Autor Wątek: obroty silnika  (Przeczytany 3828 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lord Flashheart

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
obroty silnika
« dnia: 09 Sierpień 2016, 10:53:24 »
Ponownie zostałem posiadaczem Trajeta, w nowszej odsłonie tj. 2007rok,
benzyna 2 litry.
Mam pytanie dotyczące obrotów silnika przy odpowiedniej prędkości.

STARY G4JP T.          NOWY G4GC-GT.                                                    

2500 obr/min - 110km/h               2500 obr/min - 90km/h
3000 obr/min - 120-130 km/h       2700 obr/min - 100km/h
                                                     3000 obr/min - 110km/h

Takie mam obroty przy poszczególnych prędkościach. Wydaje mi się, że nowy jest mniej dynamiczny od starego. W obydwu jest taka sama instalacja LPG. Ale na benzynie też słabo jedzie.
Mam prośbę, jak ktoś będzie taki miły i poda obroty swojego T. przy prędkościach taki jak ja podałem na prostym odcinku [trasa] to będę ;-).
A może jakieś sugestie co sprawdzić.

[ Dodano: 2016-08-09, 10:56 ]
rozjechały się prędkości. Jeszcze raz wpiszę.

STARY G4JP

2500obr/min - 110km/h
3000obr/min - 130km/h

NOWY G4GC-G

2500obr/min - 90km/h
2700obr/min - 100km/h
3000obr/min - 110km/h

Offline rapley

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
obroty silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpień 2016, 22:10:05 »
Witam.
Mam silnik g4gc-g.
I przy 3000 tyś mam 110.
I reszta wartości będzie podobna
ale jutro sprawdzę jak będę jechał do pracy.
Pozdrawiam. :-)

[ Dodano: 2016-08-09, 22:12 ]
Co masz na myśli słabo jedzie.
Ja uważam że przy tym silniku i mocy w stosunku do wagi auta to całkiem żwawe auto acz kolwiek nie mam porównania do starszego silnika.

[ Dodano: 2016-08-10, 21:59 ]
Siema.
Sprawdziłem
dokładnie takie obroty są jak piszesz.
Jeśli wcześniej były mniejsze to było ciszej i bardziej ekonomicznie.
Napisz mi proszę czy z kratki na dole w trzecim rzędzie siedzeń leci jakieś powietrze bo  u mnie za bardzo nic nie leci w żadnym ustawieniu.?? :-)  :-)

Offline Lord Flashheart

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
obroty silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Sierpień 2016, 21:42:28 »
Dzisiaj przejechałem się "starym" jakieś 120km i różnica jest wyczuwalna. Silnik lepiej pracuje. Łatwiej wchodzi na obroty i jest bardziej dynamiczny.

Mój nadworny mechanik tłumaczy taki stan rzeczy sprzęgłem. Niedawno wymieniłem sprzęgło i tak prawdę powiedziawszy to po tej naprawie zyskał na dynamice.
Przed wymianą też ładnie jeździł, ale z nowym sprzęgłem jest lepiej.

Pomęczę się jakiś czas i jak przyjdzie czas i potrzeba to też wymienię sprzęgło [docisk, tarcza] Zobaczę czy się poprawi.

[ Dodano: 2016-08-15, 22:20 ]
Odpowiadam na pytanie o nawiew, a mam też pytania o ten nawiew.

Dzisiaj sprawdzałem ten nawiew [w nowym] i niestety nic nie leci z tej kratki. Przełączałem LO/HI i nic.
W modelu z 2000 takiej kratki nie mam.

Mam pytania do Ciebie.

1. Czy schowek po prawej stronie w podłokietniku, ten przy regulacji nawiewu otwiera się?
Ja u siebie nie mogę go otworzyć. ;-( W starym jest otwierany i powinien być i w nowym. Nie chcę na siłę ciągnąć, aby nie uszkodzić.

2. Po lewej stronie nawiew mi kiepsko dmucha. Jak ustawie na HI to po prawej głowę chce urwać, a po lewej ledwie czuć, że coś dmucha. Jak u Ciebie dmucha po lewej?

Offline rapley

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 42
obroty silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Sierpień 2016, 22:28:51 »
Siema.
No więc schowek jest tylko z lewej strony otwierany z prawej już nie bo sprawdzałem mocno.
Nawiew dopiero sprawdzę dmucha na pewno tylko nie wiem z jaką siłą.
Aczkolwiek biorąc pod uwagę że wentylator jest z tyłu z prawej strony koło tylnej lampy a kratka jest z drugiej strony to kanały wentylacji są długie i może słabiej lecieć.Ale klima jest bardzo wydajna i chłodzi naprawdę nieźle.
Pozdrawiam. :-)  :-)