Autor Wątek: Klekotanie z Silnika  (Przeczytany 7653 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Wrzesień 2008, 20:28:14 »
no dzis wymienilem olej i przy okazji filtr oleju. Zobacze jutro rano. Wczoraj wieczorem sprawdzilem a olej byl czarny juz jak cola. Kupilem olej IQ-X 10/40 w danii 5 litrow za 65 zł.

Tomasz1023

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Wrzesień 2008, 23:23:52 »
I jak poprawiło sie?

mihu_24

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Październik 2008, 02:12:29 »
U mnie w 1,5 też na zimnym lekko klepie gdy poziom oleju spadnie poniżej średniego tj. 1/2 pomiedzy min / max.
Dolewam zawsze do około 3/4 od poziomu minimalnego i jest o wiele ciszej - na zimnym rzecz jasna.

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Sierpień 2009, 16:51:06 »
No ja rónież mam pewnego rodzaju klekotanie. Ale nei są to popychacze. Na początku myślałem że są, ale to jest inny dźwięk, i już po pewnym czasie oblukałem że na zimnym kiedy jeszcze nie ma oleju w górze chwilę pocykają i to znika, a takie grubsze walenie słychać i to wyraźnie od góry.
Kolega wcześniej pisał że to często spotykane że góra klekocze. Czyli panewki wałków rozrządu jak rozumiem tak ? Są one podwójne tak i ile ich w sumie jest na wałek ? 2? 3 ? I jaki koszt takich paneweczek jest ? Samemu ciężko to wymienić ? Pewnie górne panewki łatwo ale żeby dół to trzeba wałek wymontować ?

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Sierpień 2009, 17:24:57 »
Złośnik, Żadne panewki. Łańcuszek rozrządu

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Sierpień 2009, 18:30:55 »
Łańcuszek ? I co, luźny powoduje taki klekot ?
Jak dla mnie ten klekot dochodzi z okolic środka pokrywy zaworów a nie z jej brzegu.
A jeśli to łańcuszek to jak to sprawdzić i jak temu zaradzić ? Da się jakoś anciągnąć ten łańcuszek ?

Widzę że ktoś podobny problem ma a dźwięk ten sam:

Tu kolega pisze, że luz na sworzniu tłoka, tak czy inaczej pewnie bez rozłożenia silnika się nei obejdzie :(

A jakie by były koszty tego ? I co jest najbardziej prawdopodobne przy tym silniku, roczniku i modelu auta ? Może ktoś miał coś podobnego i akurat nie taka doagnoza jak u autora filmiku ?

1mauro

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Sierpień 2009, 08:59:17 »
witam Złośnik
filmik jest mojej produkcji na bank jest to sworzen silnika jeszcze nie robilem czekam na pogorszenie sytuacji i ewentualna wymiana silnika .
Odglosy jakie temu towarzysza to na zimnym silniku przez ok 5 sek silnik chodzi jak pszczolka a po tym czasie zaczyna sie dyskoteka :)

pozdrawiam

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Sierpień 2009, 21:58:32 »
OK
hmm u mnie nie ma aż tak tragicznie, tzn nie jest to aż tak donośne.
Przykładając ucho trzeba by w mojej sytuacji spojrzeć też na łańcuszek bosłychać go.
OK nagrałem to co się dzieje się
Jeżeli dźwięk g... tzn bardzo kiepski do wywnioskowania czegokolwiek to jutro postaram się wrzucić nagrany czymś lepszym.



Kolego 1mauro to chyba inny problem niż u mnie, oczywiście mam nadzieję bo wiem że nawet jakby te 16 popychaczy dow ymiany to już lepiej niż....

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Sierpień 2009, 14:52:45 »
Nikt nie wie co by to mogłobyć ?

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Sierpień 2009, 15:13:22 »
Postaraj się nagrać to w lepszej jakości i koniecznie na benzynie żeby nie było słychać wtrysków od gazu. Choć ja nadal wskazuję na łańcuszek...

mklukasz

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #25 dnia: 25 Sierpień 2009, 15:38:21 »
Mam podobnie może ciut ciszej.. diagnoza od dobrego mechanika to łańcuszek rozrządu. Ale ręki uciąć sobie nie da ;-)

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #26 dnia: 25 Sierpień 2009, 16:46:12 »
Kurcze, no postaram się nagrać, choć kolego z gazem tak jest kurcze, że wtryski pracują zawsze, chyba że na zimnym nie pracują póki temperatury nie osiągnie.
W każdym razie troszkę mnei to przeraża żeby łańcuszek aż taki dźwięk wydawał. Masakra. Ja się nei znam, ewidentnie słychać jakby to było tłuczenie takie, stukanie, z okolic 4 cylindra, blisko łańcuszka, ale żeby aż takie dźwięki mógł wydawać łańcuszek...
Postaram się wrzucić lepszy filmik.
Dodam ze jeżdżę tak z rok już, ciągle olej na full, a diagnozy typu: mało oleju, wlej i jedź już wykluczyłem.
Fakt mam przeciek spod uszczelki miski i pokrywy zaworów ale olej sprawdzam regularnie i dolewam raz na pół roku. Nie dymi, nie kopciu, więc oleju nei bierze, ale smaruje się po bloku glowicy wiec uszczelki puszczają. Jeżli to by był łańcuszek to musi być nieźle wyklepany naprawdę jak dla mnie...

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Sierpień 2009, 19:14:32 »
Kolego BartBartez po dłuższym wsłuchaniu się, chyba będę musiał przyznać Ci rację, raz że słychać to ewidentnie całkiem z prawej strony pokrywy a najdonośniej po przyłożeniu ucha (co nie było łatwe bo gorące cholerstwo :) ) w miejscy wskazanym strzałką na fotce:



A tu drugi film który udało mi się nakręcić, neistety po właczeniu instalacji gazowej po przekroczeniu temp właczenia wtryski pracują cały czas niezależnie od ustawienia benzyna/gaz :(

http://www.youtube.com/watch?v=nsvWU3JzDBM

A zastanawiało mnie to, bo z tego ślizgu łańcuszka to chyba tylko blacha została i o nią nawala lub jest tak luźny że uderza w pokrywę :( W każdym raziedla mnie to nowe doświadczenie. Silnik ma 140tys. Jak go kupiłem miał 127tys i już było to słychać, ale zapewniany wówczas przez specjalistów że to wina popychaczy i trzeba wywalić 1000zł z robotą olałem. Ale tak samo jest na zaraz po uruchomieniu jak i po dłuzszej pracy, a to ze nie popychacze doszedłem do tego ze po którymś razie usłyszałem jak pracują popychacze bez smarowania na zimnym silniku przez moment a potem milkną.

/DODANO 25.08.2009 21:16/
OK, przypuszczalnie to łańcuszek, teraz pyanko mam do kolegów fachowców, boz auwazyłem że są dwa ślizgi, górny i dolny, albo jeden to ślizg a drugi napinacza łańczucha, w każdym razie czy jeśli to wymianiać włącznie z napinaczami również łańcuch czy tylko napinacze, czy też może wszystko zależy jak i co się zużyło, czy też hurtem ?
Ewentualnie jakie powinno być prawidłowe ugięcie łańcucha (luz) ?
No i ważniejsza sprawa, czy by wymienić łańcuch ze śizgami wystarczy że (i czy wogóle jest taka możliwość, łańcuch nawet nowy ma pewnien luz) zdemontuję jeden tylko wałek ? (ssący/dolotowy) Czy też nie ma na tyle luzu wokół kół zębatych by po wyjęciu ssącego wałka zdjąć łańcuch z wylotowego ?
Dlaczego pytam, nie chce mi się rozbebeszać rozrządu. Ale jeśli trzeba to trudno.
Czekam na pomoc, z góry dziękuję :)

BartBartez

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Sierpień 2009, 09:52:24 »
Łańcuszek nie ma jako takiego napinacza. Są tylko ślizgi. Kosztują około 30zł/szt w ASO. Łańcuszek też trzeba wymienić. Czy trzeba rozbebeszyć cały rozrząd - nie wiem. Sprawdzałem to ostatnio z drugiej strony - można wymienić wałek ssący bez demontażu wałka wydechowego i rozrządu. Obawiam się jednak, że niestety trzeba wyjąć dwa wałki.

Mnie też to czeka i to w dwóch autach. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu będę to robił u kumpla w 1.6 to zdam relację.


Cytat: "Złośnik"
po przekroczeniu temp właczenia wtryski pracują cały czas niezależnie od ustawienia benzyna/gaz
Co to za instalacja? :shock: U mnie wtryski się wyłączają.

Złośnik

  • Gość
Klekotanie z Silnika
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Sierpień 2009, 10:12:07 »
Instalacja oparta na STAG300, zawsze chodziło OK, cały czas spalanie mam w normie, więc nie sądzę by coś się skopało. W każdym razie cały czas je słychać. Niedługo przegląd mnie czeka gazu i wymiana filtrów wiec od razu zapytam co i jak.

W przyszłym tygodniu hmm. No nic ja spojrzę na dniach pod pokrywę i zobaczę czy da się tak jak pisałem. W każdym razie kolego BartBartez będę wdzięczny za fotki i sugestia jak będziesz dokonywał owej wymiany. Ja widzę ślizgi w granicach 10-12zł za szt. w intercars.
www.sklep.intercars.com.pl