Autor Wątek: [i30 FD] Naprawa pompy wtryskowej - uszczelki, rozrząd.  (Przeczytany 3420 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

longin1

  • Gość
[i30 FD] Naprawa pompy wtryskowej - uszczelki, rozrząd.
« dnia: 29 Listopad 2016, 11:38:57 »
Witajcie!

Czy macie może jakieś doświadczenia w temacie cieknącej pompy wtryskowej w 1.6crdi?
U mnie zaszła potrzeba wymiany kompletu uszczelnień w pompie i teraz różnie mechanicy mówią. Jeden twierdzi, że trzeba poluźnić rozrząd bo pompa przechodzi przez łańcuch i napędzane nim koło zębate. Drugi twierdzi, że wystarczy odkręcić nakrętkę zaślepkę z lewej strony silnika, ustawić wał w pewnej pozycji i pompa się wysunie bez ingerencji w rozrząd ponieważ jest mocowana na stożek i wcisk.

Uprzejmie proszę o pomoc.

Pozdrawiam.

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30 FD] Naprawa pompy wtryskowej - uszczelki, rozrząd.
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Listopad 2016, 14:44:30 »
A ja myślałem z w CRDi nie ma strikte pompy wtryskowej.
Jest pompa tłocząca pod zwiększonym ciśnieniem, szyna zbiorcza oraz wtryskiwacze sterowane elektronicznie. Czy może się mylę?

longin1

  • Gość
Racja - jest tak jak piszesz.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Listopad 2016, 15:42:46 »
No może to się nie nazywa pompa wtryskowa bo wychodzi z niej jeden przewód ciśnieniowy i zapewne idzie do listwy.
Niemniej jednak tę pompę trzeba uszczelnić.

Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?

Offline Endrju89

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
[i30 FD] Naprawa pompy wtryskowej - uszczelki, rozrząd.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Listopad 2016, 16:05:00 »
Powiem tylko tak - najlepiej jedź do ASO albo do kogoś kto zna bardzo dobrze silniki hyundaia i zobacz co oni Ci powiedzą. Na własnej skórze się przekonałem o tym że, jeżeli chodzi o sprawy z silnikiem nie warto zostawiać auta byle gdzie, najlepiej jechać tam gdzie się znają na tej konkretnej marce i silnikach. Ja miałem kiedyś problem ( nie w hyundaiu ) z wiecznie świecącym się Check enginem - pojechałem w końcu do jednego mechanika aby mi sprawdzili - wyszło że błąd położenia wałka rozrządu - ok, powiedzieli - zalej pan gęstszym olejem ( 10W40 ) i check zgaśnie i faktycznie zmieniłem olej i check zgasł. Po jakimś czasie nie dawało mi to jednak spokoju więc pojechałem do innego mechanika a konkretnie do Bosch Car Service - sic! nigdy więcej! nie dość że na głupie podłączenie do komputera musiałem się zapisać - to jeszcze auto stało 1.5 dnia - zapłaciłem 180 zł! tak STO OSIEMDZIESIĄT ZŁOTYCH! a dowiedziałem się tak na prawdę niewiele więcej! tzn. dowiedziałem się wymiana wałka! - szukałem więc pomocy na forach, okazało się że nie koniecznie musi to być wałek rozrządu , może to być napinacz łańcucha, koło zmiennych faz jak i sam naciągnięty łańcuch - innymi słowy najlepiej w takiej sytuacji wymienić kompletny rozrząd wraz z kołem zmiennych faz. Pojechałem więc do trzeciego serwisu no i mówię im jaka jest sytuacja, sprawdzili, podłączyli do kompa no i potwierdzili to co wyczytałem na forum - wymiana rozrządu - no to wymieniajcie - niestety spieprzyli sprawę - check po jakimś czasie znów się zapalał. Znalazłem w końcu gościa który się na tym zna no i zrobił - przy okazji powiedział mi dlaczego check się nadal świecił mimo kompletnej wymiany rozrządu - łańcuch był źle założony! przestawiony był o DWA ząbki!