Autor Wątek: [i30 FD] Tylna wycieraczka - dziwna praca  (Przeczytany 1554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline xaatzs

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30 FD] Tylna wycieraczka - dziwna praca
« dnia: 14 Październik 2016, 14:33:04 »
Witam,
Nie drążyłem wcześniej tego tematu, nie było potrzeby (teraz też nie boli, ale skoro mam profil na forum...)
Jakiś czas temu zauważyłem dziwny objaw ww. winowajcy. Tylna wycieraczka nie wraca do położenia spoczynku. Zdarza jej się, owszem, ale jest to raz na jakiś czas. Obojętne czy używam tylko spryskiwacza, czy praca ciągła, po wyłączeniu ramie wycieraczki zostaje w położeniu gdzie została wyłączona/puszczony spryskiwacz.

Teraz ciekawostka, wycieraczka wraca do położenia spoczynkowego po kilku, kilkunastu minutach, czasem nie daje żadnego objawu(najrzadziej). A czasem drgnie dopiero  po włożeniu i przekręceniu kluczyka :-) Taka spryciula.
Oczywiście nauczyłem się tak nią operować, że z przyzwyczajenia wyłączam na pozycji "0"  :mrgreen:

Nic nie było grzebane (wieki temu tylna klapa wymieniona, ale problem pojawił się duuużo później). Jakieś sugestie? Jak by nie działała wcale, szukał bym gryzoni w okolicy przekaźnika, ale działa, tylko z fochami :-)

Offline arni_23

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 226
[i30 FD] Tylna wycieraczka - dziwna praca
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Październik 2016, 08:23:33 »
A miałem kiedyś podobny objaw, włączała się i zatrzymywała gdzie chciała.
Samochód był inny nie Hyundai ale może skoro klapa była wymieniana to Cię naprowadzi.
W dukcie technicznym (taka guma osłonka łącząca klapę z nadwoziem) miałem przetarty przewód a w sumie dwa. Sprawdź czy tam jest w porządku.
Chyba że coś z krańcówką w silniku wycieraczki. U znajomego kiedyś winowajcą był po prostu skorodowany wieloklin mocowania ramienia wycieraczki, ale to akurat może szybko zdiagnozować.

Offline xaatzs

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30 FD] Tylna wycieraczka - dziwna praca
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Październik 2016, 15:27:22 »
Zajrzałem jak sugerujesz. Pod osłonkę. Wykruszająca się czarna taśma izolacyjna, więc od razu machnąłem ręką. W wolnej chwili poszukamy gdzie cieli kable. Jak cięli,  to pogratulować ASO że nie przewlekli kostki  :roll:
Znajomy dopiero miał podobnie w Mondeo, tylko jemu działał selektywnie zamek bagażnika, więc temat lutowania wiązki już przerabiany  :mrgreen: