Forum > i40 VF

[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza

<< < (2/29) > >>

Alonzo_:
Witam.
Też jestem ciekawy bo mam ten sam problem.
Serwis - jak to serwis. POwiedzino mi, że jest wszytsko OK a na dziurach to każde auto ma drgania i hałasuje. Oczywiście to standardowa bujda na spławienie klienta bo wiem doskonale, że to nie jest prawidłowe.
Mój mechanik mi go przejrzał pod kątem luzów dokładnie i nigdzie nic nie znalazł i akurat wczoraj rozmawialiśmy znowu o tym i jego podejrzenie jest na kolumnę kierowniczą. Jego tok myślenia po wytłumaczeniu mi ma sens - że objawy są tylko na drobnych czestych dziurach a najbardziej po gąsienicach maszyn budownanych jadąc odczuwalne i słyszalne - tzn stukanie metaliczne właśnie gdzieś w obrębie układu kierowniczego/ za kierownicą i drżenia kierownicy.

Denny4:
Przepraszam koledzy ale całkiem zapomniałem zdać relację.
Byłem przekonany że już podzieliłem się wrażeniami po serwisie  :-P

Tak więc lewa końcówka drążka kierowniczego została wymieniona i ustawiona geometria na komputerze. Nie na płycie reakcyjnej ścieżki diagnostycznej jak poprzednio.
Efekt jest powalający. Autko prowadzi się gładko i prosto. Nie ucieka przy przyśpieszaniu i hamowaniu. Jadąc po szutrze nic nie stuka.

Jestem zaskoczony że taki mały przegubik potrafi robić takie problemy.
Gdyby nie mój upór to diagnosta nie znalazł by usterki bo wstępnie po szarpakach stwierdził że wahacze są OK !!. Ale delikatne szarpanie kierownicy na lewo i prawo (w kompletnej ciszy) naprowadziło na usterkę. Nikt w ASO nie obstawiał końcówki drążka, wszyscy spodziewali się łączników stabilizatora lub poduszek na wahaczu.

P.S.
Zalecam wymianę filtra powietrza silnika raz do roku bez patrzenia na przebieg.
Silnik jest bardzo wrażliwy na tym punkcie i potrafi 0,5l więcej spalić przy znacznym spadku mocy. Przekonałem się o tym przypadkiem gdy przed wyjazdem na Węgry dla spokoju wymieniłem po przejechaniu 27kkm na starym.
Różnica jest ZNACZNA w mocy i spalaniu.

Alonzo_:
Hmmm, ciekawe. Trzeba pójść tym tropem.
U mnie nie ma ściągania , tylko to dziwne stukanie na określonych nierównościach.
Cieszę sie że udało Ci sie z tym, oby u mnie było to samo.
Pzdr

Maucinek:
Witam. Posiadam i40 dwa miesiące. Opisywane tu stuki mam od 1,5 mięs. Zawieszenie sprawdzone u mechanika. Jest ok. Amortyzatory 80% sprawności. Przebieg auta 100tys. Nie mam pojęcia co mogę zpsrawdzic jeszcze skoro auta nie ściąga i nic poza stukanie na poprzecznych nierównościach i kocich łbach się nie dzieje.

mr.?:
Maucinek

Jest akcja serwisowa na wymianę wahaczy w i40. Podjedź i sprawdź czy Cię obejmuje. Może to kwestia wahaczy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej