Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Rodzaje skrzyń biegów

(1/3) > >>

compi:
Niestety przyszła pora na wymianę skrzyni biegów. Po próbie usunięcia wycieku oleju w okolicach uszczelniacza okazało się, że skrzynka jest w stanie średnim. Wyjaśnił się też temat dziwnego dźwięku pochodzącego z  elementów przniesienia napędu. Mam model 2WD z 2004 roku (VIN KMHSC81BP4U781414). Przeglądając używki w opisach panuje dowolność, a wręcz uniwersalność w opisach. Podstawowe pytanie to czy crdi ma taką samą skrzynkę jak 2.4? Inne które się nasuwa to czy w danym roku mogły występować różne modele do mojej benzyny?

[ Dodano: 2016-09-08, 21:03 ]
Wygląda na to że ten z crdi nie pasuje, a te z 4x4 również. Poza tym do 2wd jest mało ofert w necie.

[ Dodano: 2016-09-26, 20:24 ]
Tyle ile się dowiedziałem to to, że mam skrzynię o nr 43000-3A081. ASO nie wie do jakich modeli ta skrzynia pasuje. W sumie mało wiedzą. Wg niektórych mechaników skrzynia z 4x4 może pasować. Ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić?

kosmos2011:
Tylko post#4 z tego tematu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5386 inaczej to co dopisałeś 2016-09-08, 21:03 i 2016-09-26, 20:24 nikt nie przeczyta bo post wyświetla się każdemu jako przeczytany.


Powinna pasować dzwon i mocowania wyglądają na takie same.



compi:
Wysłany: 2016-10-05, 21:53    
   Auto2: Santa Fe SM (2004) 2.4 16V R4 +LPG     
Dziękuję kosmos.
Santek jest już po przeszczepie skrzyni. Wymiany wymagała jedna z półosi. Jedzić jeździ, ale ruszanie to wrażenie jakbym ciężką przyczepę miał podpiętą. Samochód stracił werwę na pierwszych dwóch biegach. Wrażenie jest takie jakby ślizgało się sprzęgło, alemto mam podobno w stanie idealnym. Czy przypadkiem winny tego stanu nie jest reduktor? Może próbuje przekazać napęd na tył? Na razie można jeździć, ale docelowo będę chyba próbował wyremontować oryginalną skrzynię. Proszę o ewentualne podpowiedzi.
10.10.16
Z informacji jakie powoli spływają wynika, że reduktor stara się podać 30 na przód, a na tył 70% mocy i potem ma się dziać odwrotnie. Oryginalna skrzynia została rozebrana. Padło jedno z łożysk mechanizmu różnicowego. Nie słuchajcie nigdy mechanika, który twierdzi że minimalny ubytek oleju ze skrzyni (u mnie przez uszczelniacz, który był wymieniany co jakiś czas) nie może spowodować większych kłopotów. Otóż właśnie spadek poziomu oleju spowodował podobno zniszczenie jednego z łożysk. Te są nienajtańsze. Na szybko przerażenie, bo kwota 475/szt. powala, ale Fox Rzeszów znalazł chyba i mi wysyła po 85 oryginalne KBC, a ASO na szybko mają je po 125.

pawel midlum:
dzisiaj wymieniłem skrzynie biegów wraz z tarcza sprzęgła i dociskiem, skrzynia używana sprzedający twierdzi ze była sprawdzana przed demontażem i było wszystko ok. Wiec tak w czasie jazdy wbicie 4 graniczy z cudem redukcja z 3 na 2 zgrzyt. i wydaje mi sie ze lewarek zmiany biegów chodzi tak jakby ciężej. czy to da sie jakos wyregulowac czy moze to skrzynia złom

compi:
Na górze skrzyni masz zamontowany element w postaci powyginanej blachy, z trzpieniem pod spodem. W blachę powpinane są linki. Jeśli trzpień jest wyrobiony to masz podobnie jak ja, tyle że u mnie czasem problem jest pomiędzy I a II biegiem, tzn. czasem zazgrzyta. To oczywiście jest wersja tańsza. Być może faktycznie sprzedano Ci skrzynię z usterką. Jeśli masz na zbyciu ten element opisany przeze mnie to chętnie kupię. Od wczoraj szukam tego pomiędzy sprzedawcą skrzyni 4WD, którą kupiłem na czas naprawy, pierwszym mechanikiem który się nie popisał , a drugim który chyba w końcu dotarł do przyczyny moich kłopotów.
https://www.dropbox.com/s/soy32nwhf0y5jae/20170309_093328.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/m1rb3t38mh83a2w/20170309_093343.jpeg?dl=0

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej