Autor Wątek: [Getz] [Getz] Zapieczona nakrętka kontrująca na drążku kierowniczym  (Przeczytany 1748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

windziu

  • Gość
Witam,
Postanowilem wymienic koncowki drazkow kierowniczych. Nowe koncowki sa o 1cm dluzsze od starszych i zeby ustawic zbieznosc musze popuscic nakretke kontrujaca.
I tutaj mam problem - ani drgnie...
Probowalem penetratorem, pol puszki wypsikane - nic, wkrecilem ja nawet w imadlo (bez demontazu calego drazka - mam takie male, przenosne) - nic.
Czy macie jakis sposob na poradzenie sobie z ta nakretka?
Wpadlo mi na mysl rozciecie starej i nakrecenie nowej - tylko pytanie czy tam jest gwint metryczny? Niestety nie mam jak sprawdzic.
Zmierzone suwmiarka:
Srednica gwintu - 14mm,
Klucz pasujacy na nakretke - 22.

Czy metryczna nakretka bedzie pasowac ?
Pozdrawiam
windziu
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 20:25:34 przez Brt »

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz] Zapieczona nakrętka kontrująca na drążku kierowniczym
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sierpień 2016, 20:39:45 »
Gwint jest metryczny i taki sam jak gwint wewnętrzny w końcówce drążka. Udaj się do sklepu metalowego i wkręć coś w końcówkę i do tego dobierz nakrętkę.

[ Dodano: 2016-08-25, 20:39 ]

Gwint jest M14x1,5.

windziu

  • Gość
[Getz] Zapieczona nakrętka kontrująca na drążku kierowniczym
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Sierpień 2016, 20:40:48 »
Swietnie, dziekuje!
kosmos, jestes niezastapiony! :mrgreen:

Online robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
[Getz] Zapieczona nakrętka kontrująca na drążku kierowniczym
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpień 2016, 15:43:55 »
Na takie nakrętki pomaga często duży klucz hydrauliczny. A jak nie to zostaje rozcinanie szlifierką i kupno nowej w sklepie żelaznym.

windziu

  • Gość
[Getz] Zapieczona nakrętka kontrująca na drążku kierowniczym
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Sierpień 2016, 13:10:46 »
No kluczy hydraulicznych niestety nie mam. Ale poradziłem sobie w inny sposób.

Pomógł palnik, taki zwykły na propan butan, podgrzałem samą nakrętkę i elegancko puściła i dała się odkręcić.

Trzeba jednak pamiętać żeby płomieniem nie podpalić żadnych gumowych elementów!
Udało się, dzięki nowym końcówkom samochód prowadzi się lepiej.
Pozdrawiam