Forum > i20
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
steyr:
Cześć,
mam problemy z obecnym akumulatorem, po 2-3 dniach stania rozrusznik słabo kręci przy odpalaniu. Auto stoi w ciepłym garażu :-/ Akumulator Centra ma 2 lata. Pomierzyłem ostatnio ładowanie alternatora i zauważyłem że na włączonych światłach mijania+radio+nawiew 1 bieg+stop ładowanie na wolnych obrotach spada do ~13V. Załącze klimę, ładowanie spada do ~12V. Kontrolka ładowania się nie świeci wtedy :!: Wystarczy że podkręce obroty silnika napięcie ładowania skacze do prawidłowej wartości ~14V. Spadek napięcia widać nawet na światłach że przygasają na wolnych obrotach. Jak dla mnie trochę to nie normalne żeby napięcie aż tak spadało do takich wartości. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jak ma? Bo już sam nie wiem czy TTTM czy mam się zacząc dobierać do alternatora. pozdrawiam
kruger73:
Nie sprawdzałem wartości napięcia przy dużym obciążeniu ale testowałem działanie alternatora na wolnych obrotach (prostownik z funkcja testu alternatora) i niby działa u mnie poprawnie. Posiadam nowy akumulator Bosch 60 ah, a mimo to mam ten sam problem: po kilku dniach stania w garażu rozładowuje się akumulator. Nie wiem czy one tak mają? Może ktoś z właścicieli i 20 ma jakieś doświadczenia w tym zakresie.
steyr:
O dziwo ostatnio znów zrobiłem pomiary, i ładowanie jest w porządku w każdej kombinacji. W Twoim wypadku sprawdził bym upłynność prądu podczas spoczynku, bodajże powinno być max 0,05A.
kruger73:
Zrobiłem pomiary pod obciążeniem. Napięcie na jałowym biegu światła postojowe i nic więcej 13,7 V po włączeniu świateł mijania klimy i radia spada do 13,5 V. Co do upływu prądu przy wyłączonym to jest ok 0,08 bylem u elektryka mówi że to norma i podobno te Hyundai - e maja to do siebie że jak troszkę dłużej postoją to się rozładowuje szybko akumulator.
robaszek127:
Bez świateł powinno być 14,4v lub coś około. Jak spada do 13,5v to już warto popatrzeć na alternator czy czasem on niedomaga.
Nawigacja
[#] Następna strona