Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora  (Przeczytany 3913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« dnia: 21 Listopad 2016, 08:37:04 »
Cześć,

mam problemy z obecnym akumulatorem, po 2-3 dniach stania rozrusznik słabo kręci przy odpalaniu. Auto stoi w ciepłym garażu :-/ Akumulator Centra ma 2 lata. Pomierzyłem ostatnio ładowanie alternatora i zauważyłem że na włączonych światłach mijania+radio+nawiew 1 bieg+stop ładowanie na wolnych obrotach spada do ~13V. Załącze klimę, ładowanie spada do ~12V. Kontrolka ładowania się nie świeci wtedy :!:  Wystarczy że podkręce obroty silnika napięcie ładowania skacze do prawidłowej wartości ~14V. Spadek napięcia widać nawet na światłach że przygasają na wolnych obrotach. Jak dla mnie trochę to nie normalne żeby napięcie aż tak spadało do takich wartości. Mógłby ktoś sprawdzić u siebie jak ma? Bo już sam nie wiem czy TTTM czy mam się zacząc dobierać do alternatora. pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:20:03 przez Brt »

kruger73

  • Gość
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Listopad 2016, 20:41:00 »
Nie sprawdzałem wartości napięcia przy dużym obciążeniu ale testowałem działanie alternatora  na wolnych obrotach (prostownik z funkcja testu alternatora) i niby działa u mnie poprawnie. Posiadam nowy akumulator Bosch 60 ah, a mimo to mam ten sam problem: po kilku dniach stania w garażu rozładowuje się akumulator. Nie wiem czy one tak mają? Może ktoś z właścicieli i 20 ma jakieś doświadczenia w tym zakresie.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Listopad 2016, 22:58:29 »
O dziwo ostatnio znów zrobiłem pomiary, i ładowanie jest w porządku w każdej kombinacji. W Twoim wypadku sprawdził bym upłynność prądu podczas spoczynku, bodajże powinno być max 0,05A.

kruger73

  • Gość
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Grudzień 2016, 19:57:45 »
Zrobiłem pomiary pod obciążeniem. Napięcie na jałowym biegu światła postojowe i nic więcej 13,7 V po włączeniu świateł mijania klimy i radia spada do 13,5 V. Co do upływu prądu przy wyłączonym  to jest ok 0,08 bylem u elektryka mówi że to norma i podobno te Hyundai - e maja to do siebie że jak troszkę dłużej postoją to się rozładowuje szybko akumulator.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Grudzień 2016, 22:39:15 »
Bez świateł powinno być 14,4v lub coś około.  Jak spada do 13,5v to już warto popatrzeć na alternator czy czasem on niedomaga.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Grudzień 2016, 09:03:25 »
niekoniecznie. 14.4 jest napięciem nominalnym, na wolnych obrotach i pod obciążeniem może spadać do 13V. jeżeli wzrasta z podniesieniem obrotów to jest wszystko ok.
zanim zaczniecie grzebać i wyciągać pochopne wnioski to najpierw upewnijcie się czy czasem nie jest już zastosowany tzw. "inteligentny alternator" tzn. pracą alternatora steruje komp, a wtedy wasze sprawdzanie "starą metodą" nic nie da  :-P

Offline kerad

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Grudzień 2016, 09:40:03 »
Tak samo jak w Kia Sportage II napięcie jest zależne od temperatury w komorze silnika, a dokładniej na regulatorze napięcia, bo też się martwiłem że spada na 13,5V i że trzeba robić alternator, a tu okazuję się że jednak jest OK, mimo iż jest to stara konstrukcja bez inteligentnego sterowania to w serwisówce jest napisane:

TABELA REGULACJI NAPIĘCIA
SILNIK BENZYNOWY
Temperatura otoczenia regulatora napięcia [°C]    Napięcie regulowane [V]
-20                                                                    14,2 ÷ 15,4
20                                                                     14,0 ÷ 15,0
60                                                                     13,7 ÷ 14,9
80                                                                     13,5 ÷ 14,7

Offline bedik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[i20 PB] 1.2 78KM Ładowanie alternatora
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Grudzień 2016, 20:32:55 »
W moim i 20 napięcie ładowania jest takie same, spada do około 12 jak wszystko włączę, ale mimo tego nie mam większych problemów z akumulatorem. Co do napięć ładowania wszystko się zgadza co podają koledzy(w teori)  ale w tym aucie wydaje mi się że tak jest od kupna auta, a mam już je 6 lat od nowości. Pomiary wykonywałem kilka razy. Trochę o ty czytałem i w alternatorach sterowanych elektronicznie prod ładowania może się różnić w zależności od prędkości auta obciążenia silniki,  inny jest przy wyprzedzaniu a inny przy zjeździe z góry kiedy to akumulator jest wtedy doładowany. Zmienia się w zależności od temperatury otoczenia i stopnia naładowania akumulatora. Więc narazić odpuściłem i staram się tym zbytnio nie przejmować. Należność warto wyczyścić masę akumulatora jak i silnika, w moim przypadku miało to wpływ na pulsowanie świateł.

[ Dodano: 2017-01-31, 18:21 ]
Dzisiaj sprawdzałem ładowanie silnik 1. 2 temperatura otoczenia -3C silnik ciepły .
 Ładowanie na wolnych obrotach wyłączone wszystkie odbiorniki prądu  14,20v na wyższych obrotach ładowanie 14,20v.
Ładowanie przy włączonych światłach 14,05v.
 Przy pełnym obciążeniu( światła, dmuchawa na full, światła przeciwmgłowe, radio) na wolnych obrotach ładowanie spada do 11,83v na wyższych obrotach przy pełnym obciążeniu 13.85v
Przy normalnej jeździe (włączone światła, gra radio, dmuchawa na2 biegu) w czasie jazdy autem ładowanie utrzymywało się około 14,08v