Autor Wątek: [i30 GD] - KUPNO NOWEGO i30 - a może jednak FOCUS?  (Przeczytany 4215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mikei

  • Gość
[i30 GD] - KUPNO NOWEGO i30 - a może jednak FOCUS?
« dnia: 08 Czerwiec 2016, 13:39:32 »
Rozważam poważnie leasing nowego i30 z silnikiem CRDI, a w wątku ogólnym o i30 nie znalazłem wiele o nowych autach, dlatego założyłem nowy.

Czy moglibyście mi pomóc bo mam wciąż kilka rozterek i mimo przejrzenia Internetu, w tym tego forum, nie jestem zdecydowany. Jako opcję rozważam Focusa, będzie droższy szczególnie w dieslu i przez dodatkowe wyposażenie którego pewnie sobie nie odmówiłbym.

Samochodem jeżdżę codziennie do pracy, ok 60 km w obie strony, cykl mieszany, czasem bardziej korkowy. Rocznie robię ok 20-22 kkm, o auto dbam nieprzesadnie - regularne przeglądy i wymiana płynów, jak coś usłyszę to nie czekam aż strzeli tylko podjadę do serwisu żeby sprawdzili.

1. Czy decydując się na 1.6 CRDI 110PS wpędzam się w kłopoty? Najbardziej boję się DPF'a, aczkolwiek nie podejrzewam żebym miał problem z dopaleniem jego raz na miesiąc/dwa. A może ten diesel ma jeszcze jakieś niepewne strony?

2. Czy kupując i30 mam się nastawiać na niespodziewane wydatki eksploatacyjne nieobjęte gwarancją?

3. Jeśli i30 CRDI to 110 PS czy 136 PS? Z tego co mi powiedziano 136 ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek w przeciwieństwie do prostszej, stałej w wersji 110. To z kolei pewnie przełoży się na jej żywotność. Nie wiem czy tak samo było przy poprzednich wersjach 110 i 128, podejrzewam że tak.

4. i30 vs Focus - wiem, że kilkoro z Was używało także Focusów i to do nich kieruję to pytanie. Którego byście dziś wybrali i w żołnierskich słowach - dlaczego?

Od siebie mogę dodać, że jeździłem zarówno Focusem jak i i30 ostatnio, oba samochody mi odpowiadają. W Focusie bardziej podobał mi się układ kierowniczy i troszkę lepsze wyciszenie, w i30 za to ergonomia powala konkurencję na łopatki, mam też tutaj do dyspozycji bardziej sprawdzone silniki niż dość nowe fordowskie (starsze zostały poprzerabiane na jakieś boosty i nie do końca jeszcze wiadomo z jakim skutkiem dla trwałości). Zawieszenie może trochę lepsze w foczce, ale za to fotele bardziej miękkie w i30. No i jeszcze gwarancja 5 lat vs 3 lata... No i mam szansę na limitowanego GO!

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i30 GD] - KUPNO NOWEGO i30 - a może jednak FOCUS?
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwiec 2016, 00:22:19 »
Jeżeli  zdecydujesz się  na i30 Go! to prawdopodobnie uzyskasz 9 tys rabatu z okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej, a ta wersja  jest mocno '' wypasiona''

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i30 GD] - KUPNO NOWEGO i30 - a może jednak FOCUS?
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Lipiec 2016, 21:06:43 »
I jak tam - kupiłeś ?

Offline gall_anonim3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
te same rozterki z używanym wygrywa i30
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Styczeń 2017, 20:47:23 »
Też miałem taki problem ale na rynku aut używanych. Pod uwagę brałem i30 II i focusa III z 2014 roku. I 30 wygrał nie tylko gwarancją (jeszcze zostało mi ponad 2 lata gdzie focusy były już po) ale i większym wnętrzem (przy 190cm za sobą w i30 usiądę - w focusie już nie). Poza tym i30 z przodu ma więcej miejsca - w focusie (jak i w większości kompaktów jak golf, astra) strasznie przeszkadzała mi rozbudowana konsola centralna. W moim przypadku strasznie to ograniczało miejsce na prawą nogę - w i30 konsola centralna jest mniejsza przez co mam więcej miejsca na prawą nogę, o nic nie uderzam w czasie jazdy. Ale to subiektywne stwierdzenie i u kogoś 10cm mniejszego może być bez znaczenia. Ceny na rynku aut użynanych są podobne przy czym focusy z reguły lepiej wyposażone - i30 głownie w specyfikacji clasic+.
Poza tym 1.6 crdi nie ma koła 2-masowego (jest sztywne) więc zużycie sprzęgła sprowadza się do wymiany tarczy co zrobisz za 600 zł a nie jeszcze 2masy co wyjdzie z 1800. W crdi masz łańcuch rozrządu a w fordach mokry pasek (niby wymiana przy 200 kkm ale powodzenia temu kto tak długo będzie z tym zwlekał). Również w crdi masz proste wtryski boscha (niby w tdci też ale już droższe) oraz w wersji 110 chyba turbo ze stałą geometrią łopatek (tdci 95 i 115 wszystkie turbo są ze zmienną). TO wszystko nie ma znaczenia przy nowym aucie i pewnie gdybym miał kasę (i się mieścił) to wybrałbym focusa ale na rynku aut używanych to i30 wydaje się być rozsądniejszym wyborem...