Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Pasek wielorowkowy  (Przeczytany 9311 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Riva

  • Gość
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« dnia: 02 Listopad 2016, 20:19:32 »
Witam wszystkich.
Szukam informacji w jaki sposób wymienić pasek klinowy w i20 z klimatyzacją.
Które z urządzeń należy zluzować  , szukałem śruby napinającej ale nigdzie
jej nie widać.
Czy ktoś ma doświadczenia z wymiana.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:12:13 przez Brt »

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Listopad 2016, 21:17:54 »
Riva przy rejestracji na forum podałeś:

Silnik: G4LC - 1.4 16V R4

Auto: i20 PB 2009-2014   Rok: 2000 Skrzynia: MT Napęd: 2WD

Podaj prawidłowy rok produkcji i model silnika (możesz to sprawdzić po vin tutaj https://hyundai.afora.ru/eur/ ).

Prawidłowe dane możesz wpisać w Profil który jest na górnej belce forum.

Offline bedik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 50
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Listopad 2016, 22:56:29 »
W hyundai i 20 występuje pasek wielorowkowy rozciagliwy. Aby zdemontować lub zamontować pasek nie luzujemy żadnych napinaczy czy alternatora. Montaż i demontaż odbywa się przez umieszczanie specjalnego narzędzia(takiego klina) między koło pasowe wału korbowego a pasek, obracamy wałem korbowym i zakładamy pasek.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Listopad 2016, 23:03:48 »
W Hyundai i20 występują jeszcze inne silniki niż 1,2 litra więc http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5393&highlight=pasek

Demontaż paska silnik G4LA (Kappa)



Montaż paska silnik G4LA (Kappa)



"Klin" 09252-03100 strona 5 http://www.slideshare.net/souze/1-pb-enginekappaeng

Riva

  • Gość
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Listopad 2016, 18:56:43 »
Dzięki za pomoc.
Tak naprawdę  pierwszy raz spotykam takie rozwiązanie gdzie pasek
nie posiada możliwości kasowania luzu.
Kupiłem pasek BANDO czy będzie on należycie pracował w tym układzie
czy musi to być koniecznie oryginał.
Pozdrawiam.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Listopad 2016, 18:59:59 »
Czekamy na poprawę profilu bo w dalszym ciągu nie wiadomo jaki silnik posiadasz w aucie. Silnik G4LC był  montowany w wersji GB od 2015 roku.

Bando bardzo dobra firma kiedyś Dongil-Bando dostarczało paski na pierwszy montaż.

Riva

  • Gość
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Listopad 2016, 23:29:12 »
Wprowadziłem rodzaj silnika  ale nie do końca jestem pewien jego poprawności .
VIN silnika MALBA31BP9M003356.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Listopad 2016, 19:09:39 »
Popraw jeszcze w profilu datę produkcji na 2009.



Masz silnik 1.2 litra czyli pasek jest "rozciągliwy" i demontowalny klinem. Ten pasek Bando to jaki ma symbol?

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Listopad 2016, 20:48:26 »
Wymieniałem ostatnio u siebie w I20. Luzujesz śruby alternatora, górną wykręcasz. Alternator odchyla się w stronę pasa, ściagasz pasek zakładasz nowy i po problemie. Przydaje się druga osoba, przy zakładaniu nowego paska. Ciężko go założyć bo jest krótszy od starego wypracowanego. Ja założyłem pasek Conti, przeważnie takie zakładam jeśli chodzi o napęd osprzętu i paski rozrządu. pozdrawiam

Riva

  • Gość
[i20 PB] Pasek wielorowkowy
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Listopad 2016, 22:26:15 »
Dziękuję za poradę jutro startuję z wymianą plus wymiana kół z oponami zimowymi.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2016-11-05, 18:07 ]
No i poszło.
Rzeczywiste odkręcenie  górnego mocowania alternatora  i jego  odciągnięcie od bloku silnikowego  umożliwiło założenie nowego paska .. Pracuje cichutko że aż miło .
Dzięki wszystkim za pomoc.