opony nie zużywają się tak szybko jak większość osób sądzi i nie są głośne. I co ciekawe sprawdzają się i w zimie i w lecie. Przed podjęciem decyzji o ewentualnym zakupie proponuje pośledzić testy opon wielosezonowych. Dość dużo opinii użytkowników na temat konkretnej opony można znaleźć na stronie np. oponeo. Osobiście jeśli mógłbym wybierać wśród opon wielosezonowych w cenie CrossClimate, to wybrałbym Goodyear Vector 4Seasons.
Proszę pamiętać, że opony wielosezonowe zgodnie z opinią specjalistów dedykowane są dla osób jeżdżących w sposób umiarkowany, posiadających małe auta miejskie o niezbyt wysokich mocach silnika, poruszających się głównie w miastach, robiących niewielkie przebiegi. Jeśli ktoś jeździ dynamicznie, to zaleca się opony sezonowe. Ja te wszystkie warunki dla wielosezonowych spełniam, a przebiegi roczne mam rzędu do 8.000 km. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu. Nie ukrywam, że zdarzały się wyjazdy w trudne warunki zimowe typu kopny śnieg, oblodzenie itp., i zawsze udało się dojechać bez przygód, pamiętając oczywiście o tym, że żadna opona nie zastąpi zdrowego rozsądku.
W kwestii uniknięcia konieczności wymiany opon dwa razy do roku, to dodam tylko, że rotację opon powinno wykonywać się przynajmniej co 11.000 km, także jeśli ktoś robi większe roczne przebiegi, to wizyta u gumiarza niezbędna. Nie wspomnę o kontroli ciśnienia.
Tu dodaje link do testu:
http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-calorocznych-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/65wh2Proszę obejrzeć galerię i wnioski wyciągnąć samemu.
Dodatkowo załączam skan części artykułu dotyczącego testu opony której dotyczy temat, Goodyer`a, zimowej i letniej.