Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Ciśnienie powietrza w oponach

<< < (8/9) > >>

felkner:

zahir:

--- Cytat: "felkner" ---http://kupsobieopony.pl/opony-letnie/16-cali/c,28771,1
--- Koniec cytatu ---


Dzięki ale tutaj tej oponki nie znalazłem.

javelin:
Podjechałem dziś na stację sprawdzić ciśnienie w kołach. Wg. naklejki na progu dla moich opon (225/70/16) prawidłowe ciśnienie to 30 psi czyli 2.1 Bara. Okazało się, że w kołach miałem ok 2.8 bara i jakoś to wyglądało :)

Po spuszczeniu do tabelkowych 2.1 opony wyglądają jakoś tak kłapciato :)

Ja wiem że stwarzam sztuczne problemy ale czy te 2.1 to faktycznie prawidłowe ciśnienie?

Mistrz:
U mnie także jest to samo, miałem koło 2,7-3 barów, ale na przeglądzie przed badaniem amortyzatorów powiedzieli że musi być tyle co jest na naklejce i spuścili na 2,2. W zimie tak jeździłem ze względu na przyczepność, ale w lecie jest różnica w spalaniu ok 0,5-0,7l/100km i jeżdżę na ok 2,5-2,7. Swoją drogą to jak jest niewiele ponad 2 bary i mniej to strach podjeżdżać do krawężnika bo o uszkodzenie nie trudno. Podobno mając za duże ciśnienie szybciej siada zawieszenie, ale jakoś zbytnio mnie to nie przekonuje. No i czym więcej powietrza to lepsza stabilnośc na zakrętach.

vanhelsing:
Faktycznie, opony 225/70/16 nabite znamionowym ciśnieniem mogą wyglądać jak "na kapciu".Sporo tu zależy też od marki i typu opon. Ale trzeba pamiętać, że jest to dosyć szeroka opona, poza tym profil jest dosyć wysoki no i auto jest ciężkie, więc opona ma prawo trochę przysiadać.Na pewno nie ma obawy o uszkodzenie o krawężnik-na pewno nie z winy niby zbyt niskiego ciśnienia, jeśli jest ono fabryczne. Można podnieść trochę ciśnienie i efekt będzie taki jak napisał Mistrz, czyli mniejsze zużycie paliwa(bo mniejsza jest powierzchnia styku opony z podłożem). Ale minusem jest wtedy przyspieszone zużycie opon w środkowej części. Coś za coś.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej