Autor Wątek: [Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów  (Przeczytany 7358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« dnia: 03 Wrzesień 2016, 11:31:21 »
Niestety przyszła pora na wymianę skrzyni biegów. Po próbie usunięcia wycieku oleju w okolicach uszczelniacza okazało się, że skrzynka jest w stanie średnim. Wyjaśnił się też temat dziwnego dźwięku pochodzącego z  elementów przniesienia napędu. Mam model 2WD z 2004 roku (VIN KMHSC81BP4U781414). Przeglądając używki w opisach panuje dowolność, a wręcz uniwersalność w opisach. Podstawowe pytanie to czy crdi ma taką samą skrzynkę jak 2.4? Inne które się nasuwa to czy w danym roku mogły występować różne modele do mojej benzyny?

[ Dodano: 2016-09-08, 21:03 ]
Wygląda na to że ten z crdi nie pasuje, a te z 4x4 również. Poza tym do 2wd jest mało ofert w necie.

[ Dodano: 2016-09-26, 20:24 ]
Tyle ile się dowiedziałem to to, że mam skrzynię o nr 43000-3A081. ASO nie wie do jakich modeli ta skrzynia pasuje. W sumie mało wiedzą. Wg niektórych mechaników skrzynia z 4x4 może pasować. Ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Wrzesień 2016, 20:48:47 »
Tylko post#4 z tego tematu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 inaczej to co dopisałeś 2016-09-08, 21:03 i 2016-09-26, 20:24 nikt nie przeczyta bo post wyświetla się każdemu jako przeczytany.


Powinna pasować dzwon i mocowania wyglądają na takie same.




compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Październik 2016, 20:29:25 »
Wysłany: 2016-10-05, 21:53    
   Auto2: Santa Fe SM (2004) 2.4 16V R4 +LPG     
Dziękuję kosmos.
Santek jest już po przeszczepie skrzyni. Wymiany wymagała jedna z półosi. Jedzić jeździ, ale ruszanie to wrażenie jakbym ciężką przyczepę miał podpiętą. Samochód stracił werwę na pierwszych dwóch biegach. Wrażenie jest takie jakby ślizgało się sprzęgło, alemto mam podobno w stanie idealnym. Czy przypadkiem winny tego stanu nie jest reduktor? Może próbuje przekazać napęd na tył? Na razie można jeździć, ale docelowo będę chyba próbował wyremontować oryginalną skrzynię. Proszę o ewentualne podpowiedzi.
10.10.16
Z informacji jakie powoli spływają wynika, że reduktor stara się podać 30 na przód, a na tył 70% mocy i potem ma się dziać odwrotnie. Oryginalna skrzynia została rozebrana. Padło jedno z łożysk mechanizmu różnicowego. Nie słuchajcie nigdy mechanika, który twierdzi że minimalny ubytek oleju ze skrzyni (u mnie przez uszczelniacz, który był wymieniany co jakiś czas) nie może spowodować większych kłopotów. Otóż właśnie spadek poziomu oleju spowodował podobno zniszczenie jednego z łożysk. Te są nienajtańsze. Na szybko przerażenie, bo kwota 475/szt. powala, ale Fox Rzeszów znalazł chyba i mi wysyła po 85 oryginalne KBC, a ASO na szybko mają je po 125.

pawel midlum

  • Gość
po wymianie nie wchodza biegi
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Marzec 2017, 20:17:44 »
dzisiaj wymieniłem skrzynie biegów wraz z tarcza sprzęgła i dociskiem, skrzynia używana sprzedający twierdzi ze była sprawdzana przed demontażem i było wszystko ok. Wiec tak w czasie jazdy wbicie 4 graniczy z cudem redukcja z 3 na 2 zgrzyt. i wydaje mi sie ze lewarek zmiany biegów chodzi tak jakby ciężej. czy to da sie jakos wyregulowac czy moze to skrzynia złom

compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Marzec 2017, 21:22:51 »
Na górze skrzyni masz zamontowany element w postaci powyginanej blachy, z trzpieniem pod spodem. W blachę powpinane są linki. Jeśli trzpień jest wyrobiony to masz podobnie jak ja, tyle że u mnie czasem problem jest pomiędzy I a II biegiem, tzn. czasem zazgrzyta. To oczywiście jest wersja tańsza. Być może faktycznie sprzedano Ci skrzynię z usterką. Jeśli masz na zbyciu ten element opisany przeze mnie to chętnie kupię. Od wczoraj szukam tego pomiędzy sprzedawcą skrzyni 4WD, którą kupiłem na czas naprawy, pierwszym mechanikiem który się nie popisał , a drugim który chyba w końcu dotarł do przyczyny moich kłopotów.
https://www.dropbox.com/s/soy32nwhf0y5jae/20170309_093328.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/m1rb3t38mh83a2w/20170309_093343.jpeg?dl=0

pawel midlum

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Marzec 2017, 21:56:38 »
dzięki za odp jutro tam zerknę oby to bylo to heh. A na zbyciu nie mam niestety. W starej skrzyni mam ale będę chciał przełożyć jak będzie to samo się działo to ci wyśle.

compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Marzec 2017, 22:12:04 »
Zerknij czy w ogóle dobrze spięli ten element. U mnie pierwszy sztukator tak to zmontował, że gdyby kable elektryczne nie docisnęły linek, to w ogóle bym nie wyjął jedynki :) To ma być porządnie pospinane.

pawel midlum

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Marzec 2017, 13:48:52 »
Posprawdzałem wszystko tam jest tip top, zauważyłem dziś ze słychać łożysko przy puszczonym sprzęgle.... nie wiem co dalej czy reklamować skrzynie? ręce opadają :-(     a to od tych linek z tej starej skrzyni jest w opłakanym stanie jeżeli będziesz chciał mogę ci to wysłać

compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Marzec 2017, 15:36:54 »
Istotny jest ten trzpień. U mnie zjechany. Ty raczej tego nie wymontowałeś i nie oceniłeś. Tak podejrzewam. Tutaj wszystko jest istotne. Myślę że wycisk sprzęgła również, ale ja amator jestem.

pawel midlum

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marzec 2017, 10:05:12 »
witam santek juz chodzi, przyczyna tkwila w skrzyni biegow sprzedano mi zlom.

Hose

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Maj 2017, 22:38:38 »
Cytat: "pawel midlum"
witam santek juz chodzi, przyczyna tkwila w skrzyni biegow sprzedano mi zlom.


Co ostatecznie zrobiłeś, dorwałeś drugą skrzynię ??? czy naprawiłeś swoją?
Moja skrzynia się chyba kończy (luz na mechanizmie różnic)

a tu ofert do 2WD (2,4 b)  nie widać,....

[ Dodano: 2017-05-21, 22:45 ]
Cytat: "compi"
Wysłany: 2016-10-05, 21:53    
   Auto2: Santa Fe SM (2004) 2.4 16V R4 +LPG     
Samochód stracił werwę na pierwszych dwóch biegach. Wrażenie jest takie jakby ślizgało się sprzęgło, ale to mam podobno w stanie idealnym. Czy przypadkiem winny tego stanu nie jest reduktor? Może próbuje przekazać napęd na tył? Na razie można jeździć, ale docelowo będę chyba próbował wyremontować oryginalną skrzynię. Proszę o ewentualne podpowiedzi.
10.10.16
Z informacji jakie powoli spływają wynika, że reduktor stara się podać 30 na przód, a na tył 70% mocy i potem ma się dziać odwrotnie. Obrazek


A reduktor w tej 4wd siedzi w głównej skrzyni, nie w jakiejś przystawce???
jak ostatecznie zakończyła się Twoja naprawa ...
jak rozumiem skrzynia 4WD jednak nie podeszła, więc na nie nie ma co patrzeć.???
wróciłeś do swojej ...???

compi

  • Gość
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Maj 2017, 20:34:18 »
Tak, mam od kilku miesięcy swoją, ale dalej ze zjechanym trzpieniem i jeżdżę z czasem zgrzytającą dwójką podczas wbijania z jedynki. W 4WD reduktor był jako oddzielny element.

Offline melchior71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Październik 2018, 09:22:16 »
Witam Podepnę się pod temat .Też mam problem ze skrzynia i zaciekawił mnie wątek z tym trzpieniem . U mnie biegi wchodzą 1-2 -3 na dwa razy - 4 w miarę ok - 5 prawie nie istnieje , ale wszystko raczej bez zgrzytów .Czy takie objawy daje właśnie ten trzpień ? Czy jest to część w samej skrzyni czy tylko w mechanizmie wybierakowym ? Proszę o pomoc .