Forum > i20

[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora

<< < (2/2)

wtom:
niekoniecznie. 14.4 jest napięciem nominalnym, na wolnych obrotach i pod obciążeniem może spadać do 13V. jeżeli wzrasta z podniesieniem obrotów to jest wszystko ok.
zanim zaczniecie grzebać i wyciągać pochopne wnioski to najpierw upewnijcie się czy czasem nie jest już zastosowany tzw. "inteligentny alternator" tzn. pracą alternatora steruje komp, a wtedy wasze sprawdzanie "starą metodą" nic nie da  :-P

kerad:
Tak samo jak w Kia Sportage II napięcie jest zależne od temperatury w komorze silnika, a dokładniej na regulatorze napięcia, bo też się martwiłem że spada na 13,5V i że trzeba robić alternator, a tu okazuję się że jednak jest OK, mimo iż jest to stara konstrukcja bez inteligentnego sterowania to w serwisówce jest napisane:

TABELA REGULACJI NAPIĘCIA
SILNIK BENZYNOWY
Temperatura otoczenia regulatora napięcia [°C]    Napięcie regulowane [V]
-20                                                                    14,2 ÷ 15,4
20                                                                     14,0 ÷ 15,0
60                                                                     13,7 ÷ 14,9
80                                                                     13,5 ÷ 14,7

bedik:
W moim i 20 napięcie ładowania jest takie same, spada do około 12 jak wszystko włączę, ale mimo tego nie mam większych problemów z akumulatorem. Co do napięć ładowania wszystko się zgadza co podają koledzy(w teori)  ale w tym aucie wydaje mi się że tak jest od kupna auta, a mam już je 6 lat od nowości. Pomiary wykonywałem kilka razy. Trochę o ty czytałem i w alternatorach sterowanych elektronicznie prod ładowania może się różnić w zależności od prędkości auta obciążenia silniki,  inny jest przy wyprzedzaniu a inny przy zjeździe z góry kiedy to akumulator jest wtedy doładowany. Zmienia się w zależności od temperatury otoczenia i stopnia naładowania akumulatora. Więc narazić odpuściłem i staram się tym zbytnio nie przejmować. Należność warto wyczyścić masę akumulatora jak i silnika, w moim przypadku miało to wpływ na pulsowanie świateł.

[ Dodano: 2017-01-31, 18:21 ]
Dzisiaj sprawdzałem ładowanie silnik 1. 2 temperatura otoczenia -3C silnik ciepły .
 Ładowanie na wolnych obrotach wyłączone wszystkie odbiorniki prądu  14,20v na wyższych obrotach ładowanie 14,20v.
Ładowanie przy włączonych światłach 14,05v.
 Przy pełnym obciążeniu( światła, dmuchawa na full, światła przeciwmgłowe, radio) na wolnych obrotach ładowanie spada do 11,83v na wyższych obrotach przy pełnym obciążeniu 13.85v
Przy normalnej jeździe (włączone światła, gra radio, dmuchawa na2 biegu) w czasie jazdy autem ładowanie utrzymywało się około 14,08v

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej