Forum > i40 VF

[i40 VF] stukanie i uderzanie na kierownicy, trudna diagnoza

(1/29) > >>

ramadan:
Cześć.
Od jakiegoś czasu czuję (bo nie słychać tego) na kierownicy, jakby coś w nią uderzało na nierównościach, dosłownie jakby był gdzies przymocowany jakiś ciężarek, który w nią naparza...
Teść diagnosta sprawdził auto na stacji, w tym na szarpakach i wymienił jakiś drobny element gumowy. Twierdzi, ze oprócz tego nie ma żadnych luzów a jak waliło coś tak wali. Amortyzatory sprawność 80%.
Czy ktoś z was miał taki problem? Co należy sprawdzać? Czy to się kwalifikuje do gwarancji (gwarancję będę miał bo udało mi się uzupełnić książkę o oryginalne wpisy w serwisie holenderskim, gdzie auto było kupione i serwisowane, czekam na odesłanie mi książki przez ten serwis).

Denny4:
No to jest nas dwóch  :-(
Mam tak od pół roku i bardzo dobrze czuć to na kocich łbach.
Dojazd do domu mam 500m szutrem i za każdym razem czuję stuki jakby luz na maglownicy.
Mam wrażenie że źródło jest w przednim lewym kole gdzie wymieniane było łożysko piasty z uwagi na luzy.
Dodatkowe objawy jakie ostatnio się pojawiły to ściąganie przy przyspieszaniu lub odejmowaniu nogi z gazu.
Jak przyspieszam to ciągnie na prawo więc koryguję kierownicą, a po chwili jak odpuszczam zaczyna uciekać do lewej.
Zastanawiam się czy nie jest to wina tulei na drążkach wahacza.
Jadę niedługo na wymianę oleju bo już 12kkm stuknęło od ostatniej wymiany i postaram się wymęczyć jakąś dogłębną diagnozę. Gwarancja na zawieszenie już się skończyła (niestety) więc może dodatkowa motywacja zarobku zmusi ich do skupienia się na diagnostyce  :-D .

ramadan:
...to jak z tą gwarancją jest? Na co jest 5 lat i ile jest na zawias ?

Denny4:
Tak więc przed chwilą wróciłem z ASO i jestem po diagnostyce zawieszenia.
Wynika z niej że jest luz na końcówce drążka kierowniczego po lewej stronie.
Umówiony jestem na wymianę i jak tylko przetestuję efekty to się podzielę  :-P

P.S.
Potwierdzone przez ASO w programie serwisowym że :
GWARANCJA na i40 to 5LAT bez limitu kilometrów z wyłączeniem zawieszenia i radia.
Na zawieszenie jest 2LATA gwarancji lub 40tyś.km co nastąpi pierwsze. Radio tylko 2 lata bez limitu.
Przeglądy gwarancyjne:
Przegląd po 30tyś. km lub 2LATACH co pierwsze wystąpi i tak dalej.
Osobiście widziałem w komputerze bo pracownik też był zaskoczony jak sprawdzał.
(A już się cieszył że wymiana sterownika klap kolektora dolotowego i elektrozaworu sterującego turbiną będzie mnie kosztować ponad 2,7 tyś. zł :-x bo przecież nie był Pan na przeglądzie w zeszłym roku :mrgreen: )

ramadan:
No to czekam na info, czy pomogło. To w sumie brzmi sensownie, to stukanie moze byc od tej końcówki...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej