Autor Wątek: [Santa Fe SM] Reset ustawień ECU  (Przeczytany 12012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« dnia: 10 Październik 2016, 09:48:49 »
Witam,
Posiadam Santa Fe z 2001r z motorem 2.0 DOHC i chciałbym zrobić reset komputera (ECU). Jak dotąd nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytanie. Czy prawidłowo zresetować to wystarczy odłączyć akumulator czy trzeba odłączyć i zewrzeć klemy na jakieś co najmniej pół godziny? I czy są jakieś czynności które należy wykonać po tym zabiegu? Np po pierwszym odpaleniu postój na wolnych obrotach ok 5min bo też z takimi opisami się spotkałem.

pterodaktyl

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Październik 2016, 12:48:28 »
Witam
Ja robię tak:
1. Odłączam klemy (najpierw minus, potem plus).
2. Czekam 5 minut (długość wypalonego papierosa ;) ).
3. Podłączam klemy (najpierw plus, potem minus)
4. Odpalam auto i czekam na postoju aż się rozgrzeje do temperatury roboczej.
5. Jeżdżę przez ok 100 km tylko na benzynie
Pozdrawiam

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Październik 2016, 16:59:24 »
Dzięki za podpowiedź, i w jakich objawach np to pomaga? Często resetujesz kompa?

pterodaktyl

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2016, 14:20:59 »
Witam
Najczęściej robię to podczas zabawy z elektryką :) (np. wymiana świec, kabli).
Czasami jak zaczyna wywalać "checka" podczas jazdy na gazie i po przejściu na benzynę nie chce zgasnąć kontrolka.
Pamiętaj, że reset "kompa" nie kasuje błędów (są "archiwizowane" i nieaktywne), więc tak naprawdę można je usunąć tylko przez kabelek.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-10-11, 14:28 ]
Acha i jeśli masz oryginalne radio pamiętaj o kodach do niego, bo po "operacji" trzeba ustawiać na nowo wszystkie stacje

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Październik 2016, 20:04:11 »
Radio fabryczne ale w szafce. Wymieniłem MAP Sensor, przewody, świece, oleju silnik nie bierze, suchutki a nie ma mocy. Pali gazu 14-16l i jeżdżę dość wolno. I jak na ponad 130 koni bardzo słabo się zbiera. Nie wiem gdzie szukać dalej przyczyny takiego zachowania. Czy może one są "wolne" te samochody?

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Październik 2016, 21:47:46 »
Auto sporo waży, więc przy 130 koniach musi być mułem. Podobnie jest z Tucsonami czy Sportage 2.0.
Na tą wagę powinno być minimum 180-200 koni aby to chciało dynamicznie jechać.

Offtop:
Ja na Hyundaia Tucsona przesiadłem się z BMW M3, zalet nad takim BMW to auto ma masę, komfort, przestrzeń, napęd etc, ale o przyśpieszeniu lepiej nie wspominać, próba "przybutowania" kończy się zwiechą i totalną zamułą. To samo się tyczy Santa Fe.

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Październik 2016, 09:53:40 »
Pocieszę Cię... mam to samo. Z klimą latem żona dobijała już do 20 litrów lpg na 100   :-P Bez klimy poniżej 17 ciężko zejść. Świece nowe, cewki nowe, przewody nowe, map sensor też profilaktycznie wymieniłem. Byłem w serwisie sprawdzili parametry pracy silnika i wszystko katalogowo. Muszę się poświęcić i kazać żonie z dwa baki na noPB zrobić żeby zobaczyć czy paliwa też tyle pije i czy wina nie leży czasem w zużytych podzespołach lpg (lpg ma już 7 lat i parownik wtryskiwacze od nowości te same)

U siebie problem z mocą miałem jak przepchał mi się katalizator, po naprawie jest już OK, 2.4 demonem prędkości i przyspieszenia nie jest - taki urok ciężkiego SUVa, ale jak czytam że niektórym te silniki palą 12/100 lpg w mieście to normalnie nerw mnie bierze i albo akurat mój typ tak ma albo faktycznie coś jest popsute (tylko już mi się opcje skończyły)

O zmianie auta nie myślę, bo żonie się bardzo wygodnie jeździ, odpukać psuć się też nie chce, a że dużo pali ...dobrze że lpg i można przeboleć  :mrgreen:

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Październik 2016, 21:56:58 »
Właśnie chodzi o te spalanie, kurcze dużo jak na jazdę mieszaną. Najgorsze jest to że tata ma Forda Mondeo MK2 1,6 90km waży 1300kg i ja nie mam szans za Nim. Zeby chociaż na równi jechały. Kolejne co drażni chwile na odpalonym zimnym silniku ma wysokie obroty, ok 2200 i po chwili powolutku schodzą. Rozumiem niech będzie 1300 ale nie ponad 2tys.

Poza tym autko godne polecenia. Nie wiem co sprawdzić jeszcze co jest odpowiedzialne za ssanie?

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Październik 2016, 22:21:53 »
Na te obroty też dostałem odpowiedź z serwisu że TTTM.  Tylko u mnie to jest 1500 - 1600 po odpaleniu po nocy.  Jak jest ciepły trzyma 800 rowniutko

pterodaktyl

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Październik 2016, 00:12:43 »
Witam
Skoro ma tak wysokie obroty po odpaleniu, to proponuję wyczyścić silnik krokowy i ewentualnie sprawdzić czujnik położenia przepustnicy, a także sprawdzić czy nie ma "lewego" powietrza na dolocie.
Pozdrawiam

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Październik 2016, 08:14:54 »
właśnie nie do końca ... przynajmniej tak mi powiedział serwis Hyundaia cytuje ten silnik tak ma że na zimnym z automatu podnosi obroty nic z tym nie zrobimy. Jak kupiłem auto to była pierwsza rzecz na którą zwróciłem uwagę, w żadnym z moich aut nie miałem tak żeby obroty po starcie utrzymywały się na poziomie 1500 obr/min. Trwa to krótko, bo auto szybko się nagrzewa i właściwie po 1 km obroty są już "normalne"

pterodaktyl

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Październik 2016, 16:28:28 »
Witam
Obroty po odpaleniu rzędu 2tys. to nie jest normalna sprawa....
Natomiast wysokie spalanie może być m.in. związane z uszkodzoną sondą lambda.
Pozdrawiam

Offline Shadows

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 517
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Październik 2016, 16:55:32 »
Mój Tucson przy niskich temperaturach też podnosi obroty na chwilkę, ale jest to wartość w okolicach 1500-1600rpm, 2000 to trochę dużo. Musi być zimno, np jak dziś rano 2*C.

Masz tak wysokie obroty zawsze po odpaleniu? Po nocy czy tylko wtedy, gdy jest zimno?

Goldi_Cz-wa

  • Gość
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Październik 2016, 17:24:42 »
U mnie zawsze po nocy, przy pierwszym odpaleniu jest 1500. Sonda sprawdzona jest OK

Offline Piotrek50501

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 74
[Santa Fe SM] Reset ustawień ECU
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Październik 2016, 19:26:28 »
Mam takie obroty zawsze po odpaleniu na zimnym silniku, tj jak rano jadę do pracy i jak wracam gdy ostygnie jest to samo. I nie ważne tak jak dziś było ok zera czy jest upalny dzień. Objaw zawsze ten sam.

Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Pierwsza jest to że gdy odpalę zimny i dodam gazu to obroty wolno spadają, jak jest ciepły jest to samo. A druga sprawa to jak włączę zapłon to silniczek krokowy chodzi zanim odpalę silnik. Ma ktoś ten sam problem?