Rozważam poważnie leasing nowego i30 z silnikiem CRDI, a w wątku ogólnym o i30 nie znalazłem wiele o nowych autach, dlatego założyłem nowy.
Czy moglibyście mi pomóc bo mam wciąż kilka rozterek i mimo przejrzenia Internetu, w tym tego forum, nie jestem zdecydowany. Jako opcję rozważam Focusa, będzie droższy szczególnie w dieslu i przez dodatkowe wyposażenie którego pewnie sobie nie odmówiłbym.
Samochodem jeżdżę codziennie do pracy, ok 60 km w obie strony, cykl mieszany, czasem bardziej korkowy. Rocznie robię ok 20-22 kkm, o auto dbam nieprzesadnie - regularne przeglądy i wymiana płynów, jak coś usłyszę to nie czekam aż strzeli tylko podjadę do serwisu żeby sprawdzili.
1. Czy decydując się na 1.6 CRDI 110PS wpędzam się w kłopoty? Najbardziej boję się DPF'a, aczkolwiek nie podejrzewam żebym miał problem z dopaleniem jego raz na miesiąc/dwa. A może ten diesel ma jeszcze jakieś niepewne strony?
2. Czy kupując i30 mam się nastawiać na niespodziewane wydatki eksploatacyjne nieobjęte gwarancją?
3. Jeśli i30 CRDI to 110 PS czy 136 PS? Z tego co mi powiedziano 136 ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek w przeciwieństwie do prostszej, stałej w wersji 110. To z kolei pewnie przełoży się na jej żywotność. Nie wiem czy tak samo było przy poprzednich wersjach 110 i 128, podejrzewam że tak.
4. i30 vs Focus - wiem, że kilkoro z Was używało także Focusów i to do nich kieruję to pytanie. Którego byście dziś wybrali i w żołnierskich słowach - dlaczego?
Od siebie mogę dodać, że jeździłem zarówno Focusem jak i i30 ostatnio, oba samochody mi odpowiadają. W Focusie bardziej podobał mi się układ kierowniczy i troszkę lepsze wyciszenie, w i30 za to ergonomia powala konkurencję na łopatki, mam też tutaj do dyspozycji bardziej sprawdzone silniki niż dość nowe fordowskie (starsze zostały poprzerabiane na jakieś boosty i nie do końca jeszcze wiadomo z jakim skutkiem dla trwałości). Zawieszenie może trochę lepsze w foczce, ale za to fotele bardziej miękkie w i30. No i jeszcze gwarancja 5 lat vs 3 lata... No i mam szansę na limitowanego GO!