Autor Wątek: Tylne zawieszenie- kultura pracy  (Przeczytany 10122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« dnia: 02 Czerwiec 2016, 06:52:51 »
Witam.

tak wiem, wałkuje ten temat od dawna= a dokładniej delikatne pukanie z tyłu.
zero luzów, zaciski smarowane, wszystko sztywne, bagaznik nawet cały opróżniałem, ciśnienie w kołach 2.1, auto sprawdzane i nic, nie mozna znaleźć przyczyny.

zaczynam się zastanawiać czy prosty wielowachacz plus słabe wyciszenie bagaznika nie daje efektu pukania> w sensie ten typ tak ma? jedynie mam wrazenie ze przy mocnym obciązeniu tyłu (2 pasazerów) jest ciszej.

brak mi juz pomysłu, tuleje pływające nowe, łączniki nowe, hamulce tył całe nowe, amory nie wylane....

pede78

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Czerwiec 2016, 12:57:57 »
Powiem tak, że jak kupiłem auto od poprzedniego właściciela to widać, że miał podobny problem i wykleił bagażnik taśmą amortyzującą. Wykleił tą część otwieraną między bagażnikiem a kołem zapasowym.

A dokładnie jaki masz dźwięk?

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Czerwiec 2016, 14:50:53 »
Gluche delikatne pukanie jak od zużytych gum/liczników staba
Jezdzilem bez tej klapy i nic nie pomoglo

pede78

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Czerwiec 2016, 15:28:04 »
a jakoś regularnie ci stuka? czy przy nierównościach? pod obciążeniem? w jakimś zakresie obrotów? Pozdr

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Czerwiec 2016, 17:00:23 »
silnik i obroty nie maja żadnego wpływu, dzieje się przy rożnych prędkościach.

 nie puka na kostce brukowej ani na progach zwalniających.

puka na poprzecznych nierównościach (czyli wyglądających jak progi zwalniające, np zapadnięte łączenia asfaltu) oraz na skupiskach nierówności- czyli jak dziury sa obok siebie itp, na pojedynczych dziurach jest cicho)
mam wrazenie ze przy mocnym obciązeniu tyłu (2 pasazerów) jest ciszej.

[ Dodano: 2016-06-04, 17:58 ]
gumy i odboje są w bardzo dobrym stanie, w kielichach sprezyn brak kamieni itp
może (powtarzam MOŻE) delikatne zsunięcie osłon z odnojami w doł troche pomogło, ale jesli pomogło to tylko troche...

wydech sztywny, brak oznak hałasu

adam1978

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Czerwiec 2016, 17:04:35 »
Przerabiałem już ten problem ,szarpaki, fachowcy itp. Wymień gumy na stabilizatorze koszt 10 zł zamiennik, ok 20 oryginał.Problem zniknie gwarantuję. Wymiana banalnie prosta dwie śruby. Pozdrawiam.

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Czerwiec 2016, 11:34:10 »
w piatek jestem umówiony, zobacze co to bedzie :)

[ Dodano: 2016-07-01, 12:44 ]
po wymianie wszystkich 4 gum na stabie (blue print, podobno febi w srodku) nowe gumy są bardzo ciasne.
poprawiła sie kultura pracy zawieszenia, znikneło największe "rozklekotanie"
coś tam minimalnie slychać, ale to chyba bardziej plastiki i słabe wyciszenie (chyba zerowe) bagażnika i podłogi pod nim. o ciszy rodem z mercedesa c/e klasy i A6 mozna zapomnieć :)

ogólnie zmiana na spory plus, mimo że  stare gumy nie wykazywały luzów itp.

Dzieki Adam :-)

Offline pablomaxim

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipiec 2016, 20:05:19 »
adam1978,  czy podczas wymiany gum stabilizatora ( tył ) trzeba podeprzeć stabilizator np. lewarkiem czy też wystarczy tylko odkręcić śruby  i wymienić gumę?

Edit:

Dzisiaj wymieniłem gumy stabilizatora i łączniki. odpowiadając na swoje wcześniejsze pytanie: Wystarczy odkręcić śruby mocujące gumy - nie trzeba niczym podpierać.
W łącznikach  dolne śruby niestety musiałem potraktować szlifierką. Górne  odkręciły się bez problemu.
Głuche stuki ustały pomimo , że stare gumy wydawały się dobre a na łącznikach nie było czuć luzu. Zobaczymy jak długo taki stan się utrzyma.

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Sierpień 2016, 13:53:10 »
Dalej puka.... juz chyba będę się musial męczyć z tym autem parę lat,

rafaelst

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Sierpień 2016, 17:05:55 »
Zobacz jeszcze mocowanie amortyzatorów. Te od góry elementy.

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Wrzesień 2016, 21:56:44 »
we wtorek jeszcze bedą rozbierane hamulce (podejrzenie bębnów w tarczobebnach)

co do górnego mocowania- tez o tym myślałem, ale w poprzednim samochodzie zużycie mocowań objawialo się głośnym waleniem w karoserie przy mocnych "hopkach", u mnie puka lekko (jak zużyte łączniki/gumy), na ostrych nierównościach ( "tarka" na drodze, lub np jak wjeżdżam na mały krawężnik. nie na dzurach, nie na hopkach)
no ale jak hamulce beda OK, to bede musiał sprawdzić te mocowania (koszty....)

[ Dodano: 2016-09-06, 20:20 ]
niestety- szczeki były ok, dla pewności wszystko nasmarowano obficie smarem.

dalsze podejrzenie- amortyzatory (tłumienie maja poprawne,  pomimo tego zdarzaja się stuki w sprawnych amorach) , ale to już kiedy indziej, jak fundusze pozwolą.

rafaelst

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Październik 2016, 08:22:19 »
A weź konkretnie poruszaj stabilizatorem czy nie stuka w tylny mosoczywiście, jeśli masz 4wd, bo jeśli nie to nie ma tematu.

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Październik 2016, 09:40:01 »
Dodano: 2016-10-14, 09:40
2wd...

dzis jestem po wymianie górnych mocowań (poduszek amorów). Kupiłem lemfordera....
i dalej stuka...
Przy okazju demontażu sprawdzane amory- sztywne, brak oznak luzu na sztycy, zadnych stuków przy jego rozciąganiu i zaciskaniu.
już nie mam pomysłu. wszystko bez luzów...\
nienawidzę tego samochodu :roll:

[ Dodano: 2016-10-14, 22:54 ]
mam inny punkt zaczepienia- prawy przód puka.... dopiero dzis to uszłyszałem- czyli tylne poduchy musiały się wyciszyć i przód niesie po całym aucie pukanie :)
puka tez minimalnie przy kreceniu kierownica na postoju, jutro na SKP podajde i zobacze czy cos sie znajdzie

[ Dodano: 2016-10-19, 06:35 ]
górne mocowania przednie wymienione (faktycznie miały luz na łozyskach), profilaktycznie łaczniki stab przód.
przód sie wyciszył absolutnie. tył minimalnie klupocze.
jedynie zostały amortyzatory lub słabe wyciszenie. szkoda...

[ Dodano: 2017-02-04, 13:26 ]
mocne stukanie było od zacisków- wyrobione tłoczki.
po zamontowaniu zestawu naprawczego jest znacznie lepiej.
planuje jeszcze wygluszyć bagaznik matami, moze jeszcze cos sie uda wyciszyć.

marcin899

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Grudzień 2017, 23:14:49 »
hamulce zrobione- jarzma maja wytoczone na nowo prowadnice o większej srednicy (te z zestawu naprawczego były za małe).
poprawiono mocowanie baku.

stuki na poprzecznych nierównościach dalej zostaly. :evil:

wujek

  • Gość
Tylne zawieszenie- kultura pracy
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Styczeń 2018, 22:36:58 »
męczyłem się z tym tematem ponad rok wymieniłem gumy i łączniki stabilizatora, prowadnice zacisków hamulcowych i nic jak stukało tak stukało. Idąc dalej wymieniłem poduszki amortyzatorów i nadal nic nie pomogło. Jakieś pół roku temu zaryzykowałem i wymieniłem amortyzatory które wyglądały na dobre i to był strzał w dziesiątkę stuki ustały i jak dotąd cisza i spokój. Wiem że wymiana amorów to spory wydatek, ale było warto zaryzykować .