Powiem tylko tak - najlepiej jedź do ASO albo do kogoś kto zna bardzo dobrze silniki hyundaia i zobacz co oni Ci powiedzą. Na własnej skórze się przekonałem o tym że, jeżeli chodzi o sprawy z silnikiem nie warto zostawiać auta byle gdzie, najlepiej jechać tam gdzie się znają na tej konkretnej marce i silnikach. Ja miałem kiedyś problem ( nie w hyundaiu ) z wiecznie świecącym się Check enginem - pojechałem w końcu do jednego mechanika aby mi sprawdzili - wyszło że błąd położenia wałka rozrządu - ok, powiedzieli - zalej pan gęstszym olejem ( 10W40 ) i check zgaśnie i faktycznie zmieniłem olej i check zgasł. Po jakimś czasie nie dawało mi to jednak spokoju więc pojechałem do innego mechanika a konkretnie do Bosch Car Service - sic! nigdy więcej! nie dość że na głupie podłączenie do komputera musiałem się zapisać - to jeszcze auto stało 1.5 dnia - zapłaciłem 180 zł! tak STO OSIEMDZIESIĄT ZŁOTYCH! a dowiedziałem się tak na prawdę niewiele więcej! tzn. dowiedziałem się wymiana wałka! - szukałem więc pomocy na forach, okazało się że nie koniecznie musi to być wałek rozrządu , może to być napinacz łańcucha, koło zmiennych faz jak i sam naciągnięty łańcuch - innymi słowy najlepiej w takiej sytuacji wymienić kompletny rozrząd wraz z kołem zmiennych faz. Pojechałem więc do trzeciego serwisu no i mówię im jaka jest sytuacja, sprawdzili, podłączyli do kompa no i potwierdzili to co wyczytałem na forum - wymiana rozrządu - no to wymieniajcie - niestety spieprzyli sprawę - check po jakimś czasie znów się zapalał. Znalazłem w końcu gościa który się na tym zna no i zrobił - przy okazji powiedział mi dlaczego check się nadal świecił mimo kompletnej wymiany rozrządu - łańcuch był źle założony! przestawiony był o DWA ząbki!