Autor Wątek: Błąd P302  (Przeczytany 7167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

scoffer

  • Gość
Błąd P302
« dnia: 21 Grudzień 2016, 09:52:39 »
Witam,

Od jakiegoś czasu mam błąd jak w temacie (wypadanie zapłonu na drugim cylindrze) - ten sam efekt na Pb i LPG.
W pierwszej kolejności wymienione zostały świece i przewody - brak efektu.
Oddałem do "majstrów" i stwierdzili brak kompresji na drugim cylindrze.
Objawy to nierówna praca na biegu jałowym - cały silnik aż się trzęsie. Podczas jazdy raczej nieodczuwalne - nie zauważyłem jakiegoś znacznego spadku mocy.

Po świętach oddaję auto do kolejnego mechanika - mają obejrzeć zawory itp.
Chciałem podpytać czy macie pomysły co to może być i co mnie czeka..w sensie koszty :)

Pozdrowienia,
Paweł

Tucson, 2006, benzyna + lpg, G4GC

[ Dodano: 2017-01-04, 19:07 ]
W takim razie dla potomności. Skończyło się na regulacji zaworów. Przy okazji wymieniony rozrząd i paski wielorowkowe. Auto pracuje ja po wyjeździe z fabryki ;-)

Pozdrawiam,
Paweł

Offline OlaLublin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze i takie tam
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2017, 10:21:02 »
Dzień dobry!

Próbowaliśmy już co się dało, więc postanowiłam zapytać forumowiczów, bo pomysły się kończą, a jako blondynka wiele nie wymyślę. Mechanik też chyba blondyn (nie wiem, bo łysy), więc może tu ktoś z Was miał podobne przeboje (nie znalazłam tematu, google też wiele nie pomogło).

Więc - jak w temacie, według komputera wypada zapłon na drugim cylindrze. Wymieniliśmy najpierw przewody i świece - dupa. Potem cewkę. Dupa. Zamienialiśmy miejscami te takie cosie w cewce - też nic - błąd wyskakuje ciągle na drugim. Sprawdzaliśmy ciśnienie (jest 12, 11, 12, 12 - ten jeden "podejrzany" cylinder ma góra jeden bar różnicy w ciśnieniu, trochę wolniej też pokazywał się na teście, choć bez dramatu).

Tucson jest 2.0, B+G, 141KM itd.

Jak coś pogmatwałam, to proszę o ochrzan, jak nie to pomóż człowieku, bo wiosna idzie ;)

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Błąd P302
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2017, 11:00:57 »
uszczelka kolektora ssącego - typowe  :mrgreen:  
jeżeli zastosowali na pierwszym montażu typu "piankowego" to z wiekiem parciały i się rozwalały. w ASO są już dostępne poprawione czyli metalowo-preszpanowe.
zapodaj samostarta w okolice wlotów do cylindrów na styku kolektora z głowicą i będziesz wiedział czy ma dossanie.

Offline OlaLublin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Błąd P302
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Marzec 2017, 11:56:49 »
Uprzejmie dziękuję i przekazuję mojemu cudotwórcy, zobaczymy co z tego wyniknie :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Błąd P302
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Marzec 2017, 17:52:22 »
Ola dział dotyczący modelu JM jest tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9454&highlight=wypadanie
 
Od początku montażu silnika G4GC w Hyundai do końca w 2011 w i30 FD uszczelka była taka sama i ma numer 28411-23600.

Silnik G4GC + LPG to zawsze konieczność sprawdzenia i ewentualnie ustawienia luzów zaworów.
.
.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Błąd P302
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marzec 2017, 08:47:07 »
mam G4GC i miałem oryginalną piankową uszczelkę  :-P która się rozpadła
musiałem wymienić na tą co podałeś

Offline OlaLublin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Błąd P302
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Marzec 2017, 11:41:36 »
To znowu ja! :D

To niestety nie uszczelka, chyba trzeba będzie regulować zawory, i tu pytanie - czy znacie mechanika w LUBLINIE, który miałby o tym pojęcie? Nie chcę, żeby mi tu zgaduj zgadulę sobie urządzali, a ja każdemu będę płacić za to :)

A może ktoś to robił, coś podpowie? Ja nawet nie wiem jakiego rodzaju są tam zawory...

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Błąd P302
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Marzec 2017, 13:07:11 »
popychacze są płytkowe, trzeba najpierw zmierzyć luz, dobrać wymiar płytki i zamówić w ASO  :-P

Offline OlaLublin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Błąd P302
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Marzec 2017, 13:38:14 »
Wielkie dzięki. Masz może gdzieś link do tych obrazków, na których da się coś rozczytać? :D

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Błąd P302
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Marzec 2017, 15:14:07 »
Płytki można zamieniać miejscami tylko do tego musi być rozgarnięty mechanik.
Może się okazać, że kupisz jedna czy tam dwie płytki.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Błąd P302
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Marzec 2017, 19:02:37 »
Zawory są zwykłe grzybkowe. Najpierw trzeba sprawdzić wartości luzów, a potem ewentualnie płytkami korygować. Najczęściej luz reguluje się na zaworach wylotowych.

http://blog.naver.com/PostView.nhn?blogId=brutale&logNo=220780349662

Od strony 136 https://www.dropbox.com/s/1lwdcvj7khwrd9x/Hyundai_Tucson%28JM%29-Shop_Manual%282004-2010%29.pdf?dl=0

Offline OlaLublin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Błąd P302
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marzec 2017, 13:45:07 »
Teraz tylko znajdę kogoś, kto mi to zrobi i będzie pięknie. Na razie wszyscy tylko drapią się w głowę. Grrrr...

PS. Dziękuję bardzo za szczegółowe linki! <3

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Błąd P302
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marzec 2017, 15:17:39 »
Mechanik się drapie w głowę.
Przecież to tylko trochę matematyki i chęci :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Błąd P302
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marzec 2017, 18:28:29 »
Ola masz znaleźć warsztat który sprawdzi luzy nic nie mów o regulacji.

Na podstawie pdf i filmików każdy mechanik jest w stanie wykonać sprawdzenie luzów.




Offline OlaLublin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Błąd P302
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Marzec 2017, 10:06:10 »
Eh, bo obejszłam Lublin i wszyscy albo "nie zajmuja się" albo nie znają nikogo kto się zajmuje, albo dorzucą mi coś o "azjatyckich samochodach", z miną tak jakbym conajmniej wylądowała tam F-16 prosząc o sprawdzenie filtru paliwa.

Tera im pokażę filmy z jutube jak to się robi, to pewnie ich męska duma zaswędzi i już w ogóle się zaryglują :D